כל הסיבות שהופכות השקעות נדלן בגרמניה לכדאיות

כל הסיבות שהופכות השקעות נדלן בגרמניה לכדאיות

במאה ה-21 כולנו כבר מבינים שכדי שהכסף שלנו יעבוד בשבילנו גם אנחנו צריכים להתאמץ מעט – ולמצוא את אפיק ההשקעה המשתלם ביותר. בעידן שבו שוק ההון מספק תשואות סבירות, ולפעמים אפילו נמוכות (ובפרט אם לא פונים למסלולים עתירי סיכון), אך טבעי הוא שרבים יפנו אל שוק הנדלן.

עד לפני שנים אחדות שוק הנדלן בישראל אכן טמן בחובו לא מעט הזדמנויות מוצלחות להשקעות. אבל עליות המחירים המשמעותיות בשוק הדיור הובילו ללחץ על הממשלה לפעול בתקיפות על-מנת למתן את המגמה – וקברניטי המדינה בחרו בדרך הקלה (והלאו דווקא יעילה) של מאבק באזרחים שבחרו באופציה של השקעות נדלן. אי הוודאות שמאפיינת את שוק הנדלן בישראל כיום מרחיקה אף היא משקיעים נבונים – שיכולים למצוא יציבות ואפשרויות רבות להגיע לתשואה גבוהה ואפילו דו ספרתית במקומות אחרים, ובפרט בגרמניה.

יציבות פוליטית וכלכלית

גרמניה של המאה ה-21 היא מעצמה של ממש. בניגוד למדינות חזקות אחרות היא לא עסוקה בלנסות לנהל את העולם אלא פשוט עושה את המקסימום כדי לספק לאזרחיה, ולכל מי שמגיע אליה, רמת חיים גבוהה ככל האפשר.

באקלים של יציבות פוליטית וכלכלית, ולמעשה צמיחה מתמשכת, וכשהבסיס של המשק איתן, משקיעים חכמים יעשו חיל – ואכן גרמניה הפכה לגן עדן לכל מי שמחפש השקעות נדלן איכותיות.

גן עדן לשוכרים – וגם למשכירים

אחד המאפיינים המובהקים של שוק הנדלן בגרמניה הוא העובדה שגרמנים רבים חיים בדירות שכורות לאורך כל חייהם. למעשה 4 מכל 5 גרמנים מתגוררים בדירה שאינה שייכת להם, והדבר מקובל מאוד – ובמיוחד כשיש בכך שלל יתרונות.

במציאות שכזו, ברור לחלוטין שישנם חוקים רבים שמסדירים את נושא השכרת הדירות. הרגולציה המשמעותית תורמת כמובן לאיכות החיים של שוכרי הדירות, אבל במציאות שבה הכל ברור והכל מונח על השולחן, גם משכירי דירות זוכים לרווח נאה בזכות התקנות והכללים – כשמערכת היחסים בין שוכרים למשכירים יציבה ומייצרת מצבי Win-Win אמיתיים, חוזי השכירות נשמרים לאורך שנים רבות כך שאין חודשים שבהם הנכס ריק בין שוכר לשוכר.

בנוסף, רף האיכות של שוכרי הדירות בגרמניה גבוה – כאמור מרבית האוכלוסייה בוחרת לחיות כך – ובהתאם השקעות נדלן במדינה מתאפיינות ביציבות והמשקיעים לא נדרשים להשקיע זמן ומשאבים אחרים באינטראקציות עם השוכרים.

איך למצוא השקעות נדלן בגרמניה?

על-מנת למצוא השקעות נדלן בגרמניה שיהיו משתלמות במיוחד ניתן לפעול בשתי דרכים: אופציה אחת היא לאתר נכס בכוחות עצמכם – בין השאר בעזרת אתרים שמספקים אינפורמציה יקרת ערך אודות השקעות בגרמניה – ואופציה שנייה היא להיעזר בחברה שמתמחה בתחום הנדלן באזורים השונים של גרמניה. את התחזוקה השוטפת של הנכס כדאי להפקיד בכל מקרה בידי חברת ניהול שמיומנת בכך, ובהתאם על אף העובדה שהיא גובה מחיר עבור שירותיה, עדיין תשלמו פחות בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות, ובנוסף תיהנו מהתשואה הגבוהה של השקעות בגרמניה מבלי שתצטרכו להקדיש לכך זמן יקר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*