כאבי ברכיים – מהן הדרכים למניעה?

כאבי ברכיים – מהן הדרכים למניעה?

כאבי ברכיים הם כאבים נפוצים בעולם המודרני ואנשים רבים סובלים מכאבים באזור זה. כאבים בברכיים עלולים להיות מציקים מאוד ואף להפריע לתפקוד השוטף בחיי היומיום.

ישנן סיבות שונות להופעת הכאבים האלו, ביניהן מצבים רפואיים תורשתיים ואימונים ספורטיביים אינטנסיביים מדי או לחילופין חוסר בהתעמלות. כמו כן הם יכולים להופיע בעקבות פציעות, הפעלת לחץ רב מדי על מפרק הברך וכן גם גיל מבוגר ותזונה לקויה.

אם כאבים בברך הם עוד לא מנת חלקכם, זה זמן טוב להבין כיצד למנוע אותם מראש ואיך לשמור על הברך לאורך השנים. אנחנו כאן עם 5 שיטות מצוינות למניעת כאבים בברכיים:

 

שמרו על משקל תקין ותזונה נכונה

משקל עודף יכול להגביר את הלחץ על הברכיים ואת הסיכויים לסבול מדלקת מפרקים ניוונית בברך. שמירה על משקל המתאים למבנה הגוף שלכם ולגיל שלכם יכולה להפחית את הלחץ על הברכיים ולמנוע את הסיכוי לסבול מכאבים. כמו כן, חשוב לשמור על תזונה עשירה ומלאה בנוגדי חמצון שיכולים למנוע דלקות וכן כמובן לסייע לירידה במשקל.

נסו להפחית צריכה של מזונות מעובדים, קמח לבן וסוכר, שכן אלו גורמים מוכרים לדלקות. כמו כן, ניתן לשקול שימוש בתוספים כמו כורכום, מיץ דובדבנים וברומלין שיכולים לסייע למניעת כאב בברך.

 

נעלו נעליים נוחות

נעליים נוחות המתאימות בדיוק לכפות הרגליים שלכם יכולות לעשות פלאים ולעזור לכם למנוע כאבים בברכיים לאורך השנים. נעליים איכותיות מסייעות ליציבה נכונה יותר, איזון תקין וכן יישור נכון של הרגליים, ובסופו של דבר עוזרות למנוע פציעות ברכיים. לעומת זאת, נעליים שאינן איכותיות (וכן כמובן נעלי עקבים) יכולות לפגוע משמעותית ברגל ולהביא לכאבי ברכיים קשים.

 

חימום לפני פעילות ספורטיבית

אם אתם מתאמנים, חשוב מאוד לדאוג לחימום לפני ואחרי כל אימון. בצעו את כל המתיחות הנדרשות, בעיקר באזור הירכיים. חימום עוזר להפחית את הלחץ על הגידים, מה שבתורו מפחית משמעותית את הלחץ על הברכיים. כאבי ברכיים רבים נובעים מפציעות  בעקבות אימונים ספורטיביים; חימום יכול לעזור לכם למנוע את הפציעות האלו.

עוד במסגרת פעילויות ספורטיביות, אל תשנו באופן חד את האינטנסיביות של האימון שלכם. בנו את האימון בצורה הדרגתית כדי למנוע כאבי ברכיים בהמשך הדרך.

 

שימו לב ליציבה שלכם

הדרך בה אנחנו יושבים והולכים בעולם יכולה להשפיע רבות על הברכיים שלנו. הליכה כפופה יכולה להוביל לפציעות ברכיים ולכאבים כרוניים. באופן אידיאלי, יש ללכת ולשבת עם הראש ישר מעל הכתפיים, כאשר הכתפיים ישרות מעל הליבה. הליכה כפופה מפעילה לחץ ישיר על הברכיים ויכולה להביא לכאבי ברך כרוניים.

 

השתמשו במגני ברכיים

אחת הדרכים הפשוטות להימנע מפציעות ברכיים קשות היא להשתמש במגני ברכיים במהלך פעילויות כמו רכיבה על אופניים, ריצה, רכיבה על קורקינט או כל פעילות אחרת שעלולה להביא לנפילות ופציעות. ניתן למנוע פציעות קשות בשימוש פשוט במגני ברכיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*