כמה עולה תכנון פרישה?

כמה עולה תכנון פרישה?

דמיינו לעצמכם את התמונה הבאה: שלושים או ארבעים שנים מהיום, אתם יושבים עם בן או בת הזוג שלכם, ולוגמים שמפניה על חוף הים בשעת השקיעה, או לוקחים את הילדים והנכדים לחופשות שנתיות ארוכות ומהנות. האם הסצנות הללו של זמנים חסרי דאגות בתקופת הפרישה לגמלאות מבוססות על המציאות הפיננסית שלכם היום?

באופן טבעי, ההוצאות שלכם בתקופת הפנסיה ישתנו בהתאם למשתנים רבים, כולל מחיר השמפניה המועדפת עליכם, והארנונה השנתית על ביתכם. המשיכו לקרוא על מנת להבין את האופן בו הרגלי ההוצאות של פנסיונרים נוטים להיות שונים מההוצאות בתקופת העבודה, ואיך לתכנן את התקציב הנדרש למימון הצרכים האישיים שלכם עם היציאה לגמלאות.

הוצאות לפי קטגוריות

בקטגוריות מסוימות, ההוצאות אכן יורדות, אפילו בקטגוריות מפתיעות כמו אוכל. בתחומים אחרים, כמו שירותי בריאות, החיים עשויים להיות יקרים יותר ככל שמתבגרים. הכלל הוא שבתקופת הפנסיה יש צורך להחליף מ-70% ל-90% מההכנסה על מנת כדי לשמור על רמת החיים.

אבל טווח הסכומים הדרושים למימון אורח החיים בתקופת הפנסיה משתנה בהתאם למועד הפרישה, המקום בו תבחרו לגור, תוחלת החיים, מתי את מתחילים לקחת את קצבאות הביטוח הלאומי, ועוד שורה של גורמים. כלומר, הסכומים שתחסכו היום יקבעו עד כמה תצטרכו להקפיד על תקציב בהמשך.

תשלום מוקדם של המשכנתא

פירעון המשכנתא שלכם לפני הפרישה לגמלאות יסייע לכם לנהל את ההוצאות בשנים האחרונות של העבודה. אם אתם יכולים להגדיל את תשלומי המשכנתא, תוכלו להפחית שנים רבות מהמשך התשלומים.

אל תיקחו משכנתא שנייה

זה יכול להיות מפתה לקחת הלוואת משכנתא שנייה על מנת לשלם חובות בכרטיס אשראי בריבית גבוהה, להשלים את פרויקט שיפוץ הבית או אפילו לצאת לחופשה.

אבל אם אתם קרובים לגיל הפרישה – ואינכם מתכננים לשלם את המשכנתא השנייה לפני הפרישה – אולי כדאי לשקול מחדש. כאשר מגיע הצורך לתכנן את ההכנסה הנדרשת על מנת לעמוד בכל ההוצאות בפנסיה, אחד הגורמים הגדולים שיש לקחת בחשבון הוא ההכנסה הנוכחית.

באופן כללי, ככל שתרוויחו יותר כסף, ייתכן שיהיה עליכם להחליף אחוז קטן יותר מהכנסת העבודה שלכם כשתפסיקו לעבוד.

קווים מנחים לגבי הסכומים שאתם יכולים להרשות לעצמכם לחיות מהם בתקופת הפנסיה

עבור אנשים רבים, תקצוב ואומדן הוצאות עתידיות הוא משהו שהם מוצאים קשה ומייגע. רבים פשוט לא עושים תקציב כלל – אפילו לא מנסים להבין כמה עולה תכנון פרישה שמתבצע על ידי איש מקצוע מומחה בתחום.

אנשי המקצוע שמתמחים בתכנון הקצאות כספים לתקופת הפרישה לגמלאות, מכירים במצבים אלו, ונוקטים בגישה של הסתכלות על מה אנשים יכולים להרשות לעצמם בדרך כלל בתקופת הפרישה על סמך ההכנסה שלהם לפני הפרישה. עלות השירות נעה בין 2,400 ₪ ל-5,900 ₪, בהתאם למחירונים השונים של המומחים בתחום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*