יש לכם שיקים אבל אתם עדיין במינוס? זו הכתבה בשבילכם

יש לכם שיקים אבל אתם עדיין במינוס? זו הכתבה בשבילכם

גם בשנת 2021 נראה ששום דבר לא השתנה בנוף העסקים המקומי ויזמים רבים נכנסים למינוס בבנק רק בגלל שאין להם כסף נזיל. למרות שבלא מעט מקרים מדובר בעסקים מצליחים, השיקים הדחויים עדיין מסתובבים והמינוס בבנק טופח. קראו את הכתבה גלו מה אתם יכולים לעשות בעניין.

יש הכנסות. אבל הם רק על הנייר

כמעט כל בעל עסק מכיר את התופעה הזו: המכולה המיוחלת הגיעה והפריטים נמכרים יפה אך התשלום מבושש לבוא. לא מדובר דווקא במשהו חדש, במשך דורות נהוג בישראל לקבל את המוצרים ולשלם עליהם רק בעוד מספר חודשים. אבל מה שטוב לחברות האשראי ולבנקים הגדולים – לא תמיד מתאים ליזמים הקטנים.

השיטה פשוט לא מתאימה למציאות

אבל מדוע זה קורה? איך יכול להיות שאנשים שעובדים ומוכרים את מרכולתם עלולים להיות במינוס דווקא בשל ההצלחה שלהם? התשובות לכל זה נעוצה בשיטת התשלומים הישראלית. היזמים לוקחים הלוואות בכדי לרכוש תוצרת אך רואים את הכסף מתגלגל בחזרה בצורה של שוטף פלוס שלושים… במקרה הטוב.

אז מה ניתן לעשות? 

בעוד שתשלומים במזומן אינם חוקיים בסכומים גבוהים, שיקים מיידים ניתנים להפקדה. במילים אחרות: אתם יכולים לחייב את הלקוחות שלכם לשלם באופן מיידי עבור הסחורה או השירות שאותו הם קיבלו. כמובן שזה יעמיד אתכם בעמדה נחותה מול המתחרים אולם זהו ללא ספק פתרון מעשי. פתרון אחר שכדאי לשקול הוא לקיחה של הלוואה מהבנק בכדי לא להיכנס למינוס, שהרי ידוע שבמרבית המקרים הריביות על המינוס גבוהות יותר.

האם יש פתרון למצבים שבהם יש לכם כבר שיקים דחויים ביד?

אם הגעתם למצב שבו כבר מכרתם את הסחורה ונשארתם עם שיקים דחויים, כדאי לשקול אופציה של ניכיון שיקים מסחריים. פתרון זה יאפשר לכם לקבל את הסכום אשר רשום על השיק באופן מהיר– תמורת תשלום עמלה. ללא ספק אופציה שעשויה להועיל בטווח הקצר, למנוע כניסה לחובות ולשפר את תזרים המזומנים שלכם בבנק.

תוך כמה זמן מקבלים את הכסף?

בדיקה קטנה ברחבי הרשת תגלה לכם שלכל חברה יש את לוחות הזמנים שלה אולם בכולם התהליך הוא קצר באופן משמעותי. אחת החברות החזקות בתחום אשר מתגאה בתשלומים מהירים במיוחד ונחשבת לוותיקה בענף היא חברת אולסורס. למעשה, החברה מעידה שהיא מבצעת את ההמרה שבין שיקים דחויים למזומן בטווח של שעה אחת בלבד. יחד עם זאת יש חברות נוספות ותמיד כדאי לבצע השוואות ברשת.

שורה תחתונה: אם אתם רוצים להמיר שיק דחוי במזומן מהיר – כדאי לכם לשקול ולבצע ניכיון שיקים מסחריים. העניין לא מסובך, חוקי לחלוטין ועשוי למנוע ממכם להיכנס לחובות כבדים לבנקים. יחד עם זאת, שווה לבחור בחברה ותיקה ומוכרת אשר תעניק לכם ליווי עד לקבלת התשלום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*