כולנו זקוקים לחסד

 כולנו זקוקים לחסד

אירוע תיקון שבועות 'כולנו זקוקים לחסד' – הכולל הרצאה, מפגשים ומופע מוזיקה ייערך במונארט מרכז תרבות באשדוד.

את אירוע תיקון שבועות במונארט-מרכז תרבות באשדוד יפתח ג'קי לוי בהרצאה ושיחה שתעסוק בנושא "מה הסוד של מגילת רות" : מגילת רות היא לא סיפור ילדים- הנוף אולי פסטורלי, אבל הדרמה של נעמי, רות ובעז רוקמת עלילה מלאת עוצמה וכריזמה שהיא אחד הסיפורים התנ"כיים האהובים עד עצם היום הזה, למרות שכמעט ואין שם רוע. ג'קי לוי ינסה להתמודד עם השאלה מה הסוד של מגילת רות, ואיך אפשר בכלל לספר סיפור חזק וטוב, כשכל מה שיש לפניך הוא אהבת אדם, חסד ועין טובה.(בשעה 19:00).

בהמשך (בשעה 20:00) מפגשים אישיים ברישום מראש למפגש בחירה מתוך ארבעה מפגשים:                  

רינה פרנק מיטרני תספר על כתיבת ספרה 'כל בית צריך מרפסת' – מילדות חמה במשפחה רומנית בלב העוני של שכונת ואדי סאליב בחיפה, צומחת אישה צעירה עם עיניים צוחקות ומבט עצוב. גבר אמיד עם ניחוח אירופי, שתופס חלל של מטר תשעים גובה, מתאהב בה והם מתחתנים וגרים בברצלונה. כשהיא מבינה שאת התפוז אוכלים שם עם סכין ומזלג הם חוזרים לארץ, אך הפערים התרבותיים רק גדלים והולכים ונישואיהם שלהם נאלצים להתמודד עם מציאות כואבת ". רינה מיטרני תשוחח על סיפורה האמתי, ובעיקר האנושי ותתאר כיצד כתיבתה במבט חודר והומוריסטי עוסקת רגשות עזים של כאב מהול בצחוק ועצב השזור בשמחת חיים, תמימות ובעיקר אהבה.

רינה פרנק מיטרני וביתה  |  צילום: איריס נשר

דורון שפר בהרצאה: כמשל לסיפור חייו נותן דורון חומר למחשבה ורוב עצות וכלים להתמודדות עם רוח הקורונה ואתגרי התקופה שמציפים את חיינו: איך להפוך את המר למתוק, את הקללה לברכה ואת הנפילות והמשברים למקור של שינוי התחדשות וצמיחה.

דורון שפר  |  צילום: בן פרידמן

מפגש עם לינוי בר גפן : בנובמבר 2014, נדמה שהחיים של העיתונאית לינוי בר גפן ובן זוגה עלו על מסלול נפלא עד שברגע אחד הכול קרס. בהרצאתה תספר לינוי את סיפורה האישי על חיים שהתהפכו, כיצד מתמודדים עם משבר, במודעות מלאה ובצמיחה תמידית. לינוי היא עיתונאית, מגישת טלוויזיה ושדרנית רדיו. תכניות בהגשתה זכו בשורת פרסים כמו פרס האקדמיה לטלוויזיה, פרס פרימור של הרשות השנייה לטלוויזיה ופרס "נגישות ישראל".

לינוי בר גפן  |  צילום: אריק סולטן

שיחה עם תום פרנץ – בהרצאה סוחפת ועוצרת נשימה, מדבר תום על ילדותו בגרמניה כקתולי והמשיכה הגדולה לישראל וליהדות שעודדה אותו לעלות לארץ ולהתגייר, על הבחירה בעולם הקולינריה והאוכל, על הזכייה הגדולה בתכנית ועל הסוד הגדול שלו לחיים מאושרים ומלאי משמעות.

תום פרנץ  |  צילום: דן פרץ

את האירוע ינעל (בשעה 21:30) "אגדת דשא"– מופע זמר  מרגש ומבדר המביא את הניחוח המיוחד של ההתיישבות העובדת. הסיפורים שמאחורי השירים שהפכו להיות נכס צאן ברזל של התרבות הישראלית אשר נכתבו ובוצעו ע"י גדולי היוצרים והמבצעים של ההתיישבות העובדת.

אגדת דשא  |  צילום: שחף ברגר

'כולנו זקוקים לחסד', אירוע תיקון שבועות, יום חמישי 13.5.21  |  החל מהשעה 18:45  |  מונארט מרכז תרבות, דרך ארץ 8, אשדוד  |   למידע נוסף: 08-8545130  |  להזמנת כרטיסים: https://bit.ly/3uezLbU

בתמונה הראשית: גקי לוי  |  צילום רמי זרנגר

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*