כך תכינו את החברה שלכם לפני המכירה הגדולה

כך תכינו את החברה שלכם לפני המכירה הגדולה

אם עוברת לכם בראש המחשבה על מכירת החברה שלכם, זו שטיפחתם במשך תקופה לא מבוטלת.. זו שאתם צופים לה עתיד מזהיר ורווחי עבורכם – אז אתם יכולים להיות רגועים, הגעתם למקום הנכון.

חברות למכירה הן נושא בפני עצמן, מדובר בהליך מחושב המכיל בתוכו לא מעט שלבי פעולה על מנת שיוכל למנף את ערך החברה עד לכדי רווח מובטח ויפה.

אז איך מתחילים?

מכירה כמו שאמרנו היא לא דבר שצריך לבוא מאימפולסיביות אם המטרה היא לצאת מרווחים, מה שאומר שכדאי לחשוב קדימה – בטווח של 3 שנים.

למה דווקא 3 שנים? מכיוון שתהליך הערכת השווי של החברה מחייב הצגת מסמכים ודוחות כספיים של שלושת השנים האחרונות.

לכן, עליכם לקחת את שלושת השנים הקרובות ולשים דגש על מינוף הרווחיות של החברה, השקעת המשאבים הדרושים לכך – וכל זאת על מנת העלאת שווי החברה בעת המכירה.

שלב ראשון – הגדרת יעדים:

אולי זה נשמע פסטורלי, אבל שלב הגדרת היעדים חשוב במיוחד! אתם חייבים לדעת לאן אתם מכוונים ועל מנת לעשות זאת נמליץ לכם להיעזר ביועץ עסקי המתמחה בתחום מכירת חברות ולהיעזר בו על מנת להגדיר יעדים שהם גם מכוונים גבוהה אך גם אוחזים במציאות בהתאם לחברה שלכם וליכולות שלכם, מישהו אובייקטיבי ומקצועי שיוכל למנף אתכם הכי גבוה שאפשר ולהציג בפניכם את המטרה העיקרית שלכם.

לאחר מכן בניית אסטרטגיה:

אחרי שהגדרתם את מטרת היעד, עכשיו עליכם לבנות את הדרך הנכונה והיעילה ביותר להשגתה. גם כאן נמליץ להשתמש ביועץ מהתחום, בעל הצלחות מקצועיות מוכחות. את האסטרטגיה יש לפרוס למשך שלושת השנים הקרובות. מומלץ להשקיע משאבים בתהליך המיתוג של החברה, כדי שכשתגיעו למעמד המכירה תוכלו לזקוף זאת לטובתכם ולתדמית של החברה.

מספר פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב בשלב בניית האסטרטגיה:

  1. הגדלת המכירות – גם אם הדבר יצריך ממכם להוריד מעט מרמת הרווחיות שלכם, עדיין מדובר בפרמטר חשוב מאוד, מספרי המכירות שלכם ידברו בעד עצמם, וכמובן שככל שיהיו גדולים יותר כך גם ההתרשמות מיכולות החברה שלכם תהיה גבוהה יותר.
  1. שמירה על תזרים מזומנים שוטף – על מנת להשקיע באסטרטגיה שהכנתם, תצטרכו לא מעט כסף ככל הנראה (שעתיד כמובן להחזיר את עצמו), ההמלצה שלנו היא לא להוציא את ההוצאות האלה מהתזרים השוטף במידה וזה יגרום לו להיות בגירעון, מכיוון שבמעמד המכירה תצטרכו להציג את פירוט התזרים שלכם, וכדאי מאוד שהתצוגה תהיה חיובית 😊 לכן, כדאי אפילו לשקול הלוואות שתוכלו לעמוד בהם על פני גירעון בתזרים המזומנים של החברה.
  1. הרחבת תחומי העיסוק – משמע הגדלת העסק שלכם לאפיקים נוספים הקשורים בו, לדוגמה אם העסק שלכם עוסק ביחסי ציבור, תוכלו ליצור בו אפיקים נוספים בתחומי ניהול נכסים דיגיטלים, יצירת תוכן וירטואלי ועוד. הדבר יגדיל את אחוזי המכירות שלכם ויראה שאתם תופסים נתח שוק גדול יותר.

אז מקווים שעזרנו לכם להתכונן לרגע המרגש – ושיהיה בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*