יוצאים במחולות: פסטיבל אשדודאנס

יוצאים במחולות: פסטיבל אשדודאנס

הפסטיבל הבינלאומי למחול "אשדודאנס" חוזר בפעם החמישית ויארח על הבמה את הדיוות הים תיכוניות אישתר ולינט למופע ענק בשילוב 2,000 רקדנים את הפסטיבל יפתחו במופע מיוחד עילי בוטנר וילדי החוץ, שיארחו את נינט, נסרין קדרי ורביב כנר לחגיגה ישראלית צבעונית וצעירה

פסטיבל אשדודאנס, הפסטיבל הבינלאומי למחול באשדוד, ייערך בפעם החמישית למשך ארבעה ימים בין התאריכים ה-11 ל-14 ליולי. הפסטיבל יכלול מופעי מחול ישראליים ובינלאומיים בהשתתפות להקות המחול המובילות בארץ ובעולם וכן זמרים ידועים שיופיעו בלייב ולצליליהם ירקדו אלפי רוקדים באולמות ומוקדים שונים בעיר. הפסטיבל יפתח עם מופע ענק של עילי בוטנר וילדי החוץ, שיארחו על הבמה את נינט, נסרין קדרי ורביב כנר לחגיגה ישראלית צבעונית וצעירה. הפסטיבל כולל 17 מופעים ביניהם מופעי הרקדה לקהל הרחב, מופע מחווה ענק לתרבות יהדות המגרב, ומופע שנולד בהשראת היצירה המוכרת אינתה עומרי של הזמרת הגדולה אום כולת'ום בשילוב מקצבים מעולם הפלמנקו.

מופע הפתיחה הרשמי של הפסטיבל הוא "ימים של קיץ" – מופע ענק של עילי בוטנר וילדי החוץ, שיארחו את נינט טייב, נסרין קדרי ורביב כנר לחגיגה ישראלית צבעונית וצעירה. את כל הלהיטים המוכרים ילוו כ-2,000 רקדנים ורקדניות מלהקות ישראליות בכוריאוגרפיות מקוריות שנוצרו במיוחד עבור המופע על-ידי המנהל אמנותי אבי לוי.

 

 

בהמשך הפסטיבל, יתקיימו המופעים "LETS JUMP" – מופע היפ-הופ עם להקת ג'נסיס שקטפו פרסים בארץ ובעולם עם מופע שיגרום לכם לזוז. "בואי נעשה לנו חג" – מופע מחול לצלילי שיריו ולזכרו של יגאל בשן. מופע בשילוב 14 להקות מחול מכל רחבי הארץ, שיעניקו בפעם הראשונה, מחווה תנועתית מקורית למיטב להיטיו הגדולים של בשן. טברנה צרפתית ערב רומנטיקה סביב שולחנות עם יוסי אזולאי. טברנה מרוקאית יחד עם חיים אוליאל, סמי לזמי ואורחים נוספים. טברנה יוונית, חגיגה ים תיכונית בהפקת מקור סביב שולחנות עם בועז טביב. מופע ראשון מסוגו – "חפלמנקה- פלמנקו מצרי" מופע מסעיר וחדשני בהשראת היצירה המוכרת אינתה עומרי של הזמרת אום כולת'ום בשילוב מקצבים מעולם הפלמנקו. "מסיבה לטינית" מופע מוזיקלי של להקת בסמה עם מופע בשילוב הלהיטים הגדולים מאמריקה הלטינית.

 

צילום – דניאל קימנסקי

 

מופע הנעילה של הפסטיבל – "דיאלנא", מופע מחווה ענק לתרבות יהדות המגרב בשילוב התזמורת האנדלוסית הישראלית שכולל 25 להקות מחול ישראליות, כ-2,000 רקדניות ורקדנים. את המופע ילוו בביצועים מיוחדים אישתר, לינט, יוסי אזולאי, דוד דאור, ספיר סבן, סמי לזמי, חיים אוליאל, גוסטו ולהקת אזימוט לביצוע הקלאסיקות העל-זמניות פאין היא ל-ערוס ול-ערוסא, אנת עמרי, ל-חביב דיאלי ועוד.

בנוסף, יתקיימו בימי הפסטיבל אירועים פתוחים לקהל הרחב ובהם: הרקדות פתוחות, מופע להקות הוותיקים ומחווה לשיריה של תרצה אתר, הרצאה של רפי אלקובי – "טיול במרוקו מהעיניים שלי", מופע חוויה ישראלית- מופע מרכזי המשלב יצירות שונות מעולמות האמנות הוויזואלית הישראלית ליצירת קטעי מחול מקורים ועוד.

ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד: "אחרי שנתיים מאתגרות ולא פשוטות לכולם ולעולם התרבות בפרט, "אשדודאנס", מביא אל העיר אלפי חובבי מחול ומציב אותה על מפת התרבות של ישראל, אנו שמחים לקיים בפעם החמישית את הפסטיבל שהפך לימי חג באמצע הקיץ באשדוד."

אבי לוי, מנהל אמנותי: " היצירות והכוריאוגרפיות שנוצרו לארבעת ימי הפסטיבל, הם תוצאה של עבודה אמנותית ייחודית, למופעים קסומים המלאים בתנועה וצלילים מהעולם. אנו מתרגשים לבואכם ומזמינים אתכם להנות בפעם החמישית מעשרות מופעי מוסיקה ומחול."

יוסי עטר, מפיק הפסטיבל: "פסטיבל אשדודאנס הפך למסורת בעירנו, השנה אנו מרחיבים את הפסטיבל לעולמות תוכן של יצירות שונות מעולמות האומנות הוויזואלית הישראלית ליצירת קטעים מקוריים וחדשניים, כשעולם המחול מוביל ומשתלב בהן בצורה נפלאה."

צילום תמונה ראשית עילי בוטנר -יובל אראל

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*