כל מה שצריך לדעת על ביטוח בנייה

כל מה שצריך לדעת על ביטוח בנייה

מיותר לציין כי מגוון רחב של דברים שונים ומגוונים עשויים לקרות לדירה, בין אם מדובר על נזקי טבע, נזקים המתרחשים בעקבות נסיונות פריצה וכיוצא בכך. יחד עם ההתמודדות והצער המתלווים אל תוצאות הנזק, הרי שלא פעם אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בו אתם משקיעים לא מעט כסף. כמו כן, במטרה לוודא כי אתם אכן מכירים את התחום לעומק, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל המידע שתצטרכו לדעת על ביטוח בנייה.

 

ביטוח בנייה – מה זה אומר?

ביטוח בנייה היא למעשה מסמך שתפקידו העיקרי הינו לכסות את הנזקים העשויים להתלוות אל תהליך הבנייה. מדובר למעשה על פוליסה אשר תכסה מגוון רחב של נזקים וביניהם נזקים ברצפה, בקירות הבית, בתקרה וכיוצא בכך. יחד עם זאת, ביטוח בנייה היא פוליסה אשר נועדה אף לכסות פגיעות קשות בנכס, פגיעות כדוגמת שריפה, התלקחות וכן הלאה.  כמו כן, פוליסת הביטוח מונה בתוכה מספר סעיפים שונים המתקשרים באופן ישיר לנזקי כוח עליון כדוגמת אזרחים שביתם טרם נבנה במקומות המועדים לאסונות טבע כמו רעידות אדמה, שיטפונות וכיוצא בכך. פוליסת הבנייה אף יכולה לכסות מצבים של נפילת עצמים מגוונים על גבי הנכס, עצמים כמו עצים, כלי הטיס, רכבים וכדומה. מנגד, חשוב לציין כי הביטוח לא מכסה נזקים לצמחייה כמו נזק שנגרם לעצים, לדשא וכל רכוש אחר שצמוד למבנה למעשה. ביטוח הבניין הוא סוג מיוחד של ביטוח המיועד למגן על בניינים ומונחים ניכסיים נוספים שנמכרים או נשכרים. הביטוח כולל תמיכה כספית במקרה של תאונות, נזקים מזיקים או נזקי סכנה אחרת הקשורים לבניין או למונחים נכסיים נוספים. ישנם מספר סוגי ביטוח בניין שניתן לבחור מתוכם, כגון ביטוח נזקי בניין, ביטוח נזקי סכנה, ביטוח נזקי מזיקים ועוד. כל סוגי הביטוח האלה כוללים תכניות מגוונות ותוכניות נוספות המיועדות למגן על נכסים מסוימים או לסטטוסים מסוימים. בנוסף, ניתן לקנות ביטוח נזקי מזיקים נוסף כדי להגן על נכסים מסוימים שאינם כלולים בביטוח הבניין הנוכחי, כגון רהיטים או מוצרי חשמל.

הרחבות ותוספות

בשורה התחתונה, ההמלצה המרכזית שלנו תהיה לוודא כי אתם רוכשים את פוליסת הביטוח בהתאם לצרכים הביטוחיים שלכם. למשל, במידה ואתם בבית פרטי או לחילופין מחזיקים בקרקע חקלאית ואתם חוששים ממצב של נפילת שווי הנכס, הרי שעומדת בפניכם האפשרות לבטח את הקרקע עצמה. כפי שכולנו כבר יודעים, מגרש עשוי לא פעם לאבד מהערך שלו משורת סיבות רחבה במיוחד כדוגמת דליפה של חומרים מסוכנים, תזוזות גיאולוגיות וכיוצא בכך. יחד עם זאת, תוכלו לרכוש הרחבה ביטוח אל מול נזקי צד ג'. למשל, במידה ונגרם נזק כזה או אחר לבית הסמוך במהלך התהליך, הרי שחברת הביטוח תכסה את עלויות התיקון.

מסקנות אחרונות על ביטוח בנייה

לסיכום, ביטוח בנייה הוא לא דבר שיש להקל בו ראש ולכן, עליכם לוודא כי אתם פונים אל חברת הביטוח האמינה והמקצועית ביותר, כזו שתוכל להעניק לכם את המעטפת המלאה שתענה על הצרכים שלכם, הן בפן האישי והן בפן הביטוחי.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*