כנס אשדוד הבינלאומי לקיימות

כנס אשדוד הבינלאומי לקיימות

חלון לים התיכון, מחברים בין הים החוף והעיר.

אשדוד אירחה אתמול (9/11/15) בפעם השלישית את כנס הקיימות הבינלאומי וזכתה להרבה מאוד שבחים. הכנס השנה אירח את מיטב אנשי המקצוע מהארץ ומחו"ל, במעמד שר האוצר משה כחלון וראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ועמד בסימן "חלון לים התיכון, מחברים בין הים החוף והעיר".

כנס אשדוד הבינלאומי לקיימות הנערך בפעם בשלישית באשדוד, זכה להרבה מאוד שבחים על הארגון והאירוח ובעיקר על התכנים ועל הדמויות שנטלו חלק בהרצאות ובפאנלים. ראשי רשויות ומועצות מקומיות מערי החוף, ארגונים להגנת הסביבה, פקידים בכירים ונציגי משרדי ממשלה, נציגים מהמגזר העסקי ואנשי אקדמיה הגיעו ומילאו את כל המושבים במשכן לאומנויות הבמה, בכנס מקצועי שעסק השנה בנושא החיבור שבין הים, החוף והעיר.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר ומארח הכנס, פתח את הכנס בנאום מלוטש אודות הים והסביבה החופית המהווים משאבי טבע השייכים לציבור ועל התוכניות שאמורות לשדרג את הסביבה החופית תוך התחשבות אופטימלית באינטרס הציבורי. יחד עם זאת הוא הבהיר כי ישנן תוכניות שאושרו בעבר ואין אפשרות לערוך בהם שינוי אא"כ יימצא הכסף לצרכי פיצוי.

אופיר פינס, ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל-אביב, החמיא לד"ר לסרי על האירוח ובעיקר על המחוייבות של ראש העיר לערכי הסביבה. פינס אמר שיש לראות בים, בחוף ובעיר יחידה אחת ולנצל את ההזדמנויות שהסביבה החופית והים מזמנים לנו. עו"ד צחי אבו, יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, הציג את מחויבות האיגוד לערכי הסביבה ולים ובנימה אישית תיאר את ילדותו באשדוד, כיצד בילה בין גרגירי החול וגלי הים ואת אהבתו והקשר שהוא רוחש לים ולסביבה.

שר האוצר מר משה כחלון, אורח הכנס, החמיא אף הוא לאשדוד ודיבר על רפורמת הסלולר שהחלה בתקופתו ושאין בכוונתו לאפשר את מכירתה של גולן טלקום.

הכנס קיים שלושה מושבים, סדרת הרצאות של מיטב המומחים בתחומם, הצגת נייר עמדה של הטכניון וטקס חתימה של ראשי ערים על אמנת רשויות החוף. המושב הראשון, אותו הינחה ליאור גוטמן – כתב כלכליסט, עסק בנושא "הקרב על החוף". המושב השני עסק ב"תכנון המרחב הימי של ישראל" והמושב השלישי ב"קרב על הים". בין לבין נישאו הרצאות בנושאים שונים ובהם צ'ארלס איהלר – מומחה בינ"ל לתכנון מרחבי ימי, שדיבר על התכנית הימית לישראל בראי התכנון הימי בעולם.

בכלל "תכנית ימית לישראל" היה הנושא המרכזי עליו דיברו לא מעט בכנס ואף חולקה חוברת מיוחדת עליה שקדו אנשי מחקר והנדסה מהטכניון בחיפה, וכן נישאו הרצאות מפי אנשי מקצוע ונושאי תפקידים בכירים במשק שעסקו מגוון נושאים מעולם הקיימות.

גולת הכותרת של הכנס היתה טקס החתימה על אמנת רשויות החוף, בהשתתפות ראשי הערים והמועצות ברצועת החוף המערבי של מדינת ישראל.

לאירגון הכנס ולהפקתו השנה היו כמה שותפים: אוניברסיטת תל אביב – המכון לשלטון מקומי, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, כלכליסט ועיריית אשדוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*