כחול לבן תדאג גם לאיכות הסביבה באשדוד.

כחול לבן תדאג גם לאיכות הסביבה באשדוד.

אחרי ערב ההשקה בהובלת רא"ל גבי אשכנזי בשבוע שעבר, ואחרי מסע האוטובוס המדובר של כל חברי סיעת כחולבן ליישובי הדרום, ולאור העובדה שתושבי אשדוד רבים מוטרדים מאיכות האויר, וממצב חופי העיר יזמה חברת הכנסת אורית פרקש הכהן יום שעסק בתחומי איכות הסביבה החשובים כלכך.

ח״כ פרקש הכהן, מובילת העיר אשדוד אירחה את ח״כ מיקי חיימוביץ' לסיור ומפגשים ברחבי העיר שבמרכזם נושאי איכות הסביבה הקרובים לליבן של שתי חברות הכנסת וחשובים לעתידה של אשדוד.

במהלך יום הסיור, ח״כ פרקש הכהן וח״כ מיקי חיימוביץ סיירו בנחל לכיש, בחופי אשדוד וקיימו פגישות עם פעילי כחולבן במטה המפלגה הנמצא ברח׳ מנחם בגין 1 באשדוד במטרה להיות קשובים לתושבים ולהבין לעומק את אתגרי הסביבה הניצבים מול העיר.

בנוסף, קיבלו חברות הכנסת סקירה חשובה מניר פפאיי, סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, שהציג בפניהן את האתגרים הסביבתיים והחשיבות בשמירת נחל לכיש ויתר נחלי הארץ מזיהומים.

הביקור באשדוד הוגדר כביקור חובה על ידי בכירי המפלגה, עקב החשיבות הרבה שמקדישים בכחולבן לקולות הבוחרים באשדוד. ח״כ פרקש-הכהן, ידועה מאוד ברקורד הרב שלה בתחום האנרגיה וח״כ מיקי חיימוביץ' כמי שתחום איכות הסביבה קרוב לליבה שתיהן מנהיגות היכולות לעשות את השינוי ושילוב הכוחות בין השתיים הוא בעל פוטנציאל רב לשנות לטובה את המציאות בעיר ובכלל.

על רקע הסיור אמרה ח״כ מיקי חיימוביץ׳: ״שמחתי על ההזדמנות לסייר באשדוד וללמוד על האתגרים הסביבתיים המיוחדים לה – מהשיקום המתבקש של מי נחל לכיש , הבניה על החופים וסוגיית זיהום האויר. אשדוד היא עיר עם חוף ים יפהפה שחייבים לשמור עליו כחוף ציבורי לטובת התושבים. לכן כל תכנית שאינה עומדת בחוק החופים שקובע כי תותר בניה רק בטווח של לפחות 300 מטרים מקו החוף משמעותה פגיעה בלתי מתקבלת בחוף ונגיסה במעט השטח שנשאר לציבור הרחב במשאב מיוחד זה. בנוגע לזיהום האויר, לאור הערכים הגבוהים של חומרים מסוכנים שנמדדים באופן קבוע בעיר ובראשם בנזן, ברור שמתחייבים ניטור ואכיפה של כל סטיה מההיתרים שניתנו. מדובר במפגע בריאותי חמור ביותר ויש לנקוט באמצעים ברורים לשמור על התושבים.״

בסיומו אמרה ח״כ פרקש הכהן: ״אשדוד היא עיר יפהפיה ובעלת פוטנציאל גדול״, אך הוסיפה כי ״ניצבים בפני העיר גם אתגרים סביבתיים לא פשוטים, וכן כי העיר מחייבת פיתוח כלכלי משמעותי אשר יקדם אותה מאוד. האזרחים והפעילים שניפגשנו איתם היום ממתינים לשינוי. יחד איתם ובעזרתם נתקדם, וב2.3 נוביל יחד את ההכרעה.״

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*