ייעוץ משפטי בנושא דיני עבודה

ייעוץ משפטי בנושא דיני עבודה

דיני עבודה

בשנים האחרונות ידיהם של השופטים בבתי הדין לעבודה מלאות בעבודה. הסיבה לכך היא העובדה שיש הרבה מאד סכסוכים בין מקומות העבודה לבין העובדים עקב סיבות שונות. כמו בכל נושא משפטי, יש נושאים שבהם העובדים התנהלו בצורה לא נאותה או לא חוקית, כמו מקרים שבהם העובדים נתפסו בגניבה ולכן המעסיק תובע אותם. אך מירב התיקים בנושא דיני עבודה עוסקים בעובדה שהמעסיקים אינם מעניקים לעובדים את מלוא הזכויות שלהם ולכן ומחוסר ברירה, העובדים מנהלים מאבק עיקש נגד המעסיקים כיצד למצות את הזכויות שלהם. מעבר לנושא הכספי שהוא חשוב ביותר, יש כאן תסכול עצום של העובדים שרובם עבדו קשה מאד בהתאם לתפקידם בעסק, הם סייעו לקידומו ולשגשוגו, אך מצד שני המעבידים לא העניקו להם את המגיע להם על פי החוק.

להתמודד נכון עם בעיות משפטיות

כדי להתמודד עם הבעיות הכואבות הללו, חלק מהעובדים שוכרים את שירותיו של עו"ד דיני עבודה כדי שיסייע להם. לצורך כך על העובדים להעביר לו את כל המידע שקיים ברשותם כמו לדוגמה התכתבויות עם המעביד בנושא השכר, הקלטות שהקליטו אותו בנושא זה או הודעות קוליות, העתקים של תלושי השכר, דוחות ממוחשבים של שעות העבודה שהעובד שהה במקום העבודה וכל מסמך רלוונטי אחר. לאחר שעורך הדין המומחה לתחום זה בודק את מלוא הנתונים הוא מעדכן אדם זה על מסקנותיו. אם יש case להגשת תביעה משפטית ואם כן מהו הסכום שמגיע לעובד על פי התחשיב.

תביעה בעניין מיצוי דיני עבודה

שיטת החישוב משתנה על פי המקרה אך היא כוללת תשלומים שלא שולמו עבור שעות עבודה, שעות נוספות, ימי הבראה, ימי חופשה, ימי מחלה, בונוסים, הפרשות לקרן פנסיה (שהם עניין פלילי), פיצויים וכל סעיף נוסף המקובל לשלם לעובדים בעסק זה. בנוסף לכך יחויב המעביד בריביות ובהצמדה לאור הזמן שחלף ועל פי המקרה גם בעוגמת נפש.

כדי לקצר את התהליכים, עורך הדין המנוסה בנושא דיני עבודה מכין מכתב מפורט ושולח אותו למעסיק. המכתב כולל את השתלשלות העניינים שהובילה למחלוקות בין המעסיק לעובד ובנוסף לכך הוא מפרט את הכספים המגיעים לעובד על פי הקטגוריות השונות. המעביד מקבל פרק זמן של כמה ימים ועד תאריך מסוים הוא אמור להעביר את התשלום לעובד. אם יעשה כך, הנושא נסגר, אם הוא מחליט שלא לשלם, עורך הדין מודיע לו מראש שהוא יגיש תביעה לבית הדין לדיני עבודה בעניין זה.

יש מקרים שבהם המעביד מעדיף לא להגיע למשפט עם עובדיו, דבר שפוגע לו בתדמית ובמוניטין של העסק והוא מגיע להבנות עם עורך הדין והעובד ומשלם את מלוא הסכום, או סכום נמוך יותר שעליו הוחלט בין הצדדים.

אך יש מקרים רבים שהמעסיק מתכחש לחוב ולכן הוא מחליט לא לשלם והדברים מתנהלים תחילה בהליך של גישור ואם הדברים לא נסגרים, הם מועברים לבית המשפט של דיני עבודה עד הכרעת הדין.

צילום: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*