כיצד משפרות מצלמות תרמיות את רמת הבטיחות והיעילות בעסק

כיצד משפרות מצלמות תרמיות את רמת הבטיחות והיעילות בעסק

עבור בתי עסק ומוסדות רבים, רכישה של ציוד אשר יכול לשפר משמעותית הן את רמת הבטיחות בעסק והן את היעילות פעילותו היא ללא ספק צעד מתבקש מכל בחינה. עבור עסקים אשר מסתמכים על מיכון מסוג זה או אחר, ציוד המאפשר לנטר באופן יעיל ומהיר פרמטרים מסוימים במערך המיכון יכול לעשות את ההבדל בין תאונות עבודה מצערות לבין תפקוד בטיחותי ותקין, בין שחיקה ובלאי מתקדם של מערכות יקרות מאוד לבין תחזוקה שוטפת אפקטיבית והתנהלות יעילה מבחינה כלכלית. דוגמה מצוינת לציוד מסוג זה הוא מצלמה תרמית – מוצר אשר משמש כיום אינספור מפעלים, מוסדות ובתי עסק שונים.

ניטור שוטף המאפשר זיהוי תקלות בזמן אמת – מצלמות תרמיות

עבור מי שאינו מכיר, מצלמה תרמית מתקדמת היא מכשיר אשר מודד את הטמפרטורה באופן מדויק וברזולוציה גבוהה, ומאפשר לעשות זאת במגוון סביבות ומצבים שונים, גם כאשר התנאים קשים יחסית, וללא צורך בהפסקת הפעילות של המערך הנמדד. לכן, מדובר ביתרון מהותי עבור מפעלים, מכוני מחקר, מתקני תשתית של חשמל ועוד שלל מקומות שונים אשר המיכון המופעל בהם מורכב ועלול להיפגע כתוצאה מעלייה בלתי רצויה ברמת החום של רכיב זה או אחר.

מצלמה תרמית ברזולוציה גבוהה מאפשרת ניטור שוטף ומפורט ביותר של הטמפרטורה במערך מיכון מסוים, כולל בחלקים ספציפיים במערך זה אשר "מועדים לפורענות". לדוגמה, משאבות גדולות אשר נוטות להתחמם יתר על המידה, מנועים מסוגים שונים, קווי חשמל, ציוד מתקדם במעבדות מחקר ודוגמאות רבות נוספות – בכל אלו קיימים חלקים אשר עלולים להתחמם יתר על המידה. המשך פעולה של חלקים אלו בטמפרטורה גבוהה מדי, אפילו לזמן קצר, עלול לגרום לאותו חלק להיהרס ולהישרף, וכתוצאה מכך להוות מפגע בטיחותי מצד אחד, ופוטנציאל לתקלה רחבה ומקיפה יותר מצד שני (תקלה אשר עלולה גם כן ליצור סיכון בטיחותי גדול יותר, ו/או לגרום לנזק כלכלי משמעותי).

מאפיינים שחשוב לשים אליהם לב בעת רכישת מצלמה תרמית

ניתן למצוא כיום בשוק מגוון רחב של מצלמות תרמיות ברמות שונות. במידה ואנו שוקלים לרכוש מצלמה תרמית למפעל, למעבדה או למוסד זה או אחר עליו אנו אחראיים – מהם המאפיינים שחשוב לשים אליהם לב במצלמות התרמיות שאנו בוחנים?

מאפיין חשוב ראשון הוא רמת הרזולוציה של המצלמה – עד כמה התמונה התרמית שהיא נותנת לנו מפורטת ומדויקת?

מאפיין נוסף הוא העמידות של אותה מצלמה – האם היא תשרוד מכות, נפילות, מפגעי מים ואבק?

חשוב לשים לב גם לזמן התגובה של המצלמה ולנתונים שהיא מתעדת ומקליטה – היכן היא שומרת את המידע וכיצד היא מציגה אותו עבורנו? נקודה זו חשובה עבור כל מי שמעוניין לא רק בקבלת תמונה נקודתית וזמנית של רמת החום אלא בעיבוד המידע, יצירה של דוחות עימם ניתן לעבוד לאורך זמן ותיעוד מקיף לצרכי ביטוח.

תמונה: storyblocks

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*