כך הבאנו אתר סחר לשלישייה הראשונה בגוגל

כך הבאנו אתר סחר לשלישייה הראשונה בגוגל

אתרי סחר מציבים אתגר SEO לא פשוט – מכיוון שמדובר בעיקר בחנות המציגה מוצרים, נוצר מצב של אתר רב-עמודים אבל דל-תכנים. לפיכך כאשר פנתה אלינו רשת ידועה בתחומה, הכול התחיל מהבנת מצבו הנוכחי של האתר ויצירת סכמת עבודה ברורה להמשך.

בסופו של דבר, אחרי כמעט שנתיים של עבודה, הצלחנו לא רק להגדיל את הטראפיק האורגני כמעט פי 3 – אלא גם למקם בשלישייה הראשונה כמה ביטויי ליבה עיקריים, של אלפי ועשרות אלפי חיפושים. הנה כמה מעיקרי העבודה שנעשתה, וממשיכה להיעשות עד היום.

מצב האתר כאשר הגיע אלינו

  • מאות מוצרים בקוד פתוח ישן ולא מעודכן.
  • חסך מוחלט בתוכן מתעדכן ורלוונטי לקהל היעד.
  • אין מינימום אופטימיזציה בעמודי הקטגוריה והמוצרים הקיימים.
  • תפריט הניווט הראשי לא היה אופטימלי, והחוסר בתוכן לא אפשר להוסיף קישורים פנימיים לקיבוע ההיררכיה הנחוצה.
  • בחלק מעמודי הקטגוריה הראשיים היו בעיות קנוניזציה שפגעו ביכולת של גוגל להבין מי העמוד הנכון.
  • התמונות באתר היו כבדות מדי, דבר שהאט את זמני הטעינה בצורה משמעותית.
  • למרות שלרשת יש כמעט 20 סניפים בכל הארץ, זה לא בא לידי ביטוי באתר בצורה שתחזק את נראותו האורגנית.

מה הוחלט לעשות

כדי לפצל את עומס העבודה, חילקנו את המשימות לאורך ציר זמן.

ראשית ביצענו מחקר מילים חדש, שעל סמך תוצאותיו בוצעה אופטימיזציה גורפת בעמודי הקטגוריה העיקריים באתר; אותם עמודים שאמורים להביא הכי הרבה כניסות ורכישות. לאחר שסיימנו עם האופטימיזציה העיקרית, עברנו לתהליך מתמשך של אופטימיזציה בעמודי המוצרים (דבר שלקח יותר זמן, בעיקר בשל העובדה שחלק מהמוצרים מתחלפים ולא נשארים בקביעות באתר).

במקביל פצחנו באסטרטגיית תוכן מסודרת שתעזור להגדיל את נפח הכניסות לאתר. בדקנו שאלות ונושאים רלוונטיים בתחום, ויצרנו מפת תוכן לאורך ציר זמן. בהתחלה השקענו רבות ביצירת תכנים, עד שהגענו לעליית הטראפיק הרצויה לנו – ואז האטנו את הקצב. חלק ניכר מהכניסות האורגניות המגיעות לאתר עד היום, הן הודות למדריכים מקיפים שכתבנו והוספנו לאתר. כמובן שלא שכחנו לקשר מכל עמוד חדש אל עמודי הקטגוריה שאותם רצינו לחזק, ליצירת ההיררכיה הדרושה.

יש לציין שהלקוח לא פעל רק באפיק האורגני, אלא רכש אצלנו גם פרסום ממומן בגוגל ובפייסבוק, לצד ניהול שוטף של המדיה החברתית. כל אלו – לצד הטראפיק האורגני והרפראלי שהוספנו – הרימו את האתר לגבהים יפים.

לאחר חודשיים ראשונים של עבודת On-page, התחלנו ליצור במקביל גם קישורים ואזכורי מותג ממקורות חיצוניים. מצאנו כמה וכמה מקורות רלוונטיים שבהחלט הרימו תרומה מבחינה אורגנית ראשונית, אבל את השוס החיובי הגדול ביותר קיבלנו רק כאשר שינינו את תפריט הניווט הראשי. אפילו כיווץ התמונות, ששיפר במעט את מהירות הטעינה, לא יצר כזה שינוי דרסטי לחיוב.

מכיוון שהתפריט נבנה מלכתחילה בצורה לא הכי סימפטית לקידום אורגני (בין היתר קטגוריות ראשיות ש"מתחבאות" בתפריטים נפתחים), הוצאנו את הקטגוריה הראשית והחשובה ביותר ללקוח אל התפריט העיקרי. פעולה זו, לצד שכתוב הטייטלים והתיאורים להצגת הערך הייחודי ללקוח – הביאו לשינויים המהירים ביותר, הן מבחינת טראפיק והן מבחינת מיקומים בביטויים החשובים ביותר. עוד רמז עבה לכך שכיום מה שקורה בתוך האתר, חשוב ומשפיע יותר ממה שקורה מחוצה לו.

במהלך העבודה הלקוח הודיע שהם עוברים לאתר חדש, מה שבהחלט הוסיף לעומס העבודה שלנו; אבל בפועל שמחנו על כך – המערכת הייתה מיושנת, איטית ולא סימפטית במיוחד. לפיכך הכנו גם מסמך הנחיות מקיף למעבר לאתר החדש, שקיבל גם שרתים חדשים ומהירים בחו"ל. אומנם המעבר עצמו לווה בנפילה כלשהי בטראפיק ובמיקומים, אבל כמה שבועות לאחר מכן שחזרנו הכול למקומו המקורי ואף מעבר לכך.

לאחר שטיפלנו גם בבעיות הקנוניקל שנוצרו בקטגוריות העיקריות (בעקבות המעבר לאתר החדש), ולאחר שהקמנו עמוד נפרד לכל אחד מסניפי הרשת (שאותו חיברנו גם לפרופיל גוגל לעסק שלי המתאים לו) – כבר יכולנו להתחיל להציג תוצאות משמעותיות (מעבר לשיפורים היפים שהראינו עד כה).

תוצאות מרשימות

לא קל להבריג בדף הראשון ביטויים של אלפי ועשרות אלפי חיפושים בנישה ישראלית סופר תחרותית, עם עשרות אתרים שמוכרים בדיוק אותו דבר. שנתיים לאחר תחילת העבודה הצלחנו להביא ביטויים של אלפי חיפושים לשלישייה הראשונה, ולבסוף – כמה שבועות לאחר מכן – גם ביטויים של עשרות אלפי חיפושים.

הטראפיק האורגני קפץ כמעט פי 3, שלא לדבר על שאר מקורות הטראפיק שכבר ציינתי לפני כן (ממומן, סושיאל וכו') שסייעו לאתר להגיע לשיאים שלא ראה לפני כן, כאשר הגיע אלינו לפניו יותר משנתיים. אנו בהחלט יכולים להגיד שזוהי אחת מהצלחותינו הגדולות ביותר, וחלק ניכר ממנה הוא גם הודות לסבלנות הגדולה בה ניחן הלקוח; חלק חשוב בהחלט במשוואת ה-SEO.

רגע לפני סיום

היום אנו נמצאים במצב בו אין צורך להשקיע יותר מדי. מספיק להעלות לאתר מאמר אחד בכל חודש, עם כמה קישורים בודדים אל עמודי קטגוריה עיקריים. זאת בנוסף לקישור אחד או שניים לכל היותר ממקורות חיצוניים.

הודות לתוכן הרלוונטי שהוספנו לצד חיזוק הקטגוריות העיקריות באתר, הטראפיק האורגני לא רק שומר על עצמו – אלא ממשיך לעלות גם יותר משנתיים וחצי לאחר תחילת הקידום.

חברת Websem ברמת גן פועלת בתחום הדיגיטל מאז 2006.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*