ייעוץ חינם למימוש זכויות רפואיות

ייעוץ חינם למימוש זכויות רפואיות

מאות אזרחי ישראל קיבלו בחינם ייעוץ משפטי בנושא זכויות רפואיות. היה זה במסגרת שיתוף פעולה בין מחוזות לשכת עוה"ד ורשויות מקומיות. בשיתוף עם עיריית אשדוד, התקיים בשבוע שעבר בעיר יום הסברה מיוחד, תחת הכותרת "זכויות רפואיות זה עניין משפטי". ההיענות היתה רבה ועשרות תושבים הגיעו לקבלת ייעוץ, בחינם!

יום הסברה לאומי בנושא מימוש זכויות רפואיות התקיים בשבוע שעבר בעשרות ערים ברחבי הארץ, במסגרתו קיבלו מאות אזרחים שירותי ייעוץ משפטי בנושא זכויות רפואיות. הייעוץ ניתן בחינם על ידי עורכי דין המתמחים בתחום, אשר הציגו בפני הפונים את מלוא זכויותיהם והאופציות העומדות בפניהם.

יום ההסברה נערך גם באשדוד, בשיתוף פעולה של מחוזות לשכת עורכי הדין עם העירייה. במהלך הפעילות הגיעו עשרות מתושבי העיר לשמוע ולקבל ייעוץ משפטי מעורכי דין מטעם מחוזות לשכת עורכי הדין. מעבר לייעוץ המשפטי הפרטני שהעניקו עורכי הדין לתושבי העיר ללא תמורה, הם הסבירו לפונים כי מימוש זכויות רפואיות באמצעות גופים שרלטנים וחסרי הסמכה מקצועית פוגעים בסופו של דבר באזרח ובכיסו. לעומת זאת, מימוש זכויות רפואיות באמצעות עורכי דין מוסמכים מאפשר לאזרח לקבל חוות דעת מקצועית ולממש את מלוא זכויותיו הרפואיות, מהביטוח הלאומי, וממוסדות שלטון נוספים.

יו"ר מחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה סיכם את יום ההסברה ואמר כי: "לא יכולנו לעמוד עוד מנגד, כאשר אנו רואים שחברות פרטיות צומחות על גבם של אזרחים תמימים שחלו או נפגעו, מבטיחות להם הרים וגבעות תמורת מימוש זכויותיהם הרפואיות ובפועל אינן מעניקות ייעוץ משפטי הולם ועושקות את האזרחים שנענים לפרסומיהם בנטילת דמי טיפול שערורייתיים, אפילו במקרים שבהם כלל אין עילת תביעה. החלטנו לצאת אל השטח, להנגיש את הייעוץ המשפטי, להעניק לאזרחים סיוע וייעוץ בחינם, ולהסביר כי זכויות רפואיות הן עניין משפטי. רק טיפול בזכויות רפואיות באמצעות עורך דין מבטיח למבקש כי הוא יקבל את השירות המקצועי המיטבי, ואף הזול יותר".

"המוקד המשפטי למימוש זכויות רפואיות" שהוקם במחוז ת"א והמרכז בלשכת עורכי הדין, ימשיך לספק שירותי ייעוץ והכוונה  לפונים מכל הארץ בדבר האפשרויות העומדות בפניהם, ומעביר לכל פונה רשימה מלאה של עורכי דין המתמחים בניהול תביעות מול הגופים השונים, בפריסה גיאוגרפית רחבה. אל המוקד ניתן לפנות בטלפון ובדוא"ל: [email protected] | 03-6905544

צילום: עידן מילמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*