כמה ישלמו מעוכבי יציאה מישראל כדי לנסוע לאומן?

כמה ישלמו מעוכבי יציאה מישראל כדי לנסוע לאומן?

נשים הוציאו צווי עיכוב יציאה מהארץ לגברים, רגע לפני נסיעתם לאומן. התנאי לנסיעה: ערבות צד ג' או משכון על סך 300 אלף שקלים

ראש השנה בפתח ובדיוק בזמנים אלו עותרים האבות במדינת ישראל לביטול צו עיכוב היציאה מן הארץ אשר הוטל כנגדם במסגרת הליכי מעמד אישי, באמצעות עו"ד שירה קופמן. בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד דרשו ערב צד ג' אשר יבטיח את חזרת האב ארצה אולם בבית הדין הרבני בתל אביב לא הסתפקו רק בערב אלא אף במשכון על סך 300 אלף שקלים.

לקראת ראש השנה נוהרים כחמישים אלף גברים לאומן בכדי לשאת תפילה בציון, אצל רבי נחמן מברסלב. עבור נשים רבות, מדובר בזמן מצוין לקיים צווי עיכוב יציאה מן הארץ במסגרת הליכי מעמד אישי. בימים האחרונים עתרו מספר גברים, באמצעות עו"ד שירה קופמן, לביטול הצווים, כל אחד בעניינו ונתקבלו החלטות שונות, חרף העובדה שמדובר במקרים דומים.

לדברי עו"ד קופמן, "כל אב במדינת ישראל מוגדר כ'חייב' בדרך כזו או אחרת, רק בשל היותו 'אבא', כלומר עוד קודם לניהול הליך משפטי בענייני משפחה – או במהלכו – יכולה האם לעתור למתן צו עיכוב יציאה מן הארץ כנגד האב תוך שהיא מעלה חשש ליציאתו מן הארץ לצמיתות – ולו חשש קל – וכך בלחיצה על כפתור מעוכבת יציאתו של האב מהארץ. נקודת המוצא היא שעל האב לשאת במזונות ילדיו עד גיל 18 ועל כן מראש הוא חייב מאות אלפי שקלים".

במהלך שבוע זה, כמו בכל שנה, העיסוק העקרי של עו"ד קופמן הוא ביטול צווי עיכוב על מנת לאפשר נסיעה ליעד הנחשק. אלא, שהפלא ופלא דווקא הערכאה שמקשה על ההליך היא בית הדין הרבני אשר דורש ערבויות קיצוניות במיוחד. בתיק שהתנהל בבית המשפט לענייני משפחה באשדוד דרשו ערב צד ג' אשר יבטיח את חזרת האב ארצה. בבית הדין הרבני בתל אביב לא הסתפקו רק בערב אלא אף במשכון על סך 300 אלף שקלים.

"אין ספק כי על האב לשאת בתשלומי מזונות ילדיו", אומר עו"ד קופמן, "אולם שעה שעסקינן באב נורמטיבי, בעל משרה קבועה וחיי קבע במדינת ישראל – במיוחד שעה שעסקינן באב שלוקח חלק פעיל בגידולם של הילדים – אין מקום למנוע את יציאתו לחופשה קצרה, על אחת כמה וכמה שעסקינן בהשתטחות על קברי צדיקים".

יצויין כי בסופו של דבר נעתרו האבות להחלטות בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני שכן לא היה כל טעם לערער בנושא, מפאת קוצר הזמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*