כך תשדרגו את הסלון – במינימום הוצאות

כך תשדרגו את הסלון – במינימום הוצאות

בתקציב של כמה אלפי שקלים בודדים בלבד ניתן לרענן את הצבע, לתלות וילונות ולהחליף רהיטים כדי לשדרג בצורה דרמטית את הסלון. אז מאיפה מתחילים ומה עושים אם מחליטים שמדובר בהשקעה לטווח ארוך? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על החדר הכי חשוב בבית

הסלון הוא כנראה החלל הכי חשוב בבית והחדר הראשון שרואים האורחים כשהם מגיעים לביקור. הבעיה היא ששימוש יום יומי בסלון עלול לגרום שחיקה ותחושת מיאוס, מה שמחייב הוצאה כספית לא מבוטלת על שיפוץ.

נכון להיום, סטיילינג של סלון עולה 2,000-5,000 ש"ח וזה עוד לפני שמחליפים רהיטים או קונים מכשירי חשמל. אם רוצים לנצל את ההזדמנות לעיצוב שאר החדרים, צריך להוסיף לתקציב 2,000-5,000 ש"ח לעיצוב פנים של חדרי ילדים, 3,000-10,000 ש"ח לעיצוב המטבח וכ-4,000-8,500 ש"ח להכנת תכנית אדריכלית.

אבל יש גם דרך אחרת. כיום ניתן לשדרג את הסלון במינימום הוצאות כל עוד מגדירים תקציב וקובעים סדר עדיפויות ברור. כמו כן, כדאי להכיר את סגנונות העיצוב הקיימים ולבחור רק מה שמתאים לטעם האישי ולחשבון הבנק.

כמה עולה להחליף צבע, וילונות וריהוט?

הסלון הוא המקום שבו הכל קורה ולכן השדרוג צריך להתחיל עם אלמנטים דקורטיביים קטנים, שיש להם נוכחות דרמטית וגדולה. ראשית, אפשר לצבוע לבד את הקירות בסלון ולהשקיע לא יותר מ-200-400 ש"ח כדי להעלות את ערך הנכס. שנית, ניתן לרכוש וילונות בעלות של עד 2,000 ש"ח ל-5-6 מטר של בד, כולל עבודה והתקנה, וכך לשלוט בתאורה הטבעית ולייצר אשליה אופטית של חלל גדול ומזמין.

כמובן שאי אפשר לשדרג את הסלון בלי להחליף רהיטים ולשלב יחידות ריהוט חדשות מעבר לקיים כדי ליצור מראה חדשני. הטיפ בהקשר הזה הוא להשאיר מערכות ישיבה במצב טוב ורק לרפד אותן או להוסיף כריות, מה גם שהמחיר המוערך לכל הפרויקט לא אמור לחצות את הרף של 7,000-9,000 ש"ח.

טווח של 20-25 אלף שקל: השקעה לטווח ארוך

אחת לכמה שנים לא תהיה ברירה אלא לשדרג את הסלון מהמסד ועד הטפחות. את זה ניתן לעשות בתקציב משוער של 20-25 אלף ש"ח, אך עדיין מבלי לשבור קירות ולהזדקק לאישור בנייה.

שיפוץ מאסיבי מתחיל בריצוף. חומרים וצבעים של הרצפה משפיעים בתורם על המראה של הסלון והאופי שהוא משדר, אז בשביל זה כדאי להכין תקציב של 2,000-3,000 ש"ח על חומרי גלם ועוד כ-3,000 ש"ח עבודה על שטח של 15-20 מ"ר.

ריהוט יוקרתי לסלון בהתאמה אישית לצרכים שלכם ולמידות שתביאו למעצב יעלה 9,000-10,000 ש"ח, בעוד גופי תאורה שיובילו לשינוי באווירה יעלו 5,000-8,000 ש"ח. את שאר התקציב תוכלו להקדיש לדברים שחשובים לכם ולמשפחה, כמו למשל נישות גבס, הוספת נקודות חשמל או התקנת מערכת קולנוע ביתי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*