כולם רוצים להשתתף בחגיגה – כיצד להשיג יתרון בעולם הנדל"ן?

כולם רוצים להשתתף בחגיגה – כיצד להשיג יתרון בעולם הנדל"ן?

אחד התחומים המושכים אליהם יותר יזמים וסקרנים שונים מאשר מרבית תחומי הכלכלה והעסקים הוא תחום הנדל"ן. מבחינות שונות מדובר באחד התחומים היציבים וה"מבטיחים" ביותר בעולם. רבים מאיתנו מתבוננים בעלייה היציבה, אשר מרגישה וודאית כמעט, במחירי הנדל"ן בארץ, ומתעניינים האם המצב דומה גם בשאר העולם, וכיצד ניתן לשם שינוי להרוויח ממנו, גם אם איננו בעלים כרגע של דירה במרכז תל אביב.

ואכן, עולם הנדל"ן מספק אינספור הזדמנויות, אפשרויות וערוצי פעולה אפשריים שונים, אשר השאלה – "כיצד לנצל את האפשרויות הללו בהצלחה?" מעסיקה רבים ורבות מאיתנו. אחת התשובות העיקריות לשאלות מסוג זה היא כמובן – לימודים, וספציפית לימודי נדל"ן. מהם מסלולי הלימוד הרלבנטיים הקיימים בתחום זה, האם המשמעות היא השתעבדות לכמה שנות לימודים במשרה מלאה וכיצד הם מעניקים יתרון משמעותי למעוניינים לעסוק באופן מוצלח בעולם הנדל"ן?

לימודי יזמות נדל"ן, הסמכה בתיווך ושילוב בין השניים

בעוד מוסדות לימודים שונים המתמחים בתחום לימודי הנדל"ן עשויים להציע מגוון מסלולי לימוד וקורסים שונים, ניתן לערוך חלוקה גסה בין שני תתי תחומים עיקריים בהקשר זה – יזמות נדל"ן מצד אחד, ועיסוק בעולם הנדל"ן באופן מקצועי ורשמי באמצעות רישיון תיווך. בהתאם, ניתן למצוא קורסי נדל"ן בשני התחומים הללו – קורס יזמות נדל"ן (שוב, גם כאן ניתן למצוא סוגים שונים של קורסים המתמקדים בהיבטים שונים בעולם יזמות הנדל"ן) מתמקד בדרכים בהן יכולים לפעול יזמים על מנת לאתר הזדמנויות אטרקטיביות בשוק, כיצד לקרוא ולנתח את הנתונים המגיעים מן השוק, כיצד מבצעים עסקאות מסוגים נפוצים שונים בתחום זה, היכן נמצאים מאגרי המידע הרלבנטיים בענף זה וכיצד לגשת אליהם ועוד.

קורסים בתיווך, לעומת זאת, הם בעלי אופי מעט שונה – מדובר בקורס אשר מכין את התלמידים בו לקראת מבחן חיצוני של רשויות המדינה (רשם המתווכים), מבחן אותו חובה לעבור על מנת לזכות ברישיון תיווך ולעסוק במקצוע זה באופן חוקי. קורס תיווך מכין ספציפית לקראת המבחן, ובמסגרתו לומדים את הנושאים, החוקים והתקנות הרלבנטיים לעבודה בתחום תיווך נדל"ן.

וניתן למצוא גם מסלולים משולבים בלימודי נדל"ן, אשר מכילים הן את החלק העוסק ביזמות נדל"ן והן את החלק העוסק בתיווך ובהנפקת רישיון מתווך. מסלול משולב מסוג זה מציע לתלמידים ולתלמידות בו מסגרת רחבה ומקיפה יותר, המספקת ארסנל כלים גדול יותר עבור המעוניינים להשיג יתרון של ממש בעיסוקם בעולם הנדל"ן. בנוסף לידע הרב בעולם העסקים, המשפט והנדל"ן, כמו גם הניסיון אותו יש לרכוש על מנת לפעול באופן מושכל כיזמי נדל"ן, מסלול זה מעניק גם את הידע הנכלל בתחום התיווך, ו"על הדרך" מכין את התלמידים למעבר הבחינה המעניקה כאמור את הרישיון לעסוק בתיווך נדל"ן באופן רשמי. בתחום בו לעולם לא ניתן לדעת בוודאות מה עומד להתרחש, אך נדמה כי קיימות מגמות ברורות בעלות פוטנציאל לרווח, ארסנל כלים משודרג שכזה יכול להעניק יתרון משמעותי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*