כנס פיתוח של פתרונות חדשניים לקידום העסקים ברבעים הוותיקים בעיר 

כנס פיתוח של פתרונות חדשניים לקידום העסקים ברבעים הוותיקים בעיר 

ביום שלישי התקיים בבית "אריה קלנג" כנס רב משתתפים של בעלי עסקים, נציגי ממשלה, בעלית תפקידים בעירייה ובחברות עירוניות, שרות התעסוקה נציגי אקדמיה וצוות מיזם "הזירה". עיקרו של הכנס היה לייצר פתרונות ורעיונות חדשניים לגרום לעסקים ברובעים הוותיקים בעיר, לשרוד ולשגשג. 

מיזם "הזירה" הינו תכנית ארצית פורצת דרך, במסגרתה הוקמו צוותי חדשנות ברשויות המקומיות ובאשכולות האזוריים, במטרה להטמיע תהליכי עבודה וכלים חדשניים לפיתוח וליישום יוזמות לשיפור חיי התושבים. בהתבסס על ההצלחה של תכנית צוותי החדשנות )של קרן בלומברג), הקים משרד הפנים בשיתוף עם הקרן תכנית חדשה שמטרתה לבנות, להכשיר וללוות צוותי חדשנות שיסייעו לשלטון המקומי בהתמודדות עם אתגרים. 

הכנס שהתקיים כאמור בבית 'אריה קלנג', החל בהצגת ממצאי המחקר שערכו דניאל עיאש מנהל צוות החדשנות, ושישה חברי צוות 'הזירה' – עובדי עירייה אשר נבחרו מיזם ונפגשים בתדירות לדיון וקידום רעיונות הקשורות במטרות הפרויקט.  

"בעבודתנו עשינו שימוש בנתונים, בראיונות עם בעלי עניין ועם בעלי עסקים, הקמנו חדר מחקר והשתמשנו בכלים חדשניים לנתח את התוצאות ולגבש תובנות. ממצאים אלו הם חלק מהתהליך עבודה שלם שמטרתו לסייע לעיר לחולל שינוי על ידי פתרון אתגרים מורכבים ולרווחת התושבים" אומר מר עיאש ומתאר את הסדנה הרעיונאית שקמה בהמשך ופעלה בשש קבוצות, כאשר כל קבוצה הורכבה מנציג ממשלה, עירייה ובעלי עסקים.  

כל קבוצה פעלה במתודולוגיה של סיעור מוחות במטרה ליצור רעיונות חדשים, פיתוח ושיתוף שלהם עם השותפים. נעשה שימוש במגוון ייצוגים וחומרים כולל סיפורים ודמויות מומצאות, על מנת לפתח חשיבה יצירתית. שיטה זו מאפשרת לייצר פתרונות מותאמים לנקודות מבט שונות ובכך מגדילה את הרלבנטיות של הפתרון ואת האפקטיביות שלו. 

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ברך את באי הכנס והודה  לקרן בלומברג, למרכז פרס לשלום וחדשנות ולמשרד הפנים על התמיכה בעבודת הצוות. ד"ר לסרי הביע הערכה רבה לעבודת המחקר של הצוות וציין כי הממצאים חשובים ומרגשים. לדבריו "התנופה האדירה בהתחדשות העירונית למגורים, מהווה הזדמנות לחידוש המרכזים המסחריים ברובעים הוותיקים ולתמיכה בעסקים. אנו מצפים להתקדמות בעבודת הצוות ורואים בהתחדשות הרבעים הוותיקים יעד חשוב והזדמנות לקדם כלכלה מקומית עירונית ענפה". 

המדען הראשי במשרד הכלכלה שנכח גם הוא באירוע סיכם: "היה זה מפגש מעניין ופורה ואני שמח שלקחתי בו חלק. לגבי נושא התאגדויות של עסקים במרכזים המסחריים הישנים, יכול להיות שנוכל לעשות אתכם עבודה נוספת על הנושא הזה. אני בדיוק מכין עכשיו דו"ח מחקר על פעילות של הסוכנות לעידוד התאגדויות כאלו".  

נאחל לצוות "הזירה" ולכל העוסקים במלאכה כי הכנס יישא פרי והמון בהצלחה בהמשך הפרויקט.  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*