כ-2.5 מיליון ₪ למלגזן שריסק את ידו במפעל אינטל

כ-2.5 מיליון ₪ למלגזן שריסק את ידו במפעל אינטל

מלגזן בו 33 שריסק את ידו במפעל של חברת אינטל קיבל פיצוי כולל של כ-2.5 מיליון ₪. כך עולה מתביעות שהגיש באמצעות בא כוחו, עו"ד דותן לינדנברג, נגד הביטוח הלאומי וחברת מנורה שביטחה את המלגזה.

מהתביעה נגד חברת הביטוח שמבטחת את המלגזה, עולה כי לפני כ-3 שנים בעת שנהג במלגזה של חברת אינטל, במסגרת עבודתו בחברת Flying Cargo במפעל אינטל, הרים באמצעות שיני המלגזה מכונה במשקל 400 ק"ג. זאת במטרה לכוון ולפלס את הרגליות של המכונה.

בשל עומס ולחץ עבודה במטרה להספיק ולארוז כמה שיותר מכונות לקראת סוף יום העבודה, לא נקשרה המכונה למלגזה. העובדים שהיו אמורים לכוון את הרגליות דיווחו לו כי ישנה בעיה ולכן ירד מהמלגזה כשהיא מונעת וכיוון את הרגליות. לפתע איבדה המכונה את שיווי משקלה והחלה ליפול לכיוונו של המלגזן. במהלך הניסיון לעצור את נפילתה ידו הימנית נמעכה בצורה קשה.

המלגזן ציין כי המכונה איבדה את שיווי משקלה לאחר שהמלגזה זזה ממקומה וזאת למרות שווידא כי בלם היד מורם וכי המלגזה לא נמצאת בהילוך.

נהג המלגזה פונה מהמפעל באמצעות ניידת מד"א לחדר מיון לקבלת טיפול רפואי ראשוני ומשם הועבר למרכז רפואי תל השומר ואושפז שם במשך 17 ימים. בשל שברים מרוסקים בכף יד ואמה ימין, הוא נאלץ לעבור ניתוח לצורך קיבוע השברים.

לאחר ששוחרר מבי"ח תל השומר, עבר תקופת שיקום בבית חולים ברזילי באשקלון ורופאים תעסוקתיים קבעו כי אינו כשיר לעבוד משך כחצי שנה ונאסר עליו למשך חצי שנה נוספת, להרים  משאות כבדים.

בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג טען בתביעה כי המלגזן סובל וימשיך לסבול כל חייו מכאבים, רגישות, ירידה בתחושה, הגבלה בתנועות האצבעות ושורש כף יד ימין ומצלקות מכוערות.

ועדה רפואית של הביטוח הלאומי קבעה כי הוא סובל מנכות לצמיתות בשיעור של 78 אחוזים וזיכה אותו בקצבאות נכות לכל ימי חייו בסכום כולל של כשני מיליון ₪. זאת בנוסף לפיצוי על סך כ-350 אלף ₪ שקיבל במסגרת הסכם פשרה בין בא כוחו עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נגד הביטוח הלאומי ותאונות עבודה, לבין חברת מנורה שביטחה המלגזה של חברת אינטל. לאחר שבא כוחו תבע הביטוח הפנסיוני, המלגזן  זכה לקצבת נכות נוספת מביטוח הראל.

צילום: www.istockphoto.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*