לא לאתיופיות בלבד!

לא לאתיופיות בלבד!

בגדים אקזוטיים וצבעוניים, מוסיקה אתנית וקצבית, עיניים קורנות ושיניים צחורות המבליטות חיוכים של שמחה, אוירה מחשמלת ועוצמות אינסופיות של אנרגיה. כל אלה קדמו את פניה של יו"ר מועצת הנשים, במפגש המרתק של קבוצת נשים ייחודית באשדוד. כל מה שרציתם לדעת על ריקוד והעצמת נשים.

הריקוד מלווה את האדם מיום היוולדו ומאפיין את אורחות חייו, את הלך הנפש המתחולל בו, את תרבותו ומורשתו, את מסורת אבותיו וההיסטוריה הלאומית שלו. לריקוד יש משמעויות מגוונות מעבר לתנועה ולמקצב, הבאים לידי ביטוי בלכידות חברתית, בביטויים של שמחה או יגון, בסימבוליות, בפרשנות על המציאות, בבילוי והנאה כמו גם בטקסים ובפולחן, בהצגת יכולת אומנותית או ספורטיבית והכל בהתאם להקשר ולמטרות שמבקש הרוקד לבטא. הריקוד אם כן הוא תופעה המצויה בכל התרבויות, בכת התקופות ובכל מקום בעולם ואין חברה שאין לה רפרטואר מגוון של ריקוד לכל עת.

גב' אהובה עמרם, יועצת ראש העיר למעמד האישה, גילתה שגם באשדוד ישנה קבוצת נשים אשר מטפחת את עולם הריקוד ומשתמשת בו להעצמה נשית באופן מאוד מיוחד. "הוזמנתי לערב מיוחד ומפתיע של נשים מהקהילה האתיופית, ונהנתי מכל רגע" אומרת היא ומציינת כי מדובר בקבוצת נשים ייחודית, המורכבת מנשים עובדות, בכל הגילאים, יוצאות אתיופיה, שנפגשות לגיבוש ולהעצמה אישית ואת זאת הן עושות במפגשים מרתקים סביב הריקודים המסורתיים של בנות העדה.

המפגש המסקרן התקיים בבית העולה ברובע ו'. הגב' יפית מלקו, מייסדת הקבוצה, שמחה לקדם את פניה של גב' עמרם והציגה בפניה את הקונצפט, מי הנשים המשתתפות בו, מה משמעות המפגשים ומה כוחו של הריקוד כגורם מלכד המעצים את הבנות תוך שהוא מייצר את החוויה הנכונה ורגעים של הנאה עבורן. המפגשים כוללים לא מעט דיאלוגים בהן משוחחות הנשים אישה עם רעותה, חושפות סיפורים אישיים ומשתפות אחת את השניה בתובנות וברעיונות שונים.

"נפגשתי עם קבוצת נשים חזקות ומעוררות השראה שהתאגדו ביוזמתן מתוך רצון להעצים אחת את השנייה, לחזק אשה את רעותה ולהוביל נשים נוספות בקהילה השקטה והצנועה הזאת. נהניתי מהריקודים המסורתיים הנפלאים, מהתלבושות הצבעוניות ובעיקר מסיפוריהן האישיים המיוחדים ומרצונן לבטא ולהעצים את עצמן דרך הריקודים ומסורת העדה", אומרת גב' עמרם בהרבה מאוד גאווה על השתתפותה במפגש המיוחד והבטיחה לסייע ככל יכולתה על מנת לחשוף את הרקדניות לקהל רחב ולקדם את הקבוצה כקבוצת מחול אתיופית שתייצג את אשדוד. "הייתי רוצה לשלבן בקהילה הכללית בעיר ובפעילויות הנשים היזומות של מועצת הנשים באשדוד" סיכמה.
בתמונה: גב' עמרם במרכז התמונה (עם הצעיף הלבן) עם קבוצת הנשים הרוקדות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*