יעילות וקדמה בהלבנת שיניים-

יעילות וקדמה בהלבנת שיניים-

טכנולוגיית לייזר בתחום הלבנת השיניים: המהפכה החדשנית בשיאה!

פציינטים לא מעטים מגלים כי בחלוף השנים – ולאחר צריכת-יתר של מצרכים אלו ואחרים – שיניהם הוכהו ממראיתן הלבנה והטבעית הראשונה, ואף הוכתמו במגוון כתמים בשלל צבעים. זהו הטעם להתפשטותם הרבה ביותר כיום של כל סוגי ההליכים להלבנת שיניים כטיפול אסתטי דנטלי. אפשר למצוא שפע של מתודות, ביתיות בדרך כלל, שבהן מן ההכרח לעמול רבות באופן עקבי לאורך שבעה ימים או אף ארבעה-עשר יום, ולפעמים יש להקדיש לטיפול זה באופן האמור אף שלושה שבועות ויותר (ואולי גם למעלה מחודש ימים). אבל לפני זמן לא רב נודע לנו כי למרבה השמחה אפשר לקבל כיום במרפאת השיניים טיפול מודרני אשר נמצא מועיל ביותר לצורך הלבנת שיניים וכי תוצאות כאלה טרם נראו במקומותינו, והכול – הודות למכשיר Zoom Philips המבוסס על טכנולוגיית לייזר הפועלת במהירות-על.

במטרה למצוא תשובות שיש בהן כדי לספק את סקרנותנו בסוגיה זו ביקשנו מרופא השיניים מאשדוד ד"ר מ.מ. אגבאריה להעניק לנו ריאיון ולהאיר מעט את עינינו. ד"ר אגבאריה הוא אחד מחברי ההנהלה הבכירים המכהנים במרפאת השיניים כללית סמייל אשדוד י"ב, ובה הינו רופא אחראי וממלא מקום של המנהל הרפואי. זאת ועוד, לרופא השיניים ד"ר מ.מ. אגבאריה יש קליניקה פרטית באשדוד, ובה מעניק הוא את שירותיו הטובים בכל ענפיהם של ההליכים הדנטליים הקיימים, כמו למשל טיפול אנדודונטי (הידוע יותר בכינויו "טיפול שורש"), שיקום הפה, יישור שיניים רגיל או שקוף, השתלות שיניים קלסיות רגילות שבהן נעשה שימוש בשתלים דנטליים ארוכים רגילים בשיתוף פעולה עם רופא כירורג מומחה, ובייחוד ראויה לציון השתלת שתל דנטלי קצר שיש בו כדי לפטור את המטופל ואף את הרופא מעונשם של טיפולים כירורגיים – כמו הרמת סינוס והשתלת עצם – אשר מצריכים שיתוף פעולה עם רופא כירורג. עוד מעניק ד"ר אגבאריה בקליניקה הפרטית שבבעלותו שלל טיפולים אסתטיים אינדיבידואליים בהתאמה אישית הכוללים מגוון רחב של ציפויי חרסינה, ובפרט הלבנת שיניים בהליך בזק אפקטיבי מאוד הודות לטכנולוגיית לייזר מודרנית שבה נעשה שימוש במכשיר Zoom Philips חדיש ביותר.

ערב טוב, תחילה נבקש לדעת באיזה אופן נעשה ההליך של הלבנת השיניים שבו מופעל מכשיר Zoom Philips בטכנולוגיית לייזר?

ההליך האסתטי הדנטלי של הלבנת שיניים נעשה בטכנולוגיית לייזר שבה פועל מכשיר Zoom Philips המבוסס על טכנולוגיית לייזר ומשמש להלבנת שיניים במרפאת השיניים. מושחים את החומר המשמש להלבנה על גבי השיניים ומצמידים לאזור פיו של הלקוח את מכשיר Zoom Philips, הגורם לחומר ההלבנה לפעול את פעולתו בשלושה או ארבעה שלבים. בתום כל אחד מן השלבים מקפידים להחליף את חומר ההלבנה עד שמשיגים את הצבע הלבן הרצוי ללקוח. כל ההליך הזה הינו קצר מאוד, ונמשך בסך הכול שלושה רבעי שעה או שישים דקות (כהערכת זמן מרבית).

אילו אמצעים ננקטים בדרך כלל בהלבנת שיניים?

בהלבנת השיניים הקלסית – שקדמה למהפכה שהביאה עימה טכנולוגיית הלייזר – מוצרי ההלבנה ניתנים ללקוח ובצידם סדים שעוצבו לפי צורת שיניו. למעשה מדובר בשיטה של "שירות עצמי", שבה הלקוח הוא שמורח בביתו באופן יומיומי במשך שבעה ימים או ארבעה-עשר יום את חומר ההלבנה על השיניים ונעזר בסדים האמורים כדי להעניק לעצמו טיפול הלבנה האורך משעה ועד 90 דקות.

איזה לקוחות אינם יכולים לקבל טיפול של הלבנת שיניים אפילו בטכנולוגיית לייזר בשיטה המתקדמת ביותר? האם קיימים סיכונים אלו ואחרים כאשר מדובר בהלבנת שיניים, כמו למשל אלרגיה לחומר זה או אחר שאולי מצוי הוא במוצרי ההלבנה? שמא כדאי לשקול מחדש את אמצעי ההלבנה ה"עתיקים", קרי: חומרים טבעיים דוגמת פחם או מלח גס או מיץ לימון? מהי סברתך?

בפועל לא התגלו עד כה שום גורמי סיכון הקשורים להליך האסתטי הדנטלי של הלבנת שיניים, ובכלל זה אלרגיה או אפילו רגישות קלה למוצרים שבהם נעשה שימוש בהליך זה. לסיכום, לפי מלוא המידע העדכני ביותר בתחום רפואת השיניים בכלל והטיפולים הדנטליים האסתטיים בפרט אין כל סיכון או חשש לגבי רובם הגדול של המועמדים לטיפול של הלבנת שיניים, וזאת בין שמדובר בטיפול בשיטה המקובלת ובין שמדובר בטיפול החדשני בטכנולוגיית לייזר באמצעות מכשיר Zoom Philips.

הסיבה שבקליניקה אצלנו מקפידים לבדוק כל מועמד כדי לשלול אפשרות שאין הוא מתאים לטיפול הלבנה איננה חשש לסיכון זה או אחר, אלא הסיבה היא סיטואציות מסוימות שאינן מאפשרות הליך ראוי של הלבנת שיניים בשום אופן. במה דברים אמורים? רק כדי לסבר את האוזן, במקרים שבהם שכבת האמייל של השן אינה עבה מספיק ייתכן שהליך ההלבנה יגרום לנזק. זאת ועוד, אי-אפשר להעניק טיפול נאות של הלבנת שיניים כאשר נמצא כתר בפיו של המועמד לטיפול, וזאת מפני שהליך אסתטי זה של הלבנת שיניים אינו יכול לשנות כלל את גוני הכתרים.

לעניין אמצעי ההלבנה ה"עתיקים" אבקש להבהיר תחילה כי אפשר להוסיף אמצעי אחר: שימוש בחתיכת לימון. עמדתי הנחרצת היא כי לא רצוי לנקוט אמצעים אלו לצורך הלבנת שיניים מפני שייתכן מאוד כי אמצעים אלו יגרמו לפגיעה בשכבת האמייל של השן, ואפילו יגרמו לקורוזיה שלה במידה זו או אחרת. לפיכך, לא מן הנמנע כי נזקם של האמצעים האמורים עלול להימצא רב מתועלתם. בייחוד מדובר בהלבנת שיניים באמצעות חתיכת לימון, אשר שכבת האמייל של השן אינה חסינה בפניה עקב רמת החומציות הגבוהה של הלימון.

אילו מעלות ומגרעות מאפיינות את הלבנת השיניים החדשנית המבוססת על טכנולוגיית לייזר לעומת הדרכים המסורתיות המשמשות להלבנת שיניים?

מעלותיה של השיטה המודרנית להלבנת שיניים באמצעות מכשיר Zoom Philips המבוסס על טכנולוגיית לייזר רבות לאין ערוך מאלו של דרכי ההלבנה המסורתיות. אפשר לברך על המוגמר ולקבל מראה נפלא של שיניים המבהיקות בלובנן המזהיר מיד אחרי טיפול בודד וחד-פעמי. בשונה מכך, הדרכים הקלסיות "בשירות עצמי" כאמור אינן מהירות כל כך (שכן הן מצריכות טיפול במשך 7–14 ימים), והעיקר – מראה השיניים לאחר הטיפול אינו משתווה בשום אופן למראה הנפלא שאפשר להשיג באמצעות טכנולוגיית הלייזר החדשנית.

נוסף על כך, השיטה המודרנית להלבנת שיניים באמצעות מכשיר Zoom Philips כוללת גם מתן טיפול בחומר ששמו Relief ליום אחד בלבד, והוא נועד להקטין את מידת הרגישות לקור ולמשבי אוויר באזור השיניים. בניגוד לכך, הדרכים הקלסיות המסורתיות של הלבנת שיניים כרוכות בדרך כלל בדרגת רגישות גבוהה הרבה יותר של השיניים לקור ואף למשבי אוויר לכל אורכו של פרק הזמן הדרוש לביצועו של טיפול ההלבנה במלואו, היכול להימשך אפילו 14 יום כאמור.

הצד השני של המטבע הוא מגרעתה האחת של הלבנת השיניים החדשנית המבוססת על טכנולוגיית לייזר: מדובר בטיפול העולה בדמים מרובים, לפחות בהשוואה לטיפול הניתן בדרכים המסורתיות, שהינן זולות הרבה יותר.

האם אתה סבור שניתן לצרף את כל הדרכים – המסורתיות מזה, והלבנת השיניים המודרנית באמצעות מכשיר Zoom Philips מזה – ולהופכן לדרך אחת חובקת כול כדי ליהנות משני העולמות של הלבנת השיניים, קרי: העולם הישן והעולם החדש?

מצד אחד, נקודת המוצא היא שמכשיר Zoom Philips יכול בהחלט להניב תוצאות מעולות, ולכאורה כל המוסיף – גורע. מצד שני, לא מן הנמנע כי במקרים מסוימים הלבנת השיניים המודרנית המבוססת על טכנולוגיית לייזר עשויה לשפר את מצב השיניים הבסיסי לפני שדרוג של ההלבנה בדרכים המסורתיות "בשירות עצמי" כאמור, שיימצא רצוי בשלב מאוחר יותר. במילים אחרות, אפילו לקוח שכבר קיבל טיפול אסתטי של הלבנת שיניים בשיטה המודרנית יכול לערוך כרצונו "מקצה שיפורים" בדרכים המסורתיות של הלבנת שיניים ולצאת נשכר מכך בסיטואציות הנכונות. חשוב לציין כי בחלוף הזמן גם מראה הלובן הנפלא של השיניים לאחר טיפול הלייזר החדשני עשוי להתכהות בגין דפוסי צריכה אלו ואחרים של מוצרי עישון ושל קפה ותה ושאר משקאות ששיעור הקפאין בהם הינו גבוה, ולכן כדאי מאוד לתת אז חיזוק נוסף לטיפול ההלבנה. לפיכך, ליתר ביטחון אנו נוהגים לתת לכל לקוח סדים שתוכננו בהתאמה אינדיבידואלית למבנה שיניו ולצורתן כדי לאפשר לו להשיג בזמן הרצוי לו את חומר ההלבנה ולשדרג את צבען של השיניים על דרך הלבנת שיניים "בשירות עצמי" בבית.

ברשותך, ד"ר מ.מ. אגבאריה, נחתום את הריאיון בשאלה הצופה פני עתיד לאחר הטיפול. מהו אורך התקופה שבה אפשר לקוות כי תישמר יציבותו של המראה המשופר שהתקבל לאחר הטיפול האסתטי של הלבנת שיניים בטכנולוגיית הלייזר החדשנית, ואילו אמצעים יש לנקוט באופן קבוע בחיי השגרה במטרה להאריך ככל האפשר את "תור הזהב" של מראה השיניים לאחר הטיפול?

התשובה על השאלה הזאת הינה אינדיבידואלית אצל כל מטופל. צריך לפקוד את הקליניקה של רופא השיניים לשם בדיקת ביקורת חצי שנתית בצירוף טיפולי שיננית לפי הצורך. משך הזמן שבו יישמרו הישגי הטיפול האסתטי החדשני של הלבנת השיניים בלייזר באמצעות מכשיר Zoom Philips נחתך על פי דפוסי הצריכה של מזונות, משקאות ומוצרי עישון. רוצה לומר, תקופת השמירה על הישגי הטיפול תתקצר יותר במקרה של מטופל שמרבה לעשן וצורך הרבה מזונות המתאפיינים בשיעור גבוה של צבעי מאכל או משקאות ממותקים או משקאות ששיעור הקפאין בהם גבוה (כגון קפה או תה). לעומת זאת, תקופת השמירה על הישגי הטיפול תתארך יותר במקרה של מטופל המתנזר ממזונות המתאפיינים בשיעור גבוה של צבע מאכל ומשתיית-יתר של מיצים ומשקאות ממותקים או עתירי קפאין. אבל מן הראוי לומר שוב כי לאחר טיפול הלבנה בקליניקה שלנו מקבל כל לקוח סדים שהותאמו לו באופן אינדיבידואלי במטרה לסייע לו לבצע "מקצי שיפורים" כדי להגדיל ככל האפשר את הנאתו מהישגי הטיפול לאורך ימים.

ד"ר מ.מ. אגבאריה מגיב על פניות הציבור הנשלחות אל פורום רפואת שיניים מבוגרים בפורטל "שאל את הרופא".

עדכונים שוטפים בנושא הכתבה אפשר לקבל בדף הפייסבוק הבא: https://www.facebook.com/Dr.Agbareia.Dentist/

הרחבה ומידע נוסף אפשר למצוא באתר הבא.

בתמונה: רופא שיניים מאשדוד – דוקטור מ.מ אגבאריה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*