יחידת חילוץ והצלה לכיש מוכנה בשגרה ובחירום

יחידת חילוץ והצלה לכיש מוכנה בשגרה ובחירום

יחידת חילוץ והצלה לכיש שהוקמה אך לפני שנתיים, השתתפה השבוע בתרגיל חילוץ וחידדה את מיומנויות חבריה. מאז הקמתה, השתתפה היחידה בכמה תרגילים ובהם תרגיל גדול בזיקים, יחד עם גדודי חילוץ נוספים של מחוז דרום. בחודש הבא תשתתף היחידה באימון נוסף והפעם במסגרת אימון של גדוד חילוץ בחירום המוצב באשדוד.

על יחידות חילוץ וסע"ר דובר לא מעט. יחידות אלה פועלות באירועי חירום ומיומנות בחילוץ נפגעים מאזורי אסון כדוגמת רעידות אדמה, קריסת מבנים ואירועים עם הרבה נפגעים. יחידת החילוץ וההצלה לכיש, הוקמה באשדוד ע"י סא"ל (מיל.) אפריים בנוב, ראש מינהלת אזורי התעשייה שנושא תפקיד בחירום ומשמש גם כראש תחום חירום מינהלות הרבעים ואחראי על תחום החילוץ והסע"ר.

היחידה מבוססת על כח מתנדבים של איחוד הצלה סניף אשדוד ומונה כ-40 מתנדבים המוכנים להתייצב לכל קריאה. היחידה נושאת את שמו של אבישלום ינקוביץ ז"ל, מראשוני המתנדבים ביחידה אשר נפטר ממחלה בעת הקמת היחידה.

בנוב, המופקד על תחום החילוץ וההצלה בחירום, אומר: "מדובר בציבור מתנדבים שכבר לפני כמה שנים בחרו לקשור את גורלם בהצלת חיים. הם עושים זאת בכל יום ובכל שעה וכעת הם מרחיבים את מסגרת ההתנדבות גם לחירום". בנוב משבח את פעולותיו של ארגון איחוד הצלה ארצי והסניף המקומי ומודה למר יחיאל כהן, שמנהל ודוחף את הסניף באשדוד לשאת בנטל ההצלה גם בחירום, ולעו"ד נתנאל מויאל, שמשמש כרכז המבצעים של הארגון בסניף אשדוד וביחד עם בנוב הוא נושא בשרביט הניהול וקידומם המקצועי של מתנדבי היחידה.

היחידה הוקמה כבר לפני כשנתיים ומבוססת כמעט באופן מלא על תושבי העיר. מאז היא עוברת תהליכי הכשרה מתמשכים וכבר השתתפה באימונים ובתרגילים. התרגיל הגדול שבהם נערך בזיקים, בהשתתפות גדודי חילוץ נוספים, ובחודש הבא היחידה תשתתף באימון גדוד חילוץ (מיל׳) המוצב בחירום בעיר אשדוד.באמון שערכה היחידה השבוע במתקן האימונים בצריפין, המתנדבים תרגולי תו"ל הרס ולמדו על סדר הפעולות בחילוץ נפגעים, תוך שהם מתרגלים טכניקות חילוץ של לכודים מאתרי הרס, פריסה ושימוש בכלי החילוץ ושיפור מיומנויות החילוץ. מטרת האימונים היא שיפור מתמיד של מיומנויות ויכולות החילוץ, על מנת לתת מענה מידי להצלת חיים בשגרה ובחירום, באירועים קטנים ובאירוע רב נפגעים.

שיתוף הפעולה בין העירייה לאיחוד הצלה זוכה להרבה מאוד מחמאות, הן על צורת הניהול והנשיאה המשותפת באחריות והן בזכות הרמה המקצועית אליה הם שואפים. מתנדבי איחוד ההצלה רואים את עבודתם ההתנדבותית כחשובה ובעלת ערך ממשי, וממלאים את שליחותם באחריות ובמסירות רבה. לשם כך הם מבקשים ללמוד ולהרחיב את הידע והניסיון בכל תחום מציל חיים, כך שיסייע בידם בשגרה ובחירום כאחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*