כל הטיפים לרכישת רכב חדש – צעד אחרי צעד

כל הטיפים לרכישת רכב חדש – צעד אחרי צעד

קניית רכב חדש היא ללא ספק הוצאה משמעותית עבור לכל משק בית. לכן, חשוב מאוד לבחור את הרכב בצורה שקולה ומחושבת ובהתאם ליכולות הכלכליות והצרכים האמיתיים שלכם. שוקלים לקנות רכב חדש ולא יודעים באילו פרמטרים כדאי להתמקד? במאמר הבא נעשה עבורכם סדר ונציין גורמים משמעותיים שחובה להתייחס אליהם במהלך תהליך הבחירה.

הולכים על בטוח

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבחירת רכב חדש הינו רמת הבטיחות, בעיקר כאשר מדובר ברכב משפחתי. על מנת שרמת הבטיחות תהיה מקסימלית יש לבחור רכב שקיבל ציון גבוה במבחני הריסוק של E-NCAP אשר יכול להגיע עד לחמישה כוכבים. כמו כן, בנוסף לאבזור האלמנטרי, כגון כריות אוויר ומערכות ESP ו-ABS, נפוצות בשנים האחרונות גם מערכות בטיחות אקטיביות אשר מספקות לנהג התרעה כאשר ישנה סכנת התנגשות או סטייה מהנתיב. מערכות אלה מעלות את מחיר הרכב בכמה אלפי שקלים בדרך כלל, אך הן התגלו לא פעם כמצילות חיים ובהחלט יכולות להוות השקעה משתלמת – במיוחד עבור אנשים בעלי כושר ריכוז נמוך או נהיגה מפוזרת.

דלק – חשיבה לטווח הארוך

אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר במהלך השימוש ברכב היא כמובן הדלק. כאשר מחשבים את עלות הדלק בטווח הארוך – חשוב שלא להסתמך רק על פרסומי היצרן בנוגע לצריכת הדלק, שכן ברוב המקרים הם יהיו טובים יותר מאשר במציאות. באתרי האינטרנט השונים ניתן למצוא מידע מקיף על צריכת הדלק של כלל דגמי הרכב אשר מסתמך על מדידות אובייקטיביות ועל עדויות של הגולשים – כך שתדעו כמה דלק באמת יצרוך הרכב.

השוואת מחירים – צעד הכרחי לחיסכון משמעותי!

ישראלים רבים נוהגים לסגור עסקאות עם סוכנויות הרכב מבלי לבצע סקר שוק מעמיק, זאת מתוך אמונה שהם קיבלו הצעה משתלמת במיוחד או בשל חוסר רצון להשקיע מאמצים. עם זאת, השוואת מחירים בין מספר סוכנויות עלולה לגלות הבדלים של אלפי שקלים על אותו הרכב ממש. את ההשוואה ניתן לעשות באמצעות לוחות רכב אינטרנטיים או באמצעות שיחות טלפון לסוכנויות השונות. ההפרש אינו מגולם תמיד רק במחיר הסופי, אלא גם ברמת האבזור של הרכב, תוספות של מערכות בטיחות, חיישנים ומצלמות, אפשרות לפריסת התשלום ועוד.

נוחות –  עד כמה זה חשוב?

אנשים רבים נוהגים להזניח את עניין הנוחות ולדחוק אותו לתחתית סדר העדיפויות מתוך מחשבה שמדובר בסוג של פינוק. במידה והרכב צפוי לשמש אתכם לנסיעות קצרות בלבד, בהחלט ניתן לחסוך ולהסתפק ברכב ברמת נוחות ממוצעת. עם זאת, במידה ואתם צפויים לבצע נסיעות ארוכות מומלץ מאוד לבחון גם את הנושא זה ואף להשקיע בו כמה אלפי שקלים על מנת לוודא שהנסיעה ברכב תהיה נעימה ולא תיצור אצלכם מתח ועצבים. כך למשל מכונית הקקטוס החדשה מבית סיטרואן. מכונית המשלבת בין רכב מיני לרכב משפחתי ומצליחה להעניק רמת נוחות מדהימה לנהג וגם לשאר הנוסעים. ידועה ברמת הנוחות הגבוהה שלה, על אף שהיא מייקרת אותה מעט – אך אנשים רבים טוענים כי רמת הנוחות מצדיקה את המחיר הגבוה מעט. על כל פנים, לא משנה באיזו רמת נוחות ואבזור בחרתם, חשוב לערוך נסיעת מבחן לפני שרוכשים את הרכב במטרה לוודא שהוא אכן מתאים לכם.

אל תקנו מתוך לחץ

הטיפ החשוב ביותר לסיום הוא לא לקנות את הרכב מתוך לחץ. אל דאגה – המבצעים שיש "רק השבוע" יהיו גם בעוד שבועיים. רכישת רכב כרוכה בהוצאה של עשרות ואף מאות אלפי שקלים ותלווה אתכם במשך מספר שנים. על כן, חשוב שתיקחו את הזמן, תשקלו היטב את כלל הפרמטרים שפירטנו ותרכשו את הרכב רק כשאתם בטוחים לחלוטין שהוא מתאים לצרכים ולתקציב שלכם. נתראה על הכביש!

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*