כל מה שרציתם לדעת על סקר עצים

כל מה שרציתם לדעת על סקר עצים

כל עירייה או רשות מקומית צריכה לאשר תכניות לבנייה שבעלי נכסים רוצים להתחיל לבנות על שטחם. כחלק בלתי נפרד מהגשת הבקשה להיתר בניה רבים מתבקשים להגשת סקר עצים על מנת לקבל היתר בניה ולהתחיל בעבודות הבנייה בשטח. הסקר הוא חלק בלתי נפרד מתכנית התב"ע, תכנית בניין עיר שהיא התכנית המעודכנת של העיר או הרשות. מהו סקר עצים? איך מגישים אותו ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים בתהליך? כל הפרטים בהמשך.

מרבית בעלי הנכסים שרוכשים חלקה בישראל רוצים בשלב כזה או אחר להתחיל ולממש את הפוטנציאל של הנכס, להתחיל לבנות עליו את חלומם. יש מי שרכש נכס על מנת לבנות במנה תעשיה ויש מי שרכש אותו על מנת לבנות בו את בית חלומותיו. בשני המקרים ולמעשה בכל מקרה שבו בעל נכס רוצה להתחיל לבנות על החלקה שברשותו עליו להגיש בקשה להיתר בניה מהעירייה או מהרשות המקומית שפועלת באזור. כחלק מהגשת בקשה להיתר בניה, בעל הנכס נדרש להגיש סקר העצים בצורה מפורטת הכוללת נתונים רבים בכדי שברשויות יוכלו לאשר או לאשר בתנאי את התכנית הרצויה.

מהו סקר עצים להיתר בניה?

בסקר עצים להיתר בניה יש למעשה נתונים רבים, תמונות מהשטח, טבלאות מפורטות, תכנית מדידה של השטח וציון מיקומי העצים בשטח על גביה ועוד נתונים רבים נוספים. את הסקר מגיש אגרונום או אדריכל נוף בעל הסמכה והוא רשום במאגר פקיד היערות של המשרד לחקלאות. ראשית, בעל הנכס או האדריכל שמגיש את הבקשה צריכים להעביר לאגרונום תכנית מדידה בת עד חצי שנה על מנת שהרשויות יקבלו את הסקר. עם התכנית האגרונום מגיע לשטח על מנת לתעד את העצים הקיימים בשטח ועל מנת להעריך כל אחד ואחד מהעצים בערכו.

מהו ערכו של כל עץ?

ישנה רשימה מפורטת מאוד שהולטה במשרד פקיד היערות, שם מופיעים הסוגים השונים של העצים ומהם הפרמטרים שמגדירים את חשיבות כל עץ ועץ ולבעלי הנכסים חשוב לדעת מה הן ההשלכות הכלכליות בעבור כל עץ. ערך העץ נקבע על סוגו, גודלו, גובהו, מיקומו בשטח ובריאותו של העץ. את כל המשתנים הללו מנקדים לפי הקריטריונים הרלוונטיים וכך בסופו של דבר מקבלים טבלה מפורטת כמה שווה הערך שך כל עץ ועץ.

טיפים לפני שמגישים את סקר העצים להיתר בניה

במרבית המקרים פונים בעלי נכסים שרכשו בעבר את הנכס לאגרונום או אדריכל נוף וזאת מכיוון שאדריכל הפרויקט אמר להם שזה חלק מהתהליך לקבלת היתר בניה. אך לא תמיד זהו המקרה היחיד שחשוב לפנות לאגרונום מוסמך ולקבל סקר עצים. אם אתם במשא ומתן לרכישת חלקה שאתם מעוניינים לבנות עליה בית או כל מבנה אחר, מומלץ לפנות עוד לפני חתימה על הסכם הרכישה לאגרונום או אדריכל נוף מוסמך. למה? ישנם מקרים בהם בחלקה קיים עץ עתיק או עץ בעל ערך גבוהה מאוד שגם אם התכנון האדריכלי יהיה הכי יצירתי שאפשר, אתם לא תכלו להשיג את התכנון שאתם מעוניינים לקבל בסופו של דבר ולכן, מומלץ להתייעץ עם אגרונום עוד לפני כן כדי שלא תתאכזבו בהמשך.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*