יצירה בקרמיקה – הרבה יותר ממה שחשבתם, גם לידיים וגם לנפש.

יצירה בקרמיקה – הרבה יותר ממה שחשבתם, גם לידיים וגם לנפש.

בעברית יש ביטוי יפה האומר בעדינות שאדם לא הצליח במשהו – "העלה חרס בידו". מירב חדידה לקחה את המשפט הזה לכיוונים אחרים לגמרי, ומכאן שם הכתבה.
מירב הגיעה לקרמיקה לפני כעשרים שנים, כשהכינה תיק עבודות לשנקר, שם נחשפה לחומרים רבים.

בין כל החומרים והאפשרויות, מבינים ממירב עד כמה היא רואה בחומר מקור לכח, עוצמה ואפילו החלמה של הנפש:

"כשהכנתי תיק עבודות להתקבל ללימודים בשנקר, נחשפתי לחומר המיוחד הזה. תמיד התעסקתי בחימר , תמיד הערכתי ונהניתי ממנו."

כאמור, מירב היא אדם מאד חיובי הנוהג להביט על חצי הכוס המלאה, וכך יצא שמעז יצא מתוק –
"לפני כשלוש שנים עברתי משבר בריאותי פיזי לא פשוט (שברוך השם עבר בהצלחה), וראיתי איך החומר משפיע עלי וכמה כח ועוצמה יש בו עבורי, כמה ריפוי יש בחומר הזה, כמה אנרגיות לשיקום הוא נותן."

 

 

מבחינת עולם הרפואה היא מגובה וזה לא סוד – תרפיה בחומר באמצעות הידיים מוגדרת לא פעם כאמצעי להפגת מתחים, יצרים ויצירת רוגע ושלווה, ומבדיקה קלה אפשר להבין למה.

מירב אהבה את התובנה שלה, ולקחה על עצמה פרוייקט- להנחות וללוות בקרמיקה מי שצריך – ולא, לא רק מי שצריך חפצי נוי יפים שהוא מכין בעצמו – אלא מי שזקוק לעיסוק לנפש – וכך נולדה קראמיקסה.

לכן מירב פתחה סדנאות מותאמות גיל לפי קבוצות, בהן יכולים תלמידים בכל הגילאים (כל שכבת גיל והקבוצה שלה) להגיע לשעת פעילות ופשוט ליצור.

 

 

"ראיתי מה זה עשה לי, איך זה הרים אותי. לכל אדם יש נקודה בחיים בה הוא צריך דווקא חומר לתחושת יציבות, ובקרמיקה זה בדיוק זה"

מירב ממשיכה ומסבירה בתשוקה אמיתית:
"הקרמיקה דומה לנפש – היא חזקה כביכול, אבל בתנאים לא נכונים היא עלולה להיסדק להישבר. צריך ללמוד אותה, לחוש אותה וללמוד גם את העוצמות שלנו כדי להגיע לתוצר שאנחנו רוצים להגיע אליו".

 

 

איך מתחילים את העבודה אם אין מושג?

"מטרת הסדנה היא קודם כל הקניית העבודה עם החימר, הטכניקות. יש המון דברים לדעת וללמוד, והלמידה והעבודה עצמה יוצרת תחושת נחת והתרוממות, ותענוג לראות את היוצרים מתלהבים מהצלחה, במיוחד כשהצליחו ליצור את מה שתכננו ליצור."

 

 

את עובדת גם עם ילדים וגם עם מבוגרים, יש הבדל?

"ודאי. ילדים עובדים לפי תכנית מוגדרת, כמו שהם יותר צריכים. יש חופש עשיה, אבל הוא מגיע יותר בתהליל עצמו. עם מבוגרים זה סיפור אחר, שם יש יותר יד חופשית לתוצר הסופי לצד עבודה מאד אישית על ה'איך'. בשני המקרים, ילדים ומבוגרים – זו התעסקות עדינה עם ריכוז ומוטוריקה."

בסדנה של מירב יש כל מה שצריך מבחינת איבזור, חומרים ואווירה; כשנכנסים לסדנה מרגישים שהמקום אינו רק בית ליצירת קרמיקה, אלא הרבה מעבר – בית לאנשים של חומר.
במידה ותהיתם, ההרשמה לסדנה קלה ואפילו נוחה – יש כרטיסיות, יש שעות יעודיות לכל גיל, וכל שצריך לעשות הוא להגיע וליצור מהנשמה בקראמיקסה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*