כל האפשרויות של מטבחים מעוצבים

כל האפשרויות של מטבחים מעוצבים

המטבח הפך בשנים האחרונות לאחד החללים החשובים ביותר בבתים רבים. סיבה אחת לכך היא האפשרויות הקולינריות המגוונות שנפתחו בפנינו בזכות חומרי גלם חדשים שמגיעים אלינו מכל רחבי העולם וגם טכניקות ההכנה הרבות שלמדנו לאמץ בשנים האחרונות. סיבה נוספת היא תוכניות האוכל שהציפו את כל ערוצי הטלוויזיה ויצרו אצל כולנו חשק ליצור גם כן מטעמים קולינריים – ומאחר שהמטבח גם מאפשר לנו להביא את עצמנו לידי ביטוי וגם מספק לנו תוצאות טעימות, אין פלא שרבים כל כך מאיתנו מבלים בו זמן רב. בהתאם גדל גם הרצון שלנו ליהנות ממטבח מעוצב, וגם מבחינה זו מוצע לנו מגוון רחב מאוד של אפשרויות.

מטבח כפרי

אחת האופציות הקלאסיות של מטבחים מעוצבים היא המטבח הכפרי. זהו מטבח שיוצר תחושה כאילו אנחנו נמצאים בלב טוסקנה או במרחבים הכפריים של צרפת, מוקפים שדות, גבעות, צמחים ושלווה, והוא מתאים גם למרחבים האורבניים. למעשה במקרים רבים תמצאו מטבח כפרי דווקא בלב העיר, כחלק מהרצון להתחבר לטבע ולסביבה גם כשאנחנו חיים מוקפים בבטון ובאספלט.

המאפיינים העיקריים של מטבחים כפריים הם שימוש נרחב בעץ, מרקמים גסים, גוונים חמים (צבעי אדמה, אדומים למיניהם, צהובים וכו'), חלונות גדולים, מקסימום אור טבעי וחלל מרווח. לצד העץ ישנו שימוש נרחב בחומרי גלם טבעיים אחרים כמו אבן טבעית, וגם לנחושת יש נוכחות בלתי מבוטלת במטבחים הכפריים.

מטבח מודרני

סוג רווח אחר של מטבחים מעוצבים הוא זה המודרני. למעשה ישנם לא מעט סוגים של מטבחים מודרניים כשאופציה אחת היא למשל מטבח בשחור ולבן דרמטי, ואילו מטבח מודרני אחר יתבסס דווקא על צבעוניות מרשימה (כולל למשל מקרר שאינו לבן או כסוף אלא דווקא אדום בוהק או כחול משכנע). גימור מבריק הוא עוד אלמנט שעשוי לאפיין את המטבח המודרני וגם גופי תאורה על פס מיוחד הם אובייקט נפוץ בסוג מטבחים זה. מאפיין נוסף של מטבחים מעוצבים מודרניים הוא קווים נקיים וישרים ושימוש רב בטכנולוגיות עדכניות – למשל כיריים חשמליים (או כיריים אינדוקציה), מדיח כלים בילט אין, תריסים חשמליים ועוד.

מטבח קלאסי

עוד סוג של מטבח מעוצב שכדאי לשקול הוא זה הקלאסי: בדרך כלל הצבעים השולטים בסוג זה של מטבחים מעוצבים יהיו לבן או שמנת, ועוד מאפיין בולט הוא שזהו מטבח שלא משתלט על החלל אלא מפנה את הזירה למי שעובד בו. בנוסף, בזכות הניטרליות של העיצוב, כולם מחבבים את המראה של המטבח הקלאסי.

איך לבחור בין כל האפשרויות של מטבחים מעוצבים?

הבחירה בין כל האפשרויות השונות של המטבחים המעוצבים מבוססת על הטעם האישי של בני הבית – שהרי בסופו של דבר הם אלה שאמורים להרגיש בנוח כשהם במטבח וכמו כן לספוג ממנו השראה. בנוסף כדאי להקפיד על הרמוניה מוצלחת בין המטבח לבין המרחבים האחרים של הבית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*