כל מה שצריך לדעת על הלבנת שיניים

כל מה שצריך לדעת על הלבנת שיניים

לאורך השנים, הגוף שלנו עובר שינויים כחלק מתהליך ההזדקנות – השיער שלנו מאפיר, מתחילים להופיע קמטים על העור והשיניים גם מאבדות מהגוון הלבן והבוהק שלהן. השחיקה של השיניים לאורך השיניים גורמת לשכבה החיצונית של השן להתכהות אך ישנן פתרונות של הלבנת שיניים שיכולים לסייע בהחזרת החיוך הלבן והאסתטי.

איך הלבנת שיניים עובדת?

ישנם מגוון פתרונות של הלבנת שיניים – את חלקם ניתן לבצע בבית אך הפתרון היעיל ביותר הוא לגשת את מרפאת שיניים, לקבל הצעת מחיר ולבצע את הטיפול. ישנן שתי דרכים עיקריות שבהם משתמשים לביצוע הלבנת שיניים. לפעולת הלבנת שיניים מחיר שונה, בהתאם לסוג הטיפול ומי שמבצע אותו. הסוג הראשון הוא הלבנה חיצונית (אותה ניתן לבצע בבית) – מדובר על הסרה של כתמים חיצוניים שהופיעו על השיניים כתוצאה מצריכת מוגברת של קפה, יין או טבק לאורך השיניים. הפעולה נעשית באופן ידני על ידי שימוש במשחות ותכשירים המכילים סודיום ביקרבונט שמסייע בהלבנה. דרך נוספת (שנחשבת ליותר יעילה ומחזיקה לזמן רב יותר) היא באמצעות הלבנה פנימית. הליך שבו השיננית מלבינה את החלק הפנימי של השן שנקרא דנטין באמצעות מי חמצן. פעולה זו מבהירה את השן אך לא פוגעת בשכבת האמייל החיצוני והקשיחה שלה.

הלבנת שיניים – ייעוץ עם רופא שיניים

מרבית האנשים אינם מודעים לכך שחשוב להתייעץ עם רופא שיניים לפני שמבצעים הלבנת שיניים. אם הפעולה לא מתבצעת בצורה נכונה או נעשה שימוש בחומרים לא איכותיים ומותאמים, יכולה להיגרם נזק בלתי הפיך ואף לתחושת רגישות וכאב. ישנם מצבים רפואיים שאף עלולים להחמיר כאשר מבצעים הלבנת שיניים. במידה והמטופל סובל ממחלת חניכיים, ריקבון, נסיגת חניכיים, שורשים חשופים או כל בעיה אחרת שלא מאובחנת ומטופלת תהליך ההלבנה יכולה להחמיר את המצב. רופא שיניים יכול לבדוק את הפה, לבצע צילומים ולאבחן בעיות (במידה וקיימות). יש באפשרותו לתקן את כל הבעיות הקיימות וימליץ להמתין עד תום תקופת ההחלמה לפני שמבצעים את הלבנת השיניים. לכן, חשוב להגיע לייעוץ במרפאת שיניים טרם ביצוע ההליך.

תמונה מfreepik

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*