יו"ר ארגון קבלני אשדוד: "רוב ההחלטות טובות, למעט המלחמה במשקיעי הנדל"ן;

יו"ר ארגון קבלני אשדוד: "רוב ההחלטות טובות, למעט המלחמה במשקיעי הנדל"ן;

משרדי האוצר, הבינוי והשיכון ומשרד הפנים הציגו השבוע תוכנית חדשה לשוק הנדל"ן הישראלי ל-4 השנים הקרובות, תוכנית שנקראת תוכנית עשר הנקודות ושמטרתה המוצהרת היא להאיץ את שוק הדיור בישראל תוך יישום מספר יעדים. התוכנית הוצגה במסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות שר האוצר אביגדור ליברמן, שר השיכון זאב אלקין ושרת הפנים איילת שקד.

עיקרי התוכנית הם גידול בהתחלות הבנייה עד סך של 280,000 יחידות דיור חדשות שתחל בנייתן; הגדלת המלאי התכנוני על ידי אישור תוכניות ל-530,000 יח"ד במוסדות התכנון; פרסום 300,000 יח"ד למכירה במכרז בקרקעות מדינה; ביצוע עסקאות מכירה של 180,00 יח"ד בקרקעות מדינה. לשם השגת היעדים, המדינה תקדם השקעה של 8 מיליארד שקל בתשתיות תומכות דיור, 5.5 מיליארד שקל לבניית כיתות לימוד חדשות; כ-640 מיליון שקל לתמרוץ היתרי בנייה ועוד.

בין הצעדים שכוללת התוכנית: העלאת מס הרכישה למשקיעי נדל"ן (רוכשי דירה שנייה ומעלה) מ-5% בחזרה ל-8%; ביטול אישור שימושים חורגים בדירות מגורים ואיסור שימוש בהן כמשרדים או קליניקות וכדומה; ביטול שימוש בדירות מגורים להשכרה באמצעות Airbnb בכל אזור מרכז הארץ; יהיה ניתן לפצל בתים צמודי קרקע בקלות והמפצלים אף יקבלו הטבות מס משמעותיות; עידוד בנייה על קרקע פרטית במרכז הארץ באמצעות הטבות מס לבעלים; קידום תוכנית להתחדשות עירונית גם בפריפריה והקמת עוד שתי ועדות מחוזיות, וכן תוכנית להסרת חסמים רבים בקידום פרויקטים של פינוי-בינוי, יצירת ודאות והפחתת רגולציה.

"רוב ההחלטות טובות, למעט המלחמה במשקיעי הנדל"ן; ימים יגידו אם כל ההצהרות יתורגמו לצעדים יעילים"

לדברי ורד צרפתי זבולון, יו"ר ארגון הקבלנים באשדוד וסגנית נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, "כל מהלך ממשלתי לטיפול בשוק הדיור הוא מבורך, ורוב ההחלטות שהתקבלו טובות ומצטרפות לרפורמות שאושרו בחוק ההסדרים שתכליתן הגדלת היצע הדירות בישראל. יחד עם זאת, התוכנית שהוצגה איננה חפה מטעויות: בראש ובראשונה, המדינה שוב 'נלחמת' במשקיעי הנדל"ן למרות שהוכח פעמים רבות בעבר שהמהלך לא יעיל ואף גורם לנזקים עקיפים. העלאת המס לא תוסיף דירה אחת להיצע הדירות ולמעשה בשורה התחתונה היא רק כלי להעשרת קופת המדינה על חשבון פגיעה באזרחים. לגבי יעדי התכנון של דירות והתוכנית להתחדשות עירונית בפריפריה, נכון לעכשיו מדובר רק במספרים שנזרקו לאוויר, המדינה לא פירטה בדיוק איך תשיג את היעדים וימים יגידו אם ההצהרות יתורגמו לצעדים יעילים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*