כיצד ניתן לשפר את איכות השינה?

כיצד ניתן לשפר את איכות השינה?

מתעוררים כמה פעמים באמצע הלילה?, מתקשים להירדם? אתם מתעוררים יותר עייפים למרות שישנתם כמה שעות טובות לפני השינה? ובכן ייתכן שאתן סובלים מאינסומניה- כלומר, נדודי שינה בשפה העברית, היא תופעה ממנה סובלים לפחות 95% מהאוכלוסייה בשלב כלשהו בחיים. לנדודי שינה רמות שונות וכן סיבות שונות, אבל זוהי תופעה שבהחלט ניתן לטפל בה. לדוגמא באמצעות מזרון השינה של חברת הולנדיה.

יצירת סביבת שינה סטרילית

יש הקושרים את בעיית נדודי השינה ואיכות השינה למזרן שעליו ישנים. נשמע מפתיע? אחד הפתרונות היעילים ביותר לנדודי שינה הינו יצירת סביבת שינה סטרילית, כלומר מצב בו יודעים שהמיטה היא מקום שרק הולכים לישון בו. לא רואים טלוויזיה או משחקים בסמארט פון (אור כחול), לא עובדים. אלא מקום שמרגילים את הגוף שרק ישנים בו. לכן, יש גם חשיבות למזרון שעליו ישנים. לדוגמא, מיטות בריאותיות של חברת הולנדיה, עליהם מתאימים מזרונים מיוחדים ואיכותיים שמשפרים משמעותית את איכות השינה ויוצרים סביבת שינה סטרילית.

חשוב מאוד לישון במיטה שנוחה לכם ורחבה מספיק וכן גם לדאוג לכך שהמזרון שאתם רוכשים הינו מזרון שמתאים לכם במידת הרכות והגמישות שלו. יש כאלו שיעדיפו מיטות מתכווננות למשל, על מנת שיוכלו למצוא את תנוחת השינה אופטימאלית עבורם, עם הכוונה של הרגליים להזרמת דם, או עם הכוונה בחלק העליון לנשימה יותר טובה ובכך לשינה איכותית.

קחו לעצמכם זמן להירגע

אחת הסיבות העיקריות שאיכות השינה של אנשים נפגעת משמעותית היא מתח. בימים אלו ממש לא חסר סיבה להיות במתח. המחשבות מטרידות את המוח והשינה לא מצליחה להגיע, או שהשינה נפגעת. לפני שאתם הולכים לישון, תעשו לעצמכם ממש טקס בו אתם רשומים לתוך מחברת את כל המחשבות שמטרידות אתכם, את כל הדברים שמתוכננים לכם ליום למחרת, ואתם מיד תרגישי את ההקלה במתח. שכן, ככל שהמחשבות פחות מתרוצצות, ככה אתם גם תרגישו רגועים יותר ומוכנים יותר ליום הבא.

טיפים נוספים

כדי לשפר את איכות השינה, חשוב מאוד לא לשתות קפאין/אלכוהול וכן גם לא לאכול ארוחה כבדה בסמוך אליה. מי שמבצע פעילות גופנית, רצוי שיבצע אותה עד 4 שעות לפני השינה, שכן הגוף ערני יותר לאחר פעילות גופנית.

הקפידו על סביבה חשוכה ונעימה ומתאימה לשינה, ואם כבר רכשתם מיטות של חברת הולנדיה, רצוי גם שתרכשו כריות תואמות על מנת למנוע כאבי צוואר שיפגעו באיכות השינה.

אם נסכם זאת, למרות שאתם עשויים לסבול מנדודי שינה, יש דרכים רבות לפתור זאת על ידי יצירת סביבת שינה נעימה ונוחה שכוללת בין היתר מזרון איכותי כדוגמת המזרנים של חברת הולנדיה, לשמור על סביבה חשוכה, תזונה נכונה ותוכלו לחוש שיפור מהותי תוך זמן קצר יחסית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*