כיצד הרשות המוניציפאלית משפיעה על חיינו?

כיצד הרשות המוניציפאלית משפיעה על חיינו?

העירייה אחראית כמעט על כל היבט בחיים הציבוריים שלנו. לא משנה אם אתם גרים בעיר גדולה, במושב או בכפר, כדאי שתביאו בחשבון את ההשפעה של המדיניות הציבורית עליכם ועל המשפחה

רשות מקומית, או בלועזית "מוניציפאלית", מוקמת על פי חוק במטרה לעסוק בניהול העניינים המקומיים של העיר, היישוב או קבוצת יישובים. חלוקה מוניציפאלית חיונית ליישום מדיניות ציבורית ולשליטה טובה יותר במערכות המשותפות לכלל התושבים. במידה מסוימת, הרשות המקומית היא זרוע של הרשות הכללית ומולה אנו מתנהלים באופן יום יומי בשורה ארוכה של תחומים.

בראש ובראשונה, הרשות המוניציפאלית משפיעה על חיינו בכך שהיא מתכננת את הבנייה ונותנת היתרי בנייה לתושבים או לקבלנים. מדיניות ציבורית של בנייה במקום מסוים ולא במקום אחר קובעת את הערך של הנכסים שיש ברשותנו, כמה נשלם על שכירות מדי חודש והאם הילד יגיע לעבודה ברגל או באוטובוס. תכנון היישוב ומתן היתרי הבנייה קובעים את האופי של היישוב ואת איכות החיים שלנו בטווח הקצר והארוך.

איפה מרגישים את מעורבות הרשות ביום יום?

מלבד השירותים שמעניקה הרשות המקומית לתושבים במסגרת תכנון היישוב ומתן היתרי בנייה, היא מעורבות בחיים שלנו גם בהיבט של רישוי עסקים. הרשות קובעת כמה עסקים יהיו בכל שכונה וכמה עסקים יפעלו ביישוב. החלטה על הורדה או העלאה של מספר העסקים משפיעה על מקומות העבודה הפנויים ועל השכר הממוצע. אלו אמנם שיקולים שרובנו נוטים להתעלם מהם בבחירת יישוב ורשות מקומית, אך הם חשובים לא פחות ממספר בתי הספר ומרכזי הקניות.

מלבד האמור לעיל, הרשות המקומית מפעילה את מערכת החינוך. יש מעליה כמובן את משרד החינוך והיא כפופה להחלטות שלו, אך אין גורם שמשפיע יותר ממנה על הילדים ועל המשפחה. הרשות המקומית יכולה להשתמש במערכת החינוך כדי לקדם את התושבים ולהעניק להם יתרון, או להחליט שהיא מפנה משאבים למקומות אחרים. כאן התפקיד שלנו בתור תושבים הוא לעקוב אחר מדיניות ציבורית שנקבעת על ידי הרשות בהקשר הזה ובמידת הצורך גם לפעול למען האינטרס המשותף.

מה צריך לדרוש מהרשות המקומית שלנו?

עם השירותים שמעניקה הרשות המקומית נמנים גם ניקוי הרחובות ופינוי פסולת, הפקת אירועי תרבות ואפילו הקצאת תחנות כבאות ושיטור עירוני. אלו נושאים בעלי השפעה ברורה שאין צורך להרחיב עליהם בשביל להבין כיצד הם משתלבים בחיי היום יום של התושבים.

במילים אחרות, הרשות המקומית מבצעת הרבה פעולות שמייצרות תלות. קל להתעלם מהחשיבות של הרשות המקומית כאשר היא תקינה ועובדת כהלכה, אך מתחת לפני השטח קיימות סכנות מסוימת. רשות מקומית שקובעת מדיניות ציבורית על בסיס שיקולים זרים מסכנת כל אחד ואחד מהתושבים. היא עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים ליישוב, לפגוע באיכות החיים ולהוריד לטמיון מיליוני שקלים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*