יתרונות הדרכון האירופי

יתרונות הדרכון האירופי

הזמנים משתנים לא רק בגלל הקורונה ויש הרבה יותר אנשים שמבינים שלחיות בישראל זה אמנם נפלא כי אין כמו הבית, אבל יש מקום לחוות עוד תרבויות וחוויות בחיים. יש הרבה יותר אנשים שרוצים לחיות במקומות אחרים מבלי להתחייב אליהם או מבלי להגביל את עצמם בזמן. נוודים דיגיטליים, קוראים להם, כי הם עוברים ממקום למקום ועובדים מהבית במחשב שלהם. אליהם נוספים רבים שמעדיפים לגור במקומות אחרים בגלל רילוקיישן מסודר או העדפת לימודים במדינה אחרת. להם הרבה יותר קל להעריך יתרונות דרכון רומני שמקנה להם תנועה חופשית באירופה, אבל גם כניסה קלה יותר למדינות בעולם שמכבדות אותו יותר מאשר את הדרכון הישראלי.

חופשי זה להיות בעל דרכון אירופי

הודות לתנועה של כל כך הרבה נוודים דיגיטליים אנחנו מודעים ליותר אפשרויות לעשות הקלות תנועה לכל מי שננה מכך, באמצעות דרכונים אירופיים במיוחד. אנחנו מכירים את האפשרות לדרכון ספרדי או פורטוגלי אבל אין לשכוח שיש גם דרכון רומני או דרכון פולני בתפריט של יהודים רבים מהארץ ומהעולם. לנו יחסית לאזרחים של מדינות אחרות, הרבה יותר קל להוכיח זיקה וליהנות מהאפשרות לנדוד בין מקומות יפים בעולם ולעבוד בהם בנוחות. בניגוד למה שחושבים, אגב, לא מדובר רק בסטודנטים או צעירים שרוצים לעבוד בעגלות בכל מקום באירופה. רבים מהם בעלי משפחות או מבוגרים שמגשימים סוף סוף חלומות ולכן יש יותר ביקוש לדרכון נוסף שיכול לפתוח דלתות יותר בקלות.

דרכון שמתקבל גם בארה"ב

דרכון זר ממדינה אירופית נוח יותר לכניסה גם לארה"ב הודות לכך שיש פחות סירובים לוויזות. הרי לחיו באירופה לא פחות טוב מאשר בארה"ב ולכן זה עוזר לכם להיכנס גם לשם עם ויזה של תייר. בכלל, ההעדפות של רבים בימינו היא להיות חופשיים ככל האפשר מהגבלות תנועה וניירת שצריך להראות ולמלא על מנת לעבור ממקום למקום. לכן, כדאי לדאוג להוצאת אזרחות רומנית מסודרת ולהיות בעלי דרכון כזה שמאפשר לכם גם לחיות באירופה וליהנות ממסים נמוכים ומהיתרונות הגדולים של לימודים במוסד להשכלה גבוהה איכותי ובעל מסורת של מאות שנים. במדינות מסוימות יש גם משמעות לתעודת סטודנט במובן הזה שהיא מקנה לכם הטבות כספיות ואפילו מלגות ודמי מחיה בגובה מסוים.

איך עושים את זה?

השלב הראשון הוא להכין לעצמכם רישומים של כל בני המשפחה שאתם צאצאים שלהם כדי לברר ממי אתם יכולים להמשיך על מנת לחפש מסמכים. זכרו שחובה לקבל מסמכים מקוריים או העתק שלהם מתורגמים וחתומי בחותמת אפוסטיל. התרגומים הם תרגומים נוטריוניים ובלי זה שום דבר לא מתקבל בצירוף הבקשה שלכם בשגרירויות השונות. זכרו גם שזה לא מספיק להגיש את כל המסמכים אלא יש לנסח את הבקשה ואת ההסבר למה אתם מרגישים זיקה לאותה מדינה ורוצים להיות אזרחים שלה. כדי לוודא שאתם עושים את זה נכון אל תהססו לפנות לעורכי דין שמתמחים בכך משום שסירוב מהשגרירות עלול להיות יותר יקר.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*