כיצד באה לידי ביטוי הזעת יתר בידיים?

כיצד באה לידי ביטוי הזעת יתר בידיים?

בעיות שונות הקשורות בהזעת יתר הן דבר נפוץ ומוכר בעולם כיום, על אחת כמה וכמה במדינה שטופת שמש כמו ישראל בה אנחנו בכל מקרה מזיעים ללא הפסקה לפחות כמה חודשים טובים בשנה… בעוד הזעה היא פעולה טבעית וחיונית של הגוף המסייעת לו להתקרר, באותם מקרים רבים של הזעת יתר לא מדובר כמובן באותה הזעה רגילה, בריאה ופרופורציונאלית, אלא בבעיות של הזעה מרובה יתר על המידה אשר אינה נובעת מצורך לקרר את הגוף, כמו גם הזעה באזורים בגוף בהם איננו רגילים להזיע בדרך כלל. דוגמה מצוינת לכך היא תופעה נפוצה יחסית של הזעת יתר בידיים – כתוצאה ממה היא נגרמת, כיצד היא באה לכדי ביטוי ומהן שיטות הטיפול המומלצות?

הזעת יתר בידיים – גורמים עיקריים

ישנם גורמים רבים, שונים ומגוונים לבעיות של הזעת יתר בידיים, אך ברובם המכריע של המקרים מדובר באחת מן הסיבות הבאות:

לחצים נפשיים, מתח וחרדה, בעיות בתפקוד של בלוטת התריס, תזונה לקויה (בפרט, שתיית יתר של משקאות ממותקים ומלאי קפאין, צריכת יתר של מזונות מעובדים וכיוצ"ב), השמנה ועודף משקל, היעדר שתייה מספקת של מים, זיהומים מסוגים שונים ומחלות כרוניות דוגמת סוכרת.

במידה ואתם סובלים מהזעת יתר בידיים אך לא מצליחים לשים את האצבע על הגורם ולהבינו, ייתכן בהחלט כי מדובר בסוג זה או אחר של מתח נפשי, הבא לכדי ביטוי באופן זה.

כיצד מתבטאת הזעת יתר בידיים?

כמובן שהאינדיקציה המתבקשת והברורה ביותר להזעת יתר בידיים היא – ובכן, הזעה מרובה באזור כפות הידיים. אך זה לא תמיד כל כך פשוט – במקרים רבים יבוא מצב זה לכדי ביטוי גם בכך שהידיים יהיו קרירות ולחות, כמו גם בדלקות חוזרות ונשנות בעור הידיים (המגורה לאורך זמן כתוצאה מהזעת היתר). בנוסף, קיימות השפעות פסיכולוגיות שונות למצבים של הזעת יתר בידיים, אשר מתגלות פעמים רבות כמהותיות וחזקות הרבה יותר ממה שרובנו מניחים. רק אנשים שבאמת סבלו מבעיה זו לאורך זמן יכולים להעיד עד כמה היא יכולה ממש לשבש את אורח החיים הסדיר ולהפריע בחיי העבודה, המשפחה וכו'.

הזעת יתר בידיים – טיפולים עיקריים

קיימות שיטות טיפול יעילות שונות למצבים של הזעת יתר בידיים, כמו גם מוצרים ייעודיים מועילים המאפשרים לטפל בבעיה ו/או בסימפטומים שלה.

למשל – חולצות ומוצרי לבוש למניעת הזעת יתר, תכשירים ייחודיים המיועדים במיוחד עבור מטרה זו, טיפולים מתקדמים דוגמת "מירה דריי" המטפלים ישירות בבלוטות זיעה הפועלות יתר על המידה עוד.

מומלץ ליצור קשר עם ממחים לבעיות של הזעת יתר על מנת לשמוע בפירוט על כל הטיפולים והדרכים המומלצות השונות להתמודד עם מצבים של הזעת יתר בידיים.

צילום: Depositphoto

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*