ייעוץ תעסוקתי מקצועי והכוונה ללימודים

ייעוץ תעסוקתי מקצועי והכוונה ללימודים

הבחירה של מקצוע לחיים היא אחת ההחלטות החשובות שמקבל כל אדם בחייו. יש מקרים שהאדם מגיל צעיר מפתח נטייה של ידע וכישרון בנישה מסוימת ויש מצבים שבהם קשה לו להחליט מהי הנישה הנכונה עבורו. לכן הוא זקוק לאופציה של ייעוץ תעסוקתי מקצועי והכוונה ללימודים, כדי לנתב את העתיד שלו.

אנשי מקצוע בתחום ההכוונה

בנושא שהוא כה אקוטי לחיים יש לבחור את היועצים הטובים והמקצועיים ביותר, אשר יש להם ניסיון רב שנים בהכוונה נכונה למקצועות השונים על פי הכישורים של כל אחד מהמועמדים ללימודים או לקריירה. יש צעירים שמעוניינים ללמוד מקצוע ולאחר מכן להשתלב בעבודה ואחרים שמעדיפים להיכנס באופן מידי למעגל העבודה וללמוד במקום זה את המקצוע, תוך כדי העבודה היום יומית.

הכוונה ללימודים

אופציות הלימודים הן עצומות ויש גם הרבה מאד מקצועות חדשים שצצו בשנים האחרונות, חלקם קשורים לאינטרנט ומקצתם לתחומים צומחים כמו אנרגיה וגז. היועץ של הלימודים מכיר את כל האפשרויות באוניברסיטאות השונות, במכללות ובקורסים הפרטיים וזאת כדי ליצור את ההתאמה המיטבית עבור כל מועמד.

היועץ מבצע סוגים שונים של מבחנים בכתב, מבחנים ממוחשבים ושיחות אישיות אחד על אחד. בתום ההליך הוא יכול להציע למועמד כמה תחומי למידה שהם מתאימים עבורו, לתת לו מידע ונתונים מלאים על אפשרויות הלמידה, כמה חודשים או כמה שנים זה נמשך ואם מדובר בלימודי תואר, תעודת גמר מקצועית כמו הנדסאי, או כל תעודה מקצועית אחרת המעידה על כך שאדם זה סיים את הלימודים ועמד בכל המבחנים הנדרשים. בהתאם לאופציות שיוצעו, יחליט המועמד מהו הכיוון שנראה לו הנכון ביותר עבורו.

הכוונה לקריירה

מאבחן מקצועי שמפנה למהלכים של הכוונה מקצועית לבניית קריירה , מבצע לכל מועמד כמה וכמה מבחנים הקשורים לאמינות, אחריות במקום העבודה, כישורים ניהוליים, ידע, כישורים מולדים בתחומי עניין מסוימים ועוד. לאחר מכן נערכת גם שיחה אישית, או כמה שיחות כדי למצוא את המסלול הנכון ביותר לכל אדם.

יש מקרים שבהם היועץ ימליץ על נושאים הקשורים בתחום האינטרנט כמו קידום אתרים, בנייה של אתרי אינטרנט, פרסום מדיה ועוד. מדובר בתחום שהתרחב מאד בשנים האחרונות ולכן הוא מרתק ומתאים מאד לאנשים רבים שהם בעלי מעוף ויצירתיות.

יש אחרים שהנישה המתאימה ביותר עבורם היא להעניק שירות ללקוחות, כמו לדוגמה עבודה במשרד ממשלתי, בחברה גדולה העוסקת בכל תחום אפשרי ורמת האינטראקציה בה היא גבוהה ולכן מועמד זה יכול להעניק את מלוא הסיוע לסגירת מעגלי העשייה.

לאנשים טכניים יש תפקידים מסקרנים במפעלים השונים שמייצרים החל במוצרי מזון ועד פריטים ממתכת, במקומות הללו יש גם אפשרות להתקדם בשלב שני מהייצור לתפעול ולניהול ולכן זו דרך שקורצת לצעירים רבים שרוצים לחוש את העשייה ולהמשיך קדימה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*