כמה עולה להוציא היתר בניה

כמה עולה להוציא היתר בניה

הוצאת היתר בניה היא תהליך אשר כרוך בהגשת בקשה רלוונטית, דיון של הרשות אשר אחראית על הנושא וכן אישור או דחייה של הבקשה. מדובר למעשה על תהליך שמסופק כשירות לאזרחי המדינה ולמרות זאת יש בהליך המדובר כמה נקודות שבהן מבקש ההיתר נדרש להוציא מכספו. אם אתם תוהים למי מגישים את הבקשה להיתר המדובר וכמה זה יעלה לכם, כדאי מאוד שתקראו את הדברים הבאים.

תהליך הגשת בקשה להיתר בניה

כל היתר בניה יתחיל בטופס בקשה שאותו נדרש בעל הזכויות להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובניה ברשות המקומית שבתחומה מצוי הנכס או הקרקע שעבורם ההיתר מבוקש. לטופס הבקשה למעשה יש לצרף לא מעט מסמכים וכן אישורים שונים מאנשי מקצוע וכן מבעלי זכויות אחרים אשר קשורים לנכס, בין אם מדובר על בעלי זכויות ובין כשכנים. לאחר שמגישים את הבקשה, יבחנו כלל המסמכים ומרגע שהם יאושרו הם יעברו לדיון בוועדה והיא תדון בבקשה ובסופו של דבר תגבש עמדה אשר יכולה להיות אחת משלוש: היא יכולה לאשר את הבקשה ולהעניק היתר בניה, היא יכולה לדחות את הבקשה לחלוטין או שהיא יכולה לאשר את הבקשה בתנאים כאלה ואחרים.

עלויות ישירות של הוצאת היתר בניה

במסגרת הליך הגשת בקשה להיתר בניה וכן בהתאם לדיון בבקשה להיתר בניה, ישנן עלויות ישירות אשר חלות על מבקש הבקשה. העלויות הללו כוללות תשלום על אגרת בניה למ"ר שההיקף שלה ייקבע בהתאם לתוספת השלישית לתקנות התכנון והבנייה ובהתאם להערכה של מהנדס הוועדה ביחס לבקשה הספציפית. בנוסף לכך על הבקשה יכולים לחול היטלים מקומיים שונים שחלקם חלים בכלל הרשויות וחלקם רק בחלק מהרשויות. מעבר לכך במסגרת תהליך האישור והבקשה יידרש מבקש ההיתר לשלם היטל השבחה אשר ישקף את עליית הערך אשר צפויה בנכס או בקרקע במידה וניתן היתר בניה. מדובר על עלויות ישירות אשר יחולו בכל תהליך של בקשת היתר בניה.

עלויות עקיפות של הוצאת היתר בניה

מעבר לעלויות הישירות יש גם עלויות עקיפות. יש לצרף לבקשה גם תכנית בנייה חתומה על ידי מהנדס בניין או אדריכל כאשר התוכנית המדוברת צריכה לשקף למעשה את השינוי שמבקש בעל הזכויות לבצע בנכס או בקרקע. בניית תכנית אשר משקפת את השינוי המדובר יכולה להיות כרוכה בתשלום של אלפי עד עשרות אלפי שקלים על בתים פרטיים ובהעדר תכנית מעין זאת בלתי אפשרי להגיש את הבקשה. עוד עלות היא על איש מקצוע שינהל את התהליך של היתר הבניה.

חשוב מאוד לדעת שמעבר להוצאות המדוברות ניתן למצוא גם הוצאות משתנות ובלתי צפויות, כך לדוגמא: עיכוב בהתנהלות התהליך יכול להוביל לבזבוז של כסף בגין עיכובים בתחילת העבודה בשטח ועוד ועל כן, חשוב ביותר לבצע את ההליך כולו באמצעות איש מקצוע מנוסה ומקצועי ביותר שיסייע לכם לקבל את ההיתר הנדרש לכם בצורה מדויקת ואיכותית.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*