יום הניקיון הבינלאומי לשנת 2016

יום הניקיון הבינלאומי לשנת 2016

בתאריך 22.9.2016 יצוין יום הניקיון הבינלאומי ברחבי העולם. בישראל, קק"ל בשיתוף ארגונים שונים כמו תנועות נוער, צבא, רשויות מקומיות ובתי ספר, יצאו בהמוניהם למבצעי ניקוי יערות ופארקים. בדרום מתוכננים מבצעי ניקיון בכל הערים הגדולות ואף בבסיסי צה"ל.

קק"ל החלה בהכנות לקראת יום הניקיון הבינלאומי ה-16 במספר שיתקיים ביום חמישי, 22.9.2016. ביום זה יתקיימו פעילויות ומפגשי ניקיון ביערות ובפארקים באזורים השונים בסביבות הערים ב"ש, אשקלון, אשדוד, ערד, דימונה, ירוחם, וכלל הישובים והפארקים הסובבים. כמו-כן יתקיימו גם פרויקטים בישובי הבדואים ובבסיסי צה"ל. יום הניקיון הוא הפרויקט הסביבתי הגדול ביותר שנערך בישראל, והוא נעשה בשותפות עם המרכז לשלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ.

מסקר שערכה קק"ל בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה עלה כי מספר רב של ישראלים מטיילים ביערות ובפארקים (מעל 85%), ופחות מחמישה אחוזים מהם לא אוספים את הזבל לאחר שטיילו. מצד שני הסקר מצביע על ירידה בעמדות הצעירים הנוגעות לחשיבות ניקיון אתרי הטבע והשמירה על בעלי החיים. מסיבה זו ואחרות המטרות העיקריות של יום הניקיון הינן לרתום את התושבים לפעילות משותפת של שמירה על הסביבה, חיזוק הקשר בין האדם לטבע, ועידוד לקיחת אחריות אישית על הניקיון.

קק"ל מאמינה כי הדרך לשנות את הרגלי הניקיון של הציבור הישראלי היא מבצעי ניקיון המשתפים נוער ומתנדבים. לכן בקק"ל הכינו מגוון רחב של פעילויות ואירועים ביום הניקיון הבינלאומי ובו ייקחו חלק למעלה מרבע מיליון תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער ותושבים מכל המגזרים, בלמעלה מ- 220 רשויות מוניציפאליות ברחבי הארץ, ביערות, בפארקים ובשטחים הפתוחים.

לפרטים והרשמה ליום הניקיון: אתר קק"ל: www.kkl.org.il  |  קו ליער: 1-800-350-550

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*