כיצד לבחור צעצועים לתינוק?

כיצד לבחור צעצועים לתינוק?

נראה שלא משנה במה ניתן לבייבי הקטן שלנו לשחקהוא יהיה מאושר. ובואו נודה על האמת, האושר שלו יתגבר אם המשחק הזה יכלול חפצים רנדומליים מהמטבח, חלקיקים קטנים שהוא עלול להכניס לפה ועוד כל מיני מרעין בישין. לכן, כדאי לבחור בצעצועים שהוא יהנה להשתעשע איתם, אך לא פחות חשוביהיו טובים עבורו. בבואנו לבחור צעצוע לבייבי, חשוב לשים לב לכמה פרמטרים חשובים.

גיל התינוק

גיל התינוק הוא פרמטר חשוב בבחירת הצעצוע. בגיל הינקות, חשוב לגרות את החושים של הילד אך לא להעמיס עליו. אחרי הכל, ההתפתחות המוטורית שלו עוד בחיתוליה. לכן, העדיפו צעצועים המשלבים צליל ומראה עשיר, צבעוני ומזמין, שיגרו את התינוק להתבוננות ולשמיעה. בתקופות בוגרות יותר (עד גיל שנה, לערך), כשהתינוק כבר מתנועע, זוחל ומתחיל את צעדיו הראשונים, כדאי להעלות את הרמהצעצועים מתנועעים, כאלה שהוא צריך לגרום להם לתגובה, כדורים ועוד, יהיו מתאימים ביותר לגיל הזה.

צעצועים התורמים להתפתחות התינוק

בחירת צעצועים התורמים להתפתחות התינוק משיגה שני דברים: כיף ותועלת. היום, רוב המשחקים בנויים כך שמלבד הכיף שהם מייצרים, הם גם תורמים להתפתחות התינוק במישורים רבים: התפתחות מוטוריתמוטוריקה עדינה וגסה, גירוי מוזיקלי, התפתחות השפה ועוד. על אף שנדמה לנו כי בגילאים צעירים במיוחד התינוק לא מפנים את רוב הגירויים שאנו מפזרים סביבוזו טעות. הוא מפנים אותם, ובהמשך ידע לתרגם אותם בקול.

בטיחות

חלק מעניין. התאמת הצעצוע לגיל נובע גם מהעובדה שצעצוע שאינו מותאם לגיל התינוק, גם לא בטיחותי עבורו. כמובן שאנו רוצים לייצר לבייבי שלנו את הסביבה הבטוחה ביותר הקיימת ולכן שימו לב, כשאתם בוחרים בצעצוע חדש, לבדוק את "האותיות הקטנות" שלוהאם הוא מותאם לגיל התינוק? מה הסכנות הטמונות בו? (בליעה, כבד מדי ועוד), האם הוא עשוי מחומרים בטיחותיים? ועוד. אתם לא רוצים לקנות צעצוע שתצטרכו להשגיח ללא הרף כשהוא נמצא בסביבת התינוק שלכן.

משחקים לדוגמא

הנה כמה משחקים המותאמים לגילאים שונים, בטיחותיים ומסיעים רבות להתפתחות התינוק:

1. פליידו החברה הבינלאומית למשחקי בצק צבעוניים, איכותיים ונעימים, השתלטה בסערה על דור הפעוטות החדש, והיא מספקת אינספור שעות של הנאה. אתם מוזמנים לבחור בין בצק בסיסי עם חותכנים לעיצוב, לבין פליידו המגלם בתוכו עולמות שלמיםמסיבת פיצה, מערבל גלידה, פוני קטן, קאפקייקס, הכנת עוגות ועוד.

2. פעלולון חיות קופצות משחק המשלב גם מוטוריקה, קורדינציה, גם ידע כללי וגם ויזואליות נעימה וצבעונית. המשחק דובר עברית, והוא מלמד את הפעוטות משפטים ומילים בעברית בצורה חוויתית וכיפית.

כשאנו בוחרים צעצועים לתינוק שלנו, אנו לא רוצים להעמיס עליו. אנו רוצים לייצר לו סביבה בטוחה ונעימה בה הוא ירגיש שהעולם הוא מקום שכיף להשתעשע בו, ובתוך כך מסייעים לו בהתפתחות ובגדילה. בחרו נכון, בחרו חכם ותהנו!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*