כל מה שחשוב לדעת על תחזוקת גינה חכמה

כל מה שחשוב לדעת על תחזוקת גינה חכמה

הגינה שלכם יכולה להיות המרחב הכי רגוע. עיצוב נכון, תכנון שמתאים לאופי שלכם ופעולות תחזוקה קצרות לעתים קרובות, יעניקו לכם את הגינה המושלמת. הישארו איתנו כדי ללמוד את כל מה שחשוב לדעת על תחזוקת גינה חכמה.
תחזוקה חכמה מתחילה בתכנון נכון

תכנון הגינה הוא המפתח לתחזוקה חכמה, נוחה ויעילה. אין זה משנה מה גודל הגינה, היא צריכה להיות מנוצלת בצורה הנכונה ולהתאים לציפיות שלכם ממנה. המשימה הראשונה שיש להתייחס אליה היא החלומות שלכם כאשר יכול להיות שאתם רוצים לשלב גינת ירק, לשתול עצים גדולים, שיחים ומטפסים. כל הבקשות הללו יכולות להתממש בתכנון מתאים לאחר ההתייעצות עם אנשי מקצוע במשתלה. לצורך הכתבה התייעצנו עם משתלת הסחלב, בראשון לציון שמתמחה בצמחים לגינה, אביזרים לגינה ומשלוח פרחים בראשון לציון והסביבה .

המשימה המקבילה היא בחינת השטח הקיים. יש לבדוק את החשיפה לשמש, סוג האדמה הנוכחית, מיקום התשתיות ולראות את האתגרים לצד זיהוי ההזדמנויות. יכול להיות שבגינה שלכם ישנו תוואי טבעי לשבילים שאפשר להשתמש בו ויכול להיות שיש להתייחס אליה כאל טאבולה ראסה ולהתחיל את הכל מההתחלה.

לאחר הבנת הציפיות שלכם ובחינת השטח הקיים, אפשר להתחיל לתכנן את הגינה תוך התמקדות בשלושה היבטים עיקריים:

  • מבנה – המבנה של הגינה הוא התמונה ה"גדולה". כבר בתחילת הדרך יש לבצע שרטוט כללי אשר יציג מה יהיה בכל אזור בגינה, יחלק אותה, יקבע אילו סוגי צמחים יהיו בכל חלק. בהתאם למבנה הגינה ייקבעו החלטות רבות בהמשך.
  • תשתיות – בהתאם למבנה יש להכין את התשתיות. יש לתכנן נכון את מערכת ההשקיה, נקודות החשמל ולקבוע כיצד יונחו השבילים והיכן תהיה פינת הישיבה. אם כבר יש מקום לפינת ישיבה, יש לבדוק כי זו תישאר כפי שהיא ואין צורך בתשתיות נוספות באזור.
  • תחזוקה – כבר בשלב התכנון יש לחשוב על התחזוקה העתידית. יש להביא בחשבון את האקלים המקומי ולבחור צמחים שיתאימו לו וכן את יכולת ורצון ההשקעה האישיים שלכם. הגינה שלכם צריכה להעניק לכם שעות של הנאה ולא לגרום לכם לעומס עבודה.

טיפים שיהפכו את תחזוקת הגינה לפשוטה

תחזוקת גינה יכולה להיות פשוטה יותר מכפי שאתם חושבים. כדי שלא להעמיס על עצמכם, העדיפו פעולות תחזוקה קטנות על פני יום תחזוקה מסיבי. בנוסף, אמצו את הטיפים הבאים:

התאימו את הצמחים הנכונים לגינה

הצמחים בגינה צריכים להתאים לאקלים המקומי (אשר משתנה בין אזורים שונים בארץ) ולציפיות האישיות שלכם. אם אתם מעוניינים בגינה שלא תדרוש מכם עבודות תחזוקה מרובות, עליכם להעדיף עצים שהנשירה שלהם מינימלית ושלא דורשים תשומת לב רבה כמו עצי ההדר. בבחירת העצים עליכם לחשוב על אלו שלא יעמיקו יתר על המידה עם השורשים כך שהשבילים והריצוף שלכם ישמר.

הכינו מראש את האדמה לקליטה אידאלית של כל אחד מהצמחים ודאגו למקור מים כך שלא תצטרכו להסתובב עם הצינור ולזכור להשקות. אם אתם מעדיפים גינה שעבודות התחזוקה שלה מינימליות, בחרו בצמחים שלא דורשים כמעט גיזום. אם אתם אוהבים להשקיע בגינה ולא חוששים מעבודות שוטפות, האפשרויות שעומדות בפניכם בלתי מוגבלות, אך חשוב שתדעו מה כל עץ וצמח דורש לגדילה אופטימלית.

בחרו את הכלים הנכונים לעבודה

כלי עבודה טובים יחסכו מכם מאמצים ויהפכו את הטיפול בגינה לפשוט ומהנה יותר. הכלים שלכם צריכים להיות מקצועיים, אך הם לא חייבים להיות יקרים. הם צריכים להתאים לטיפול בגינות פרטיות, נטענים ובעלי טווח עבודה סביר לטיפול בגינה אחת.

בנוסף לכלים חשמליים שתרצו לרגוש, תצטרכו גם כלי גינה בסיסיים כמו מעדר, מספריים לגיזום וכמובן כפפות עבודה שיגנו על הידיים שלכם ודלי לאיסוף כל השאריות תוך כדי עבודה כדי לחסוך בעבודת הניקיון.

הקפידו על תדירות תחזוקה מתאימה

בהתאם לתכנון הגינה ייקבע כמה זמן תצטרכו להשקיע בתחזוקה ומתי לבצע את פעולות התחזוקה. ישנן דעות שונות לגבי תדירות ההשקיה. באופן כללי, החודשים החמים הם הזמן המתאים להשקעה בתחזוקה. אפשר למצוא צמחים אשר מתאימים לעונת הקיץ ולשתול אותם, לגזום את העצים והשיחים שדורשים גיזום וכמובן לנקש עשבים ולגזום את הדשא.

חשוב שכבר בשלב התכנון תחשבו על כמות השעות שתרצו להשקיע בגינה ובהתאם תבחרו את הצמחים השונים. שימו לב, לא תמיד נדרשת מכם עבודת תחזוקה ולא תמיד נכון לגזום את העצים ואפילו לא לפנות את העלים. אם נשרו עלים מהעץ על האדמה ולא על צמחים אחרים, אפשר להשאירם והם יסייעו במלאכת הדישון.

השקו את הגינה בצורה הנכונה

בדרך כלל כדאי להשקות את הצמחים בשעות הבוקר המוקדמות. בצורה זו הלחות נשמרת לאורך כל היום כפי שהצמחים צריכים. העדיפו להשקות את האדמה כשהיא יבשה ובכל מקרה שימו לב כי אתם לא מגזימים עם ההשקיה ובמיוחד בצמחים שרגישים לכך.

אם שכחתם להשקות בבוקר או שאתם חוששים שהאדמה יבשה מדי בשל יום חמסין, תוכלו להשקות את הצמחים בשעות אחר הצהריים, כשהשמש כבר לא חזקה.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*