כללי בטיחות בדרכים – שכחת ילדים ברכב

כללי בטיחות בדרכים – שכחת ילדים ברכב

קחו בחשבון שגם לכם זה יכול לקרות. אתם עשויים לשכוח את היקר לכם מכל ברכב ועל כן, נשמח לשתף אתכם בהרגלים שיכולים לסייע לכם לא לשכוח את הילדים ברכב. הרגלים אלו כוללים גם שימוש בטכנולוגיה והם מהווים רשת בטיחות נוספת. מוכנים? אנחנו מתחילים!

בשנים האחרונות, אנו שומעים על יותר ויותר מקרים של שכחת ילדים ברכב. המקרים אלו מתרחשים בדרך כלל בחודשי הקיץ החמים, אך לא רק. חלק מהמקרים מסתיימים במוות וקבוצת הגיל הפגיעה ביותר היא תינוקות ופעוטות (טווח גילאים: 0 עד 3). שכחת ילדים ברכב היא תוצאה ישירה של היסח דעת של המבוגר האחראי או ההורה שנמצאים ברכב. מה שקורה בפועל, הוא שבגלל היסח הדעת, לא מבחינים בילדים שנשארו במושבים האחוריים ברכב. הגורמים להיסח דעת יכולים להיות רבים והם מגוונים ובהם, שיחת טלפון, עייפות, טרדות ועוד.

מה האמצעים שיש כיום על מנת למנוע שכחת ילדים ברכב?

לפני שאתם בוחרים את האמצעי הנכון והמתאים ביותר, עליכם לבדוק את מידת התאמתו וכמו כן להתחשב בגורמים כמו, גיל הילד, משקל הילד, סוג הרכב, סוג כיסא הבטיחות של הילד ועוד. יש כל מיני סוגים של אמצעים ויש כמובן לבדוק שכולם עומדים בתקנים והכי חשוב – שהם בטיחותיים לשימוש. אלו הם חלק מהאמצעים שיש כיום בשוק:

-יישומונים בטלפון הנייד – מדובר על אפליקציות המבוססות על GPS וכמו כן מוזנים בהם נתונים, כאשר מופעלת האפליקציה. אותה אפליקציה במידת הצורך, תפעיל התראות קוליות או התראות באמצעות שליחת מסרון (SMS) לנהג.

-מערכות מבוססות חיישנים – אלו מערכות שפועלות על בסיס טכנולוגיה שיכולה לזהות טמפרטורה, לחץ, קול נפח וכו'. חלק מהמערכות הללו, מספקות גם התראות קוליות לנהג והן גם כוללות שימוש במערכות אקטיביות שיכולות להפעיל את האזעקה, לפתוח חלונות, לשדר אות מצוקה וכו'.

-מחזיקי מפתחות שניתן לחבר לצרור המפתחות של הרכב – הן מצריכות חיבור אקטיבי של הנהג בטרם הנסיעה והן מזכירות לנהג לשחרר את הילדים החגורים הנמצאים במושב האחורי וזאת כמובן בתום הנסיעה.

-כרית בטיחות – מדובר על כרית שניתן להניח במושב שבו יושב הילד. הכרית מופעלת על ידי משקל הילד. כאשר הנהג מתרחק מהכרית, יופעל צליל במכשיר המחובר לצרור המפתחות שלו. אגב, בהמשך תופעל גם האזעקה שיש ברכב. כך שבמידה והיו עוברי אורח, אלו ישמעו את האזעקה ויוכלו לבדוק האם אכן נשכח ילד או לא.

מהם כללי הבטיחות המומלצים להורים?

ישנם מספר כללים שכדאי מאוד לסגל ולאמץ אותם:

-לפני שיוצאים מהרכב ונועלים אותו, יש לוודא שהרכב ריק לחלוטין מנוסעים.

-כאשר נמצאים ברכב עם הילדים, מומלץ שלא להתעסק עם הטלפון הסלולרי, אין ספק שהדבר הוכח כמסיח את הדעת.

-מומלץ לשים את התיק, הארנק והטלפון הסלולרי, במושב האחורי וליד הילד.

-מומלץ להתקשר למי שהסיע את הילד ולבדוק שאכן הוריד אותו בשלום.

-מומלץ לא להשאיר ילד קטן ברכב, אפילו לא לדקה. הרי זה ידוע שחום יכול להשפיע על תינוקות ופעוטות בצורה משמעותית וחמורה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*