כנס הנקה חמישי

כנס הנקה חמישי

מחלקת הבריאות במינהל שירותים חברתיים של עיריית אשדוד, בשיתוף לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות, קיימו היום כנס הנקה בבית אריה קלנג אשדוד, לנשים הרות וליולדות. זו השנה החמישית שהכנס מתקיים באשדוד ובכל פעם מגיעות יותר נשים ונהנות מיותר פעילויות. היה כיף ובריא.

עם כניסתה לתפקיד מנהלת מחלקת הבריאות של עיריית אשדוד, יזמה גב' מירי בן דוד, את כנס ההנקה הראשון בעיר, אליו הגיעו נשים רבות. השנה התקיים הכנס החמישי (אחד בזום בגלל משבר הקורונה) בהשתתפות לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות, נציגי קופות החולים וגופים מסחריים העוסקים בשיווק מוצרים ושירותים לאם ולילד.

הכנס שהתקיים כאמור בבית אריה, החל בארוחת בוקר בריאה לכל באי הכנס שכללה דגני בוקר, ירקות ומוצרי חלב, עוגות בריאות ואווירה כייפית של בוקר. לאחר מכן התכנסו הנשים לסדרת הרצאות בנושאים שונים, כגון: חלב אם מהטיפה הראשונה והשפעה לדורות, מה מסתתר בטיפת החלב, טיפת זהב ועוד. הנושאים שנבחרו ונוהלו ע"י משרד הבריאות עסקו בתחומים הקשורים לעולם ההנקה תוך מתן עצות וטיפים חשובים לאמהות. בהמשך התקיימו 2 סדנאות בהן יכלו הנשים ליטול חלק. האחת "ייעוץ אישי להנקה", סדנה יוקרתית שניתנה בחינם, והשניה "עיסוי בריא לתינוקות".

האווירה בכנס היתה ידידותית ומלאת שמחה. לכל אורך הכנס פעלו דוכנים של קופות החולים והגופים המסחריים, אשר הציעו וייעצו בתחומי השירותים והמוצרים המתאימים לאמהות ואמהות שבדרך. היו דוכנים שבהם נעשו מסאז'ים לנשים, הסברים על תחליפי חלב אם, מותצרים רלוונטיים לאם ולילד וחולקו לא מעט מתנות לנשים. בין לבין היו עמדות לייעוץ בתחום ההנקה ובסיום התקיימה הגרלה וחולקו פרסים לבאי הכנס: משאבה חשמלית, משאבה ידנית, תכשיטי חלב אם, שרשראות הנקה, רפידות טיפוליות, ספרי הנקה, מארזי פינוק ליולדת, צילומי משפחה בסטודיו וכניסה לבייבי ספא. את הכנס חתמה הבדרנית רותם אבוהב במופע משעשע שעסק בעיקר בהורות ואמהות.

בן דוד הודתה למשרד הבריאות, לכל הנשים שהגיעו לכנס, לנשים ההרות וליולדות הצעירות, ולכל הגופים שנטלו חלק בהצלחת הכנס. היא ציינה כי זהו הכנס החמישי אליו מגיעות הרבה מאוד נשים ובכל שנה הוא הולך וגדל. בתוך כך היא סקרה את פעילות המחלקה לאורך השנה וציינה כי "בשנה האחרונה הקמנו את אשדוד טף – הבית להורים ולפעוטות (0-3) אשר מקיים פעילות ומפגשים לפחות פעמיים בשבוע, בכל פעם במתנ"ס אחר". מידע על הפעילות ודרכי התקשרות ניתן למצוא באתר העירוני, תחת הכותרת "הקהילות של אשדוד".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*