כל מה שצריך לדעת על אנרגיה סולארית

כל מה שצריך לדעת על אנרגיה סולארית

סולארי, משמעותו שמקורו מהשמש. לכן, אנרגיה סולארית היא אנרגיה שמקורה מקרינת השמש. הידעתם שכל החיים על פני כדור הארץ מקורם באנרגיה סולארית? זו עובדה – כל צמח ירוק למעשה מחולל פעולה שנקראת פוטוסינתזה. קרינת השמש שנבלעת בעלים הירוקים הופכת לאנרגיה ולא רק הצומח נהנה מכך. באופן עקיף גם בעלי החיים שאוכלים צמחים צורכים בעקיפין את האנרגיה שהגיעה מהשמש. אבל האבולוציה האחרונה של אנרגיה סולארית באה לידי ביטוי בצורה חדישה, טכנולוגית. אנו מגישים להלן את כל מה שצריך לדעת על אנרגיה סולארית, ישראל 2022.

מהי מערכת סולארית

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר מערכות סולאריות בישראל. מדובר הן על מערכות סולאריות ביתיות והן על מערכות עסקיות. כל המערכות הללו הן בעצם מתקנים שנועדו לקלוט קרינה אלקטרומגנטית. לאחר קליטת האנרגיה המערכת יודעת להמיר אותה לחשמל. את החשמל ניתן לצרוך במקום או להזרים אותו למערכת ההולכה של חברת החשמל. במערכת הללו ישנם תאים פוטו וולטאים שיודעים להפיק את הזרם החשמלי. המערכות החדשות פועלות ביעילות משופרת בעשרות אחוזים, לעומת מתקנים דומים שיוצרו לפני כחמש או עשר שנים.

מהי אגירת אנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית זו אנרגיה נקייה, שכן היא לא מבזבזת משאבים בצורה רציפה ולא שורפת דלקי מאובנים. בתחום האנרגיה הסולארית הנקייה הנושא הכי "חם" כיום הוא אגירה. מטרת האגירה היא לאפשר שמירה של חשמל שנוצר בשעות האור לשימוש גם לאחר מכן, בשעות החשכה או בזמנים מעוננים. אגירת אנרגיה סולארית יכולה להיעשות בשיטות שונות. השיטה האחת היא בעזרת סוללות מיוחדות. שיטות אחרות הן על ידי שאיבת מים או בעזרת מאגרים אחרים.

למכור חשמל ולהרוויח

על מנת לעודד את הציבור להשתתף בהפקת חשמל נקי סולארי, הונהגו בישראל הטבות מס שונות. כך לדוגמא, פטור מהיטל השבחה עבור התקנה מערכת סולארית לשימוש עצמי. כמו כן, הונהגו חוזים בין יצרני חשמל פרטיים או ציבוריים, לבין חברת החשמל. יצרנים שמוכרים חשמל לחברת החשמל זכאים לתקבול כספי המובטח למספר שנים. אפשרות אחרת היא לקבל זיכוי עבור הזרמת החשמל לקווי ההולכה של חברת החשמל. ישנו מונה שבודק כמה חשמל יוצר על ידי הקולטים. כל עוד הצרכן משתמש בחשמל בהיקף נמוך יותר, הוא לא ישלם עבורו לחברת החשמל.

מגדלי שמש

רעיון ניסיוני שבשלב זה לא נמצא בשימוש בהיקף רחב נקרא מגדל שמש. מדובר בקולטים מיוחדים המותקנים סמוך למגדל המתנשא לגובה רב. הקולטים נעים על פי תנועת השמש ומרכזים את קרינת האור במגדל הסמוך.

תחנת כוח סולארית בנגב

לפני מספר שנים הוקמה תחנת כוח חדישה, הפועלת באנרגיה חשמלית. התחנה מייצרת 30 מגה וואט ובעתיד מתוכננות לקום תחנות נוספות. עוד בתוכנית הקמת קולטים מסיביים על גבי מאגרי מים, מעל מגדלי מים ומעל שטחים חקלאיים ומסחריים נוספים.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*