כושר בשעת מלחמה, לכל הגילאים -רק יתרונות!

כושר בשעת מלחמה, לכל הגילאים -רק יתרונות!

רגע לפני הרעיון המרכזי של הכתבה, מערכת העיתון תשמח מאד אם נתחיל בשורה שתגרום לכם לזמזם את השיר "אנשים טובים באמצע הדרך". ויש אור באפלה, וההמון של בני ישראל, פשוטו כמשמעו- מושיט יד ועושה חסד לצד הפרנסה היומיומית.

אחת מאותם רבים ורבות המציעים הפוגה בימים הקשים  היא נלי יוסופוב בן דוד, בעלים של סטודיו FITNELLY  (פיטנלי). נלי מתמחה באימוני כושר לכלל הגילאים, וגם נשים בהריון ולאחר לידה (נשים יקרות, בסוף כתבה זו טיפים עבורכן).

לצד זה ולאור המצב, נלי מצאה גם היא, כמו ישראלים רבים, את הזמן והרצון לתרום מעצמה ולהתנדב באישי או קבוצות למי שזקוק לקצת הפוגה בימים הקשים.

 

הפוסט של נלי, ישראל היפה. מכירים עוד? תגידו מי ונפרגן!

 

 

מצאנו לנכון לפרגן לנלי, שמלבד היותה מאמנת מדהימה ומקצועית (ראינו בעיניים), גם נתנה לנו טיפים חשובים ל"עזרה ראשונה לכושר בעת מלחמה" (מינוח של המערכת):

"בראש ובראשונה אני מוסרת חיזוקים לכל ילדי העוטף הדרום והצפון שמתמודדים בגבורה במלחמה." – פתחה נלי.

מה את ממליצה לילדים בתקופה הזו?

דווקא היום, כשאנחנו רוב הזמן במרחבים מוגנים והגוף לא זז יותר מדי, יש המון לחץ והמון מתח- גם מהמסכים והחדשות מכל מקום, מוכרחים להשתחרר גם פיזית, ולהתאים את הפעילות לגיל ולמרחב האפשרי הבטוח, גם לאימון וגם לטילים."

נלי מזכירה שכבר ידוע לכולנו עד כמה פעילות פיזית משפיעה לחיוב על תפקוד הלב, המח וכתוצאה מכך על התחושה הכללית.

"בעזרת פעילות גופנית אנחנו מרפים את המתח בשרירים ובונים אותם ופעילות כזו יכולה להשפיע על המחשבות והרגשות שלנו באופן ישיר.

אני ממליצה לילדים לסגל לעצמם שיגרה של לפחות שעה ביום, בה הם עושים פשוט ספורט. אם זה אפשרי אז בשילוב חברים מהאזור, ובמידה ולא? אני לגמרי ממליצה על זום או אפילו פעילות ספורטיבית עם המשפחה או מול היוטיוב."

 

ומה לגבי בני ובנות נוער?

"זה בדיוק אותו הרעיון, גם למבוגרים. הסוד הוא בהתאמה של התכנית לאדם, וכרגע כולנו במצב אידאלי ללמוד את עצמנו, מה נרצה לחזק ומה לשפר. כמובן שלבני נוער זה משפר גם את התחושה הפיזית, גם מפיג מתח וגם מעניק תחושת בטחון עצמי. "

ונשים בהריון ואחרי לידה? מה איתן בימים אלה?

כל אישה מתמודדת באופן שונה עם ההריון שלה, הייתי ממליצה לכל אישה הרה לעסוק בפעילות גופנית, וכמובן שזה תלוי ברמת הכושר שלה. אם היא עסקה בפעילות גופנית לפני ההיריון, היא יכולה ואף רצוי שתמשיך באימונים ולפי המלצת רופא, בכדי לדעת לעבוד בקצב אחר ולהוריד עצימות.

לאישה שלא התאמנה לפני ההריון, כן הייתי ממליצה להתחיל בפעילות קלה, כגון: יוגה, מדיטציה, לעבוד על נשימות".

נלי מציעה לעלות בנחת מדרגות, לעשות סיבובים בחצר (אם יש) ובמיוחד לנצל את הזמן בכדי לחזק את רצפת האגן. היא מדגישה כי כל אישה בהריון ואחרי לידה חייבת להיות מלווה באיש מקצוע כיוון ופעילויות ספורטיביות, גם ביתיות, עלולות להיות מסוכנות לאם ולעובר.

"פעילות ספורטיבית מביאה יתרונות רבים לאישה בהריון מלבד הבריאות הגופנית, הפעילות תורמת לרווחה הנפשית, לרמות אנרגיה גבוהות יותר, להורדת הלחץ, למודעות הגוף ולדימוי עצמי חיובי, שיפור בכח הצירים בלידה והחלמה מהירה יותר לאחר הלידה. חוזרת ואומרת- כל פעילות מחוייבת אישור רפואי והיוועצות עם רופא".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*