כלי עבודה חשמליים או ידניים?

כלי עבודה חשמליים או ידניים?

כלי עבודה שונים קיימים כבר שנים רבות, ויש עדויות לכלים כאלו ששימשו את בני האדם גם לפני מאות ואלפי שנים. כלי העבודה הללו משמשים אותנו ליצירה, לתיקונים, לבנייה ולשיפוצים ואם בעבר היו רק כלים ידניים, היום יש כבר כלים חשמליים מתקדמים יותר ואפקטיביים יותר. כלי העבודה הידניים המוכרים הם בעיקר מסורים, מברגים, פטישים ואחרים. כלי עבודה חשמליים מוכרים הם כלי הגינון, המשחזות, המברגות, המקדחות והמסורים.

כלי עבודה חשמליים, לבית או לעסק?

אם אתם צריכים את כלי העבודה לתיקונים קטנים בבית, סביר להניח שברוב המקרים יספיקו לכם כלי עבודה ידניים. העבודות הביתיות לא מצריכות בדרך כלל מאמץ רב אך אם בכל זאת יש לכם כלים חשמליים זה יהיה קל יותר. אם אתם עוסקים בשיפוצים או כל עבודה ידנית אחרת, כלי העבודה החשמליים יחסכו לכם זמן יקר ויאפשרו לכם לעשות כל דבר בחצי מהזמן, מה גם שרובם היום נטענים כך שאתם לא צריכים למתוח כבלים ארוכים ולא צריכים לסכן את עצמכם עם חיבור לחשמל, והכל יותר נוח ופשוט.

דוגמאות לכלים ידניים וחשמליים

כלי עבודה ידניים יכולים להיות שפיץ פלאיירים או פלאיירים עם בידוד עבה, קטר תוכי לכבלי נחושת או כבל פטנט, יכולים להיות מברגי אלן, מפתח שבדי, סט אלן כדורי ארוך, סט טורקס עם או בלי חור פלדלת, כלים לצינורות כמו מפתח צינורות מכופף או מפתח צינורות זויתי, סכיני בטיחות או להבים שונים, וכמובן סטים של בוקסות עם או בלי ידית T. כלי עבודה חשמליים יכולים להיות פטישון מקיטה, פטישון חציבה וקידוח, פטישון בוש, מברגות אימפקט, מברגון ליתיום בעוצמות שונות, מקדחות רוטטות, משחזות שולחן או משחזות ציר אלקטרוניות, משחזות זוית, מלטשת עגולה אקצנטרית, מלטשת קירות גבס, מלטשת צד שולחנית, מלטשת רוטטת, מלטשת סרט, משור שולחן, משור עגול, משור "נימה", משור גרונג, משור שורף, משור חרב, משור אנכי ג'קסו ואחרים, אקדחי חום ואביזרים שונים.

הנה כמה דברים שצריך לתת עליהם את הדעת בבחירת כלים ידניים או חשמליים:

  • כלים חשמליים – בכלים חשמליים הבטיחות צריכה להיות מעל לכל מכיוון שמדובר על כלים מאסיביים ובעלי עוצמה גדולה. כדאי לבחור בכלים קלי משקל עד כמה שניתן גם בכדי שיהיה נוח לעבוד איתם וגם בכדי שיהיה קל לנייד אותם.
  • כלים ידניים – חשוב לבחור כלים עם אחיזה נוחה בעיקר לעבודה ממושכת, בעל משקל קל וכמובן איכותיים.

בסופו של דבר בחירת כלי עבודה קשורה בקשר ישיר לתכיפות העבודה עימם וכמובן לסוג העבודה, כמו גם למחר שלהם. אם אתם עוסקים במקצוע הדורש כלי עבודה אל תתפשרו על הזול ביותר, מכיוון שזול עלול להיות יקר מאוחר יותר וכמובן גם כזה שלא עושה את העבודה כמו שצריך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*