כל מה שצריך לדעת על בניית מטבח חוץ

כל מה שצריך לדעת על בניית מטבח חוץ

מאמר זה יעזור לבעלי בתים ליהנות מחוויה נהדרת של עבודה בשיתוף פעולה עם מעצב גינות במהלך בניית מטח חוץ שישתלב בצורה מושלמת בתוכנית הנוף בגינה שלכם. כשמעצבים מטבח חיצוני, יש להקפיד על אותם עקרונות עיצוב שתואמים בניית מטבח מקורה, אבל עיצוב מטבח חיצוני כרוך בהחלטות לוגיסטיות בנוסף להחלטות המתמקדות באסתטיקה ופונקציונליות.

כשאין את היתרון של ארבע קירות ותקרה, קיימים גורמים אחרים שיש לקחת בחשבון, ולכן יש להיעזר במומחיות של מעצב נוף על מנת לאזן בין אותם אלמנטים בסביבה החיצונית שישפיעו על ההנאה שלכם מהמטבח החיצוני.

נקודות תכנון עיקריות לבניית מטבח חוץ

כדי לבצע נכון בניית מטבח חוץ, יש להקפיד על ביצוע של הנקודות הבאות:

  • מציאת המיקום הנכון לבניית מטבח חוץ.
  • התייעצות עם מעצב נוסף וקבלת תשובות לכל השאלות.
  • אופטימיזציה לעבודה ולבילוי.
  • התקנת שכבות תאורה עם שלושה סוגי אורות.
  • הערכת הצרכים האישיים בכל הנוגע להתקנת גריל חיצוני.
  • כשזה מגיע לציוד למטבח חיצוני, פחות נחשב ברוב המקרים ליותר.
  • הבנת טעויות עיצוב נפוצות שיש להימנע מהן.

מציאת המיקום הנכון לבניית מטבח חוץ

חשוב לקחת בחשבון נגישות ותבניות תנועה. ברוב המקרים, יש לבחור מיקום של בניית מטבח חוץ ליד הבית, לצורך הנוחות. למרות שיש לכם כיור, מקרר ואחסון בחוץ, אתם עדיין צריכים להביא ציוד כלשהו מהמטבח הראשי ולהסיר את האשפה כשהארוחה מוכנה.

וזה לא הכול. כשחושבים על אירוח, חשוב לזהות איזה חדר בבית יספק גישה למטבח או לפינת האוכל החיצוניים באופן טבעי, עם זרימת תנועה טבעית קדימה ואחורה מתוך הבית למטבח ולנקודות האכילה.

אספקת מים

כדי לספק מים למטבח חיצוני, יש להשתמש במערכת השקיה או צינור מים ראשי מכיוון שהתנהלות זו היא פשוטה וחסכונית.

מומלץ להתקין מחמם מים, שניתן להתאמה בקלות ממש מתחת לכיור. אם אתם רוצים מים חמים רציפים למטבח החיצוני, יש להביא אותם מהצינור הראשי בתוך הבית.

נוף וקווי ראייה

המטבח החיצוני יהיה אטרקטיבי ומושך חזותית, אבל אתם לא רוצים שהוא ישתלט על הנוף כשאתם מביטים דרך חלונות הבית. אתם רוצים לחשוב על מה שאתם רואים מהבית כשאתם מחליטים היכן למקם את המטבח.

אתם רוצים גם לקחת בחשבון את הנופים שהאורחים שלכם ייראו כאשר הם יושבים או עומדים ליד דלפקי המטבח.

בניית מטבח חיצוני תוך התחשבות בשיקולי הצללה

במידת האפשר, יש למקם את המטבח במקום בו יתקבל צל טבעי מהשמש אחר הצהריים, או מהבית עצמו. אם אין מספיק צל טבעי, ניתן ליצור מקורות הצללה פשוט באמצעות הוספת כמה שמשיות שיכולות להפוך את המטבח ופינת האוכל להרבה יותר נוחים.

בהמשך ניתן להתקין פרגולה מכוסה בעלי גפנים שיכולה להציע הקלה נפלאה מהחום של אחר הצהריים בקיץ. אם אתם רוצים מקורות הצללה משמעותיים יותר, ניתן לבנות ביתן תחת כיפת השמים שיעזור לכם ולאורחים שלכם להיות מוגנים במקרה שגשם פתאומי יעיב על המסיבה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*