כמיליון מובטלים במשק: יריד תעסוקה בדרום לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

כמיליון מובטלים במשק: יריד תעסוקה בדרום לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה

מהלך ייחודי במטרה לסייע לאלפי אנשים עם מוגבלויות שנפלטו ממעגל העבודה במהלך משבר הקורונה. קבוצת שכולו טוב קיימה יריד תעסוקה מקוון לאנשים עם מוגבלויות באזור הדרום ואשדוד במעמד 200 מחפשי עבודה ו-30 חברות מובילות במשק, ביניהן: בזק און-ליין, הום סנטר, קבוצת קסטרו-הודיס, קוקה קולה, פיצה האט, יוניליוור ועוד.

לאחר הסגר השלישי ונתוני האבטלה הקשים, בקבוצת שכולו טוב החליטו לגייס את החברות במשק ולקיים ירידים דיגיטליים מיוחדים לשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה. מטרת הירידים היא ליצור מפגש ישיר בין מעסיקים לבין אנשים עם חסמים תעסוקתיים, שעברו תהליך הכשרה מקצועי במסגרת מיזמי ההכשרה של הקבוצה. ביריד האחרון שהתקיים השתתפו כ-200 אנשים עם מוגבלויות מאזור הדרום ואשדוד וכ-30 חברות מובילות במשק וגופים מרכזיים ביניהם- בזק און-ליין, הום סנטר, קוקה קולה, יוניליוור, פיצה האט, קבוצת קסטרו-הודיס, תקשוב, איגוד הטניס ועוד. החברות הציעו משרות במגוון תחומים כגון שירות לקוחות, מכירות, אדמיניסטרציה, עבודות ייצור ועוד.

אירוע התעסוקה התחיל בברכות של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, נציגי משרד הבריאות, מנכ"ל קבוצת שכולו טוב עופר כהן, מעסיק מהאזור ומקבל שירות מטעם הקבוצה. בחלקו השני של היריד, המעסיקים התחלקו ל – 8 חדרים בזום כאשר בכל חדר – מיפו העסקים את האפשרויות הקיימות וענו על שאלות כגון: לאיזה משרות הם מחפשים עובדים, מהן דרישות התפקיד, כיצד מתנהל תהליך הגיוס ועוד. במהלך הדיון הצ'אט נפתח לצורך שאלות שוטפות מצד מקבלי השירות. כעת, עם סיום המפגש, הקבוצה מסייעת למקבלי השירות לגשת למשרות. הליווי כולל הכנה לריאיון, חפיפה לתפקיד, וליווי מקצועי גם במהלך ביצוע התפקיד. ירידים נוספים צפויים להתקיים בהמשך גם באזור המרכז ואזור ירושלים.

בישראל חיים כיום כ-1.5 מיליון איש עם מוגבלויות, כאשר 50% מהם בגילאי שוק העבודה (18-64). מחקרים מלפני משבר הקורונה מציגים את תמונת המצב בישראל, בה אחוז המועסקים בארץ הינו 79% ואילו בקרב אוכלוסיית אנשים עם מוגבלויות אחוז המועסקים פחות מ-50%.

טל נויברגר, מנהל תעסוקה נתמכת ארצי מטעם "שכולו טוב": "אנחנו מאמינים שאין תחליף למפגש ישיר בין מעסיקים לאנשים עם מוגבלות, זה האמצעי הטוב ביותר להפחתת הסטיגמות והחששות. בעבר עשינו שמונה ירידים פיזיים שהביאו לתוצאות מדהימות, ולאור המצב אנחנו מתכננים לעשות סדרת ירידים וירטואליים שבאמצעותם נגיע למעסיקים בכל רחבי הארץ. כיוון שבפריפריה קשה אף יותר למצוא עבודה, בחרנו להתחיל עם שני ירידים שהתמקדו באזור הצפון ואזור הדרום ולשמחתנו גילינו מעסיקים רבים שמוכנים לשיתוף פעולה ומבינים את הערך של גיוון תעסוקתי".

ירון וייס, מנהל גיוס בחברת בזק-און-ליין: "אנחנו בבזק און-ליין מאמינים מאוד בגיוון תעסוקתי ושילוב עובדים עם מוגבלות, גם כערך חברתי וגם כמקור גיוס נוסף. עם "שכולו טוב"  אנחנו כבר עובדים כמה שנים והליווי המקצועי שהעובדים שמגיעים מטעמם מקבלים מאוד מסייע לנו כמעסיק, ולכן זה היה טבעי עבורנו להירתם ולהשתתף ביריד הזה שמוקדש לאזור הדרום."

על הקבוצה

קבוצת שכולו טוב הינה הקבוצה הגדולה בישראל הפועלת לשיקום והכשרת אנשים עם מוגבלויות. בכל שנה הקבוצה מלווה לשיקום תעסוקתי עבור כ 6,000 מקבלי שירות. הקבוצה פועלת למען שילוב אנשים עם חסמים תעסוקתיים בחברה ע"י שיקום פרו אקטיבי במגוון מותגים המהווים מרכזי הכשרה תעסוקתיים וחברתיים. הקבוצה מונה כ- 120 עסקים ומפעלים חברתיים במגוון תחומים בינהם: קפה טוב, סיפור חוזר, TNX, כלב טוב, דנדשה, קורינט,  הקונדיטוריה, סומסום ועוד.  הקבוצה נוסדה בשנת 2005 ע"י היזם עירד אייכלר ומנוהלת כיום ע"י עופר כהן מנכ"ל הקבוצה.

בתמונה: מטה התעסוקה של שכולו טוב  |  צילום: שכולו טוב

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*