יתרונות וחסרונות של בריקים מפירוק

יתרונות וחסרונות של בריקים מפירוק

אנשים המבקשים לשוות למרחב המגורים שלהם מראה כפרי ועתיק, ישמחו לדעת, שניתן להגיע לתוצאה אותנטית במיוחד באמצעות בריקים מפירוק, אשר שימשו במשך מאות שנים, מבני מגורים אירופאים, פורקו, נאספו, נארזו והוטסו להמשיך את היעוד שלהם במקום אחר, האותנטיות המתקבלת, החספוס, כזה המצליח לספר סיפור, ליצור עומק בחלל, ולהשתלב באופן הרמוני עם כל גוון, משכתב באופן מדויק את מראה הרטרו הנחשק.
היתרונות, שניתן לקבל מרכישת בריקים מפירוק:

אמירה עיצובית – כאשר מניחים בתפזורת בריקים מפירוק בגוונים זהים, לעולם לא ניתן לנחש מה תהיה התוצאה הסופית עד לסיום העבודה. המראה העשיר, היוקרתי והאותנטי, המתקבל באמצעותן, מסביר מדוע האדריכלים ובעלי הבתים מעדיפים אותן עלפני חיפויים אחרים.

אקולוגיה – השימוש החוזר בחומר גלם איכותי, אשר הוכיח את עצמו כעמיד לכל תנאי מזג האוויר, במשך מאות שנים, לא רק מאפשר הנאה מאיכות מוכחת, אלא גם שומר על כדור הארץ נקי, וחוסך תהליכי ייצור מיותרים.  שכן כאשר רוכשים בריקים מפירוק, נהנים ממוצר ממוחזר, אשר שומר על הסביבה, וממשיך למלא את הייעוד שלו.

בידוד מפני פגעי מזג האוויר – ברי ניסיון יעידו, שהשהיה בבתים, המחופים באבן חוץ נעימה ונוחה יותר, וזאת בזכות יכולת הבידוד התרמי של האבן, אשר סופחת אליה את הטמפרטורה, ומשמרת אותה במעטפת החיצונית של הבית. החיפוי אף הופך לרלוונטי במיוחד באזורים חמים במיוחד, עם כיווני אוויר כדרום ומערב, שסופגים שמש רבה.

בידוד מפני רעשי פנים וחוץ – הנחת לבנים מפירוק בין החדרים השונים בבית, או בין סביבת הפנים לסביבת החוץ מפחית רעשי רקע, ומאפשר ליהנות מסביבת מגורים שקטה יותר ואקוסטית.

ורסטיליות – החשש המרכזי, שעולה בקרב לקוחות, המבקשים לחפות את הקירות בחומר כה דומיננטי, הוא הצורך בשינויים עתידים בעיצוב הבית, וההגבלה שתחול בשל החיפוי הנבחר.

שיטת הבינוי עם לבני הבריקים, היא השיטה העתיקה בעולם, ניתן לצבוע אותן בכל גוון, לחפות אותן בשכבות נוספות המעניקות מרקם חלק, לחשוף אותן בשנית, להניח עליהם תמונות או טפטים, ליצור מרקמים, ויחד עם זאת להמשיך ליהנות מיתרונות הבידוד, שהן מקנות.

קלאסיקה על זמנית – הבריקים אינם מתיישנים, גוונם אינו דוהה, אין צורך לבצע פעולות תחזוקה כמו צביעה או תיקון פגמים, והם שומרים על מראה קלאסי, נקי וסולידי לאורך זמן.

מהם החסרונות ברכישת בריקים מפירוק
המחיר – בריקים מפירוק נחשבים לאיכותיים במיוחד, אך הם יקרים יותר, בשל עלויות הובלה, אחסנה, הרכבה וחידושן. מחירן למטר מרובע נע בין 250 ₪- 450 ₪, בהתאם לספק, המבנה, הטקסטורה המתקבלת, והסוג הנמכר.

מראה בלתי אחיד – כיוון שהלבנים מגיעות מפירוק, לעיתים ניתן למצוא עליהן "כתמי" בטון, סיד וטיט, אשר אינם ניתנים להסרה, וכמו כן, הטקסטורות והגוונים שונים בין לבנה ללבנה, .
יש שישבחו, תכונות אלו, אשר צובעות את הבית באותנטית אמתית, ויש שיגידו, שהמראה נראה "מלוכלך" מדי עבורם, ולכן אינו מתאים לקונספט עיצוב מודרני והייטקיסטי.
 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*