כמה שווה הציפורן שלכם?

כמה שווה הציפורן שלכם?

ציפורן שנקטעה בעקבות סכין שהשתחררה ממכונה זיכתה צעיר  מאזור אשדוד בכ- 300 אלף שקלים. את הצעיר ייצג עורך הדין דניאל אדזיאשוילי.

הצעיר בשנות ה- 30 לחייו  נשוי ואב לילדים, לא שיער בנפשו כי יום העבודה שלו יסתיים בבית החולים ברזילי באשקלון. לפני כשנתיים הוא הגיע לעוד יום עבודה שגרתי באחד המפעלים באזור, במהלך היום עבד על מכונה מסוכנת ובמהלך חיתוך באמצעות המכונה, השתחררה אחת הסכינים מאותה מכונה ועפה במהירות אל אצבעו. האפקט היה מהיר וכואב, דם החל לזלוג במקום, העבודה נעצרה, והצעיר שזעק מכאבים, פונה מידית לבית החולים ברזילי באשקלון על ידי חבריו ההמומים שהזעיקו אמבולנס באופן מיידי.

בבית החולים נחבש הצעיר וטופל, עקב הכאבים אושפז למספר ימים כשהוא נתון להשפעות של משככי כאבים. בעקבות אותה פגיעה לא חזר האיש לעבודתו ובמשך מספר חודשים עבר טיפולים שיקומיים, ורק כעבור שנה חזר לתפקוד מלא. עקב מצבו פנה התובע לעורך הדין דניאל אדזיאשוילי המתמחה בתביעות נזיקין. "התובע יטען כבר עתה, כי נכותו התפקודית עולה לאין שיעור מהנכות הרפואית שנותרה לו בעקבות התאונה", נטען בתביעה. "בנסיבות המקרה חל הכלל 'הדבר מדבר בעד עצמו'… כי אירוע המקרה מתיישב יותר עם המסקנה, כי הנתבעת ו/או מי מטעמה לא נקטו זהירות סבירה מאשר עם המסקנה שנקטו זהירות סבירה, ומשום כך על הנתבעת מוטל נטל הראיה שלא הייתה התרשלות שתחויב בגינה". עוד המשיך עו"ד אדזיאשוילי וטען לרשלנות של אותה חברה עקב פגיעתו של הצעיר. "התובע יטען כי התאונה והנזק נגרמו עקב מעשיהם ו/או מחדליהם הרשלניים ו/או הפרת חובות חקוקות של הנתבעים ו/או האחרים מטעמם ו/או עובדיה כדלקמן", כך על פי כתב התביעה. "לא סיפקו לתובע אמצעי הגנה בטוחים שהיו אמורים להגן על גופו של התובע בכלל ועל ידיו בפרט בעת שימוש במכונת הכיפוף ו/או בכלל במסגרת עבודתן… העסיקו את התובע תחת לחץ של זמן על אף שעבודתו הייתה כרוכה בסיכון רב… לא דאגו למיגון הסכין במכונת הכיפוף בכלל ו/או לחלקיו המסוכנים בפרט, בהתאם לחובה המוטלת על הנתבעות… התירו את התובע לעבוד באופן לא בטיחותי וללא הדרכה מתאימה, ובכך גרמו לחבלת התובע".

לאחר שקיבל אחוזי נכות קבועים בעקבות הפגיעה, בהסכם פשרה קיבל הצעיר 230 אלף שקלים בנוסף למענק חד פעמי מהביטוח הלאומי בגובה של כ60 אלף שקלים ומקצבה של כ- 1,400 שקלים למשך מספר חודשים ובסך העל קיבל למעלה מ300 אלף שקלים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*