לאן לצאת בניו יורק?

לאן לצאת בניו יורק?

האי מנהטן מציע בשטח שמשתרע על כ-53 קמ"ר בלבד, יותר אטרקציות מכל מקום אחר בעולם. בקצה הדרומי של האי אפשר לסייר באתר מרכז הסחר העולמי, ואז לקפוץ על מעבורת לסטטן איילנד ולהציץ בפסל החירות. אם הולכים לכיוון מערב להיי ליין (High Line) מגיעים לפארק מוגבה שמשקיף על האזור הטרנדי מיטפקינג (Meatpacking District) שם שפירושו בעברית "אריזת הבשר".

למידטאון (Midtown) יש המון דברים לראות כולל האמפייר סטייט בילדינג (Empire State Building), הטיימס סקוור שטוף אורות הניאון, והשדרה החמישית עם כמה מהאטרקציות הידועות ביותר בעולם כולל הספרייה הציבורית של ניו יורק, קתדרלת סנט פטריק ומרכז רוקפלר. במעלה מנהטן תמצאו אוצרות תרבותיים רבים בזכות מרכז לינקולן, מוזיאון המטרופוליטן לאומנות ועשרות מוסדות לאומנות ברמה עולמית.

כשמחפשים מקומות בילוי בניו יורק, הדברים הכי כיפיים הם לפעמים הזולים יותר או אפילו בחינם כמו קונצרטים ומופעים באוויר הפתוח. הנה כמה מהאטרקציות שמציעה לכם ניו יורק, המטרופולין הענק והתוסס ביותר בעולם.

תיאטרון ואומנויות הבמה

39 המקומות שמרכיבים את ברודווי נחשבים ליעדי תיאטרון אייקונים, אבל האמת היא שבניו יורק יש מגוון רחב הרבה יותר של מקומות שבהם אפשר ליהנות מהצגות תיאטרון.

המופעים באוף ברודווי (Off Broadway) הם בדרך כלל קטנים (פחות מ-500 מושבים) ופחות יקרים. לעומתם, המופעים באוף אוף ברודווי (Off Off Broadway) הם לגמרי מוזרים ואפלים, ומתאימים לאוהבי תיאטרון האוונגרד.

ניו יורק מתגאה גם בכמה ממופעי המוסיקה והמחול הטובים ביותר בעולם. אולם קרנגי הול (Carnegie Hall) הוא הדובדבן של אירועי המוסיקה, תיאטרון הבייקון (The Beacon Theater) מציע מופעים מוסיקליים וקומדיות, באקדמיה למוסיקה של ברוקלין (Brooklyn Academy of Music) תוכלו ליהנות ממופעים מוסיקליים חדשניים ועכשוויים כמו גם ממופעי מחול, ואולם הרדיו סיטי המחודש (Radio City Music Hall) הוא אידיאלי לאוהבי הקונצרטים או למופעי הרוקטס (Rockettes) (ריקודי הנפות הרגליים).

פארקים

סנטרל פארק הוא השטח הירוק הגדול של העיר והוא מציע מגרשי טניס, שבילי הליכה ואופניים, החלקה על הקרח ושורה של אטרקציות נוספות. בקיץ תוכלו ליהנות כאן ממופעי מוזיקה חיה חינם, כולל קונצרטים איכותיים.

במקום אחר, פארק פרוספקט בברוקלין מציע מדשאות, בריכות, ומרחבים ירוקים. פארק זה הוא חלק מהפארקים העירוניים בעיר שנפתחו בשנת 1936 על ידי ראש העיר לה גארדייה והם מפוזרים בחמשת הרבעים של ניו יורק. כל הפארקים האלה שואבים אליהם אנשים רבים והכניסה אליהם חופשית.

מוזיאונים וגלריות

בנוסף למוזיאונים ולגלריות העיקריות הידועות בעולם, ניו יורק מתגאה גם במאות גלריות קטנות, פרטיות, שרבות מהן מרוכזות בשכונת צ'לסי. כשאתם מתכננים את הביקור בניו יורק, שימו לב שרבים מהמוזיאונים המרכזיים בעיר סגורים בימי שני.

המוזיאונים המרכזיים כמו גוגנהיים, המטרופוליטן, המוזיאון לאומנות מודרנית, מוזיאון הפריק, המוזיאון היהודי והמוזיאון האמריקאי להיסטוריה של הטבע – הם יעדי תיירות בינלאומיים.

גם לברוקלין ולקווינס יש הרבה מה להציע, ממש כמו למנהטן. המוזיאון לאומנות בברוקלין מציע אוסף מעולה של אמנות מצרית, אשורית עתיקה, בעוד שהמוזיאון האמריקאי לקולנו בקווינס והמוזיאון לטלוויזיה ולרדיו, הם חובה לאוהבי הקולנוע.

ברחובות הומי האנשים של ניו יורק, תפגשו גם במקומיים וגם בתיירים מכול רחבי העולם שמגיעים עם טיסות לניו יורק כדי לנגוס ולו פעם אחת בחיים מהתפוח הגדול, העסיסי והמפתה שמציע אטרקציות מהפופולריות ביותר על פני כדור הארץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*