כך תתגוננו מפני תביעות רשלנות גם בתום תקופת הפוליסה

כך תתגוננו מפני תביעות רשלנות גם בתום תקופת הפוליסה

אם אתם קוראים את המאמר הזה, כנראה שכבר הבנתם שהדרך היחידה להתגונן מפני תביעות רשלנות היא באמצעות ביטוח אחריות מקצועית. אבל מה קורה במקרה כשכבר פג תוקפה של הפוליסה? הכירו את הסעיף שחשוב שתהיו מודעים אליו

ביטוח אחריות מקצועית לשקט הנפשי שלך

אם אתם נותני שירות, ובעיקר אם אתם בתחום המקצועות החופשיים, ביטוח אחריות מקצועית לעסקים הוא אחד הביטוחים החשובים ביותר שכדאי לכם לכלול במסגרת התיק הביטוחי של העסק. זהו הביטוח היחידי כיום שמגן עליכם מפני תביעות רשלנות שעלולות להגיע בקלות לסכומים אסטרונומיים, ולהעניק לכם רשת ביטחון כלכלית שתעזור לכם להתמודד עם התקרית ולהציל את העסק שלכם מפני קריסה.

ביטוח על בסיס יום האירוע או על בסיס יום הגשת התביעה

כשעומדים לחדש או לרכוש בפעם הראשונה ביטוח אחריות מקצועית בדרך כלל חברות הביטוח מציעות שני מסלולים: ביטוח על בסיס יום הגשת התביעה או ביטוח על בסיס יום האירוע. לכל אחת מהאופציות יש את היתרונות שלה ואת החסרונות שלה, ואנחנו כאן כדי להשוות ביניהן.

ביטוח על בסיס יום הגשת התביעה הוא למעשה פוליסה שמכסה תביעות שהוגשו במהלך התקופה שבה הפוליסה שלכם בתוקף. כלומר כל עוד המקרה קרה בזמן שאתם מבוטחים והתביעה נתקבלה במהלך תקופת הביטוח שלכם (או לאחר התאריך הרטרואקטיבי שנקבע בפוליסה) – אתם מכוסים. היתרון המהותי של מסלול זה שהמחיר נמוך בהשוואה לחלופה, והחיסרון העיקרי הוא שאתם חייבים שיהיה לכם רצף ביטוחי, אחרת חברת הביטוח פשוט לא תכסה אתכם.

לעומת זאת, ביטוח על בסיס יום האירוע מכסה אתכם במקרה שהוגשה נגדכם תביעת רשלנות בגין אירועים שקרו בזמן שהפוליסה שלכם היתה בתוקף. במילים אחרות, גם אם הוגשה תביעה נגדכם שנים לאחר שסיימתם את עבודתכם, ושנים לאחר שהפוליסה שלכם כבר פגה תוקף, תהיו מכוסים בתנאי שבזמן שעבדתם, הפוליסה היתה תקפה.

מסלול זה מעולה בעיקר עבור מי שעוסק במקצועות חופשיים ועלול לקבל תביעת רשלנות זמן רב לאחר סיום עבודתכם. היתרון ברור כשמש: הביטוח יגן עליכם גם אם "יצוצו" תביעות אחרי שהפסקתם את הביטוח מכל סיבה שהיא, ובתנאי שהייתם מבוטחי בזמן עבודתכם על הפרויקט. ומה לגבי החיסרון? מאחר וחברת הביטוח בעצם נוטלת על עצמה יותר סיכון, המחיר של הביטוח במסלול זה יהיה יותר יקר מביטוח על בסיס יום הגשת התביעה.

האם זה שווה את זה?

בעינינו התשובה היא חד משמעית כן. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתמודד עם תביעה בסכומים מופרכים, מבלי שיש לו כיסוי. מה שתחסכו על הביטוח יהיה גרושים לעומת עלויות ההגנה המשפטית שתצטרכו וקל כחומר לפיצויים שייתכן ותאלצו לשלם לתובע. לא סתם אומרים שהזול עולה ביוקר.

ביטוח אחריות מקצועית – רק עם המומחים!

לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות, ולכל בעל עסק יש את השיקולים שלו, התקציב שלו והדרישות הייחודיות שלו. לכן חשוב להתייעץ עם המומחים של פתרונות עדיפים – סוכנות ביטוח, שמעמידה לשירותכם נבחרת של סוכני ביטוח שמכירים את עולם הביטוח העסקי על כל רבדיו כבר למעלה מ -20 שנה ושפועלים נמרצות מול חברות הביטוח המובילות כדי להתאים לכם את הפתרון האידיאלי. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר וליהנות משירות אדיב מקצועי וביטוח בהתאמה אישית.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*