כיצד יסייע לכם עורך דין לענייני ביטוח לאומי?

כיצד יסייע לכם עורך דין לענייני ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי הינו גוף שתפקידו לדאוג לביטחון הסוציאלי של אזרחי מדינת ישראל. כל אזרח מעל גיל 18, למעט מקרים מסוימים מחויב בתשלום חודשי לביטוח לאומי, דבר שיבטיח לו סיוע וגיבוי כלכלי באמצעות גמלאות וקצבאות שונות, בימים בהם יהיה זקוק לעזרה.

אך לא תמיד זהו הליך פשוט, למעשה לרוב מדובר בהליך בירוקרטי סיזיפי ומבלבל, שרבים מוצאים עצמם מיואשים למולו ולא יודעים כיצד להתמודד. ישנם מקרים בהם אזרחים לא מקבלים את הסיוע שלו הם זכאים או שמקבלים סיוע חלקי, בעקבות חוסר מידע וחוסר יכולת לעמוד מול גוף גדול שכזה. במקרים מסוג זה מומלץ להיוועץ בעורך דין ביטוח לאומי, אשר מכיר ויודע מהן הזכויות המגיעות לכם, ומה צריך לעשות על מנת לקבל אותן. מלבד השקט והביטחון שתקבלו כתוצאה מכך, תוכלו גם להנות מביצוע הליך מהיר ויעיל יותר.

תשלום דמי ביטוח לאומי – על מי חלה החובה?

כאמור כל אזרח מעל גיל 18 מחויב בתשלום דמי ביטוח לאומי, מלבד אלו שקיבלו פתור מתשלום זה. דמי ביטוח לאומי אינם זהים עבור כלל האוכלוסייה, אלא מחושבים בהתאם להכנסה והמעמד של כל אזרח, כך גם מותאמות הזכויות הניתנות מביטוח לאומי, לצרכים השונים של האזרחים. ניתן למצוא הבדלים בין התשלומים והזכויות של אוכלוסיות שונות, לדוגמא בין עצמאיים לשכירים, בין מובטלים לאלו שיצאו לחל"ת, חיילים, פנסיונרים ועוד.

מהם סוגי התביעות שניתן להגיש לביטוח לאומי?

ישנן תביעות רבות שניתן להגיש לביטוח לאומי עבור קבלת גמלאות, קצבאות ואחוזי נכות, אלו מותאמות למצבים שונים בניהם: גמלת סיעוד, קצבת נכות כללית, אבטלה, מחלות מקצוע, דמי לידה, שמירת היריון, מזונות, גמלת ילד נכה, גמלת ניידות, דמי פגיעה, נזקי גוף, תאונות עבודה, דמי תאונה, תאונות דרכים בעבודה, תאונות אישיות, נכות נפגעי עבודה, הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה, תאונת דרכים, קצבת זקנה, קצבת שארים, קצבת תלויים, נפגעי פעולות האיבה, נפגעי פוליו, שירותים מיוחדים ועוד.

ועדה רפואית מהי?

ועדה רפואית הינה ועדה מטעם ביטוח לאומי שתפקידה לקבוע מה גובה אחוזי הנכות של מגיש התביעה או מהי דרגת הנכות המתאימה לו. לא כל תביעה לביטוח לאומי דורשת התייצבות מול ועדה, אך ישנם מקרים בהם על מנת לקבל קצבה ולהעריך את גובה הקצבה יש לעמוד מול ועדה רפואית. לעיתים המסמכים הרפואיים שהוצגו בפני הועדה אינם מספקים, ולכן רופא מטעם הועדה קובע האם ישנו צורך גם בביצוע בדיקה גופנית. במקרה כזה התובע זכאי לבקש שהבדיקה תעשה מבלי שחברי הועדה יהיו נוכחים, אלא רק על ידי רופא מטעמם. נוסף על כך ישנה אפשרות לבקש נוכחות של אדם נוסף כמו קרוב משפחה או עורך דין.

בתום הבדיקה הרופא יקבע מהן המסקנות שעלו ממנה, ומהי חוות הדעת שלו בנוגע לממצאי הבדיקה. לאחר הועדה הרפואית, חברי הועדה יבחנו את כלל הממצאים, המסמכים וחוות הדעת של הרופא, ובהתאם לכך יקבעו את אחוזי הנכות ודרגת הנכות המתאימים לתובע, באיזו נכות מדובר- זמנית או קבועה ואת התאריך שבו החלה הנכות.

באילו מקרים כדאי להסתייע בעו"ד לענייני ביטוח לאומי?

כאמור סיוע של עורך דין המתמחה בהגשת תביעות לביטוח לאומי יגדיל את סיכוייכם לזכות בתביעה, מאחר והוא ידע כיצד להציג את תביעתכם באופן הטוב ביותר. מומלץ לערב עורך דין כבר בשלבים המוקדמים, טרם הגשת התביעה, כך תוכלו לקבל אינדיקציה לגבי הסיכויים של התיק. מלבד זאת תוכלו לקבל עזרה בהגשת הפנייה הראשונית, במילוי הטפסים ותיאור התביעה, באופן כזה שיענה לקריטריונים של ביטוח לאומי, תוך התמקדות במידע ובממצאים הרלוונטיים. עורך דין ביטוח לאומי ילווה אתכם גם בוועדה רפואית במידת הצורך, בה יוכל להגיש את כל הראיות המתאימות, בצירוף חוות דעת של מומחים מטעמו ואף להכין אתכם לוועדה ולשאלות שעשויות לעלות בה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*