"יום מעשים טובים" – 14/03/2023

"יום מעשים טובים" – 14/03/2023

אשדוד שוב מגלה את פניה היפות ומציגה רפרטואר התנדבותי עשיר ומגוון בעשרות מסגרות התנדבותיות ובמאות תחומי התנדבות. יום המעשים הטובים התקיים היום (14/03/2023) ומחלקת משאבי קהילה והתנדבות מפעילה בכל העיר מערך גדול של מתנדבים ומוכיחה למה אשדוד זכתה בתואר עיר המתנדבים של ישראל. יום המעשים הטובים שוב יצא לדרך והפעם תחת הסלוגן "נעשה טוב יהיה טוב"!

"יום מעשים טובים" שמתקיים היום (14/03/23) הוא יום שיא ומפגן עוצמה וחוסן לאומי. באשדוד הוא מתקיים בפעם ה-14 וכבר הפך למסורת של עשייה חברתית, קהילתית וסביבתית, המקדמת את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית. על המלאכה מנצחת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, בניהולה של גב' חנה בן איון, הפועלת במסגרת המנהל לשירותים חברתיים בניהולה של גב' רונית צור.

 

 

אודות לשיתוף פעולה פורה ועבודה משותפת בין המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות לבין עמותת "רוח טובה" מקבוצת שרי אריסון, התגבשה תכנית להפעלת מספר פרויקטים בעיר, מתוך שאיפה ליצירת אחריות חברתית ועידוד רוח של התנדבות ונתינה בקהילה. "לפני שנתיים רשמנו הישג חסר תקדים בהיקף המתנדבים והפרויקטים ביום אחד של פעילות" אומרת בן איון, מנהלת המחלקה, ומציינת כי "השנה הופעלה מערכת מסועפת של 170 פרויקטים קהילתיים מגוונים, באמצעות כ-41,500 מתנדבים מכל שכבות האוכלוסייה, בהם כ-200 עובדי עירייה". בן איון מבטיחה כי גם השנה יפעלו מסגרות ומתנדבים במגוון תחומים ומציינת רשימה ארוכה של מתנדבים: עובדי עירייה, בית חולים אסותא, תלמידים, תנועות נוער וארגוני נוער, סטודנטים, פעילי שכונה ותושבים, ארגונים, עמותות, אדמה אגן כימיקלים אשדוד, עובדי הביטוח הלאומי, אגודת אומני אשדוד, מתנדבי המחלקה להתנדבות, מנהלות הרובע והמח' לעבודה קהילתית ועוד.

 

 

הפעילות ההתנדבותית מתבצעת בתחומים מגוונים: שיפוץ וחידוש חזות מבנים ברבעים וותיקים, שיפור פני מוסדות רווחה וחינוך, טיפוח חופים, פארקים, אתרים ומקלטים, פעילויות חברתיות, ערכיות וסביבתיות במוסדות החינוך, התנדבות בנושאי איכות הסביבה, חיזוק הקשר הבין דורי, פעילות למען אוכלוסיות שונות ועוד. כמו כן נרשמו לא מעט פרויקטים ייחודיים, ובהם:

טעם של ילדות הפנינג קולינרי מקסים אותו מעבירה לקבוצת האזרחים וותיקים, "סבתא שף", אזרחית וותיקה תושבת העיר. האירוע, שנועד להפיג בדידות בקרב אזרחים וותיקים באמצעות בישול משותף, משלב בין סדנת בישול משותפת ובין תיעוד היסטורי ותרבותי של מנות הילדות של אותם אזרחים וותיקים המשתתפים במפגש. בסוף המפגש תתקיים ארוחה משותפת שתתבסס על התוצרים שהוכנו. שותפים בפעילות: המחלקה לאזרח הוותיק, צוות המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות, עובדי אדמה אגן, בני נוער ועובדי עירייה.

באנו לעשות שמח – פעילות שיא מוזיקלית עם חניכי מע"ש בליווי מורה למוסיקה וזמר אורח,  להפגת בדידות בקרב אזרחים וותיקים באמצעות מוזיקה. המשתתפים באים לעשות שמח בפעילות מוזיקלית ושירה בציבור עם קשישי בית אבות – אשדוד.

 

 

מחדשים בפארק פעילות אומנותית הכוללת הרכבת ספסלים ציבוריים בפארק ולאחר מכן צביעתם באופן אומנותי ולא שגרתי. בנוסף במקום יתקיים הפנינג שבו יערכו סדנאות יצירה, הפעלת דוכנים שונים ומוזיקה לריקודים. שותפים בפעילות: צוות המנהלת, ילדים, בני נוער ומשפחותיהם, עובדי המחלקה לעבודה קהילתית, מתנ"ס נווה יונתן, בי"ס מגינים, אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, עובדי עירייה, תושבים ומתנדבים.

מקהילה באהבה לקהילהארוחת בוקר מפנקת לעובדי צוות מלר"ד בבית החולים "אסותא אשדוד". מחווה והוקרה של קהילה לקהילה, על העשייה הברוכה למען תושבי העיר אשדוד. שותפים:צוות עובדי המלר"ד, עובדי עיריית אשדוד, כיתת רפואה של מקיף ד'.

 



 

עסקים עושים שכונה פרויקט רחב ומשולב במתחם מתנ"ס ד' שיכלול, צביעה וחידוש מעטפת למבנה, כולל צביעת אולמות פנימיים, ומועדון אופק. בנוסף הקמת גינה קהילתית בחזית המתנ"ס. השותפים: עובדי חברת סייברו, מינהלת רובע ד', מתנ"ס רובע ד', עובדי עירייה ועמותת רוח טובה.

אירוע שיא יום המעשים הטובים – הפנינג ותערוכת "עדשה חברתית". אירוע מסכם ליום המעשים הטובים שיתקיים ברחבת העירייה ויכלול מוסיקה טובה, מתחם משפחות, מתחם נוער, מופעים הפעלות והמון הפתעות, ואת תערוכת הצילום החברתית הגדולה בישראל, תערוכת צילום ייחודית ומרגשת שמאירה את הטוב ומציגה את העשייה החברתית המקומית. שותפים: עמותת רוח טובה, מחלקת משאבי קהילה והתנדבות, עמותות וארגוני התנדבות, ארגוני ותנועות הנוער, מתנדבים ופעילים.

 

 

בנוסף לכל עשרות הפעילויות והיוזמות, יתקיימו סדרה של פעילות וטיפוח חזות בניינים ותיקים בעיר, צביעת בתי קשישים וניצולי שואה, חלוקת סלי מזון לקשישים ומשפחות רווחה. ועוד … בקיצור חגיגה ענקית של אהבה! "התמונות המצורפות הן מדגם מייצג לעשייה המרשימה שנעשית ברחבי העיר בעשרות מסגרות ותחומי עניין", אומרת בן איון.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הביע הערכתו לאלפי המתנדבים שנרתמו לפעילות ביום המעשים הטובים, ושיבח את כל מי שהיטה כתף וסייע בארגון ובהפקה של אירועי היום. "היחידה להתנדבות כמו גם ציבור המתנדבים, הוכיחו שוב שבכוחם להוציא אל הפועל כל משימה המטיבה עם התושבים, מסייעת לקהילה ומחזקת את העיר. תבורכו!"

רונית צור, ראש מינהל שירותים חברתיים, שסיירה בעיר ופגשה את המתנדבים במשימותיהם, לא הסתירה את התפעלותה מהאנרגיות העצומות שהשקיעו המתנדבים, מהארגון המופתי, מהרעיונות היצירתיים ומהמיזמים החדשים, שחלק מהם הושקו לראשונה ובוודאי שיהיה להם המשך. "אנחנו מאמינים בתהליכים וביחידה להתנדבות לא נרתעים גם ממשימות ארוכות טווח. כל הכבוד לחנה, לצוות היחידה ולכל ציבור המתנדבים" אמרה.

חנה בן איון, מנהלת היחידה להתנדבות, הודתה לכל צוות משרדה על העבודה האינטנסיבית – בתכנון, איסוף המידע, רישום המתנדבים, בניית המשימות, קשר עם ארגונים ועמותות, שיתופי הפעולה עם בתי הספר ומוסדות, שיבוץ האנשים למשימות ועוד עשרות פעולות, עליהם עמלו במשך כמה חודשים. "בסופו של יום, התוצאות מדברות בעד עצמן ובאשדוד נעשתה עבודה מדהימה. אי אפשר להודות לכולם בשמותיהם אך לרבים מגיעה התודה" אמרה וסיכמה את יום המעשים הטובים המוצלח לשנת 2023.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*